Anonym (Lisa) skrev 2025-06-10 20:02:32 följande:
Jag är kvinna, i 30-årsåldern, och är i smyg lite nyfiken på hur det skulle vara att ha sex med en annan kvinna. Antingen ensamma eller tillsammans med en man. Han får gärna titta på medan vi kysser och smeker varandra och sedan delta när han känner sig redo. Jag har dock aldrig varit attraherad av en tjej, det sker bara i fantasin, det är män jag tänder på. Finns det någon kvinna som varit med om detta och kan berätta? Kan ni bli kåta av kvinnor i sängen även om ni inte attraheras av kvinnor i vanliga fall?
Jag lyssnade på en podd där gästen hade inställningen att man inte var gay om man som kvinna har sex med en kvinna eller om en man har sex med en man. Homosexualitet handlade om att man blir förälskad, kär och man vill leva med personen i fråga. Om det är en tjej man känner så för och man själv är en tjej, ja då är man gay. Spelar könet ingen roll och man kan få samma känslor för en man så är man bi-sexuell.
Detta kom upp när man pratade om att killar gillar att bli stimulerad där bak men om det är en dildo så riskerar man höra att man är bög. Han frågade samma, om en lesbisk tjej penetrerar sig med en dildo, är hon då heterosexuell?
Så, att du skulle vilja testa med en tjej kanske gör dig till try-sexuell dvs du vill gärna testa saker minst en gång.