• JohansMia

Barnvänliga svordomar!

Jag och sambon känner att vi svär ALLDELES för mycket. Ge oss tips på vad vi kan säga istället! "Attans" och "sjutton också" kan vi redan, så kom med ovanliga och roliga uttryck!!

• Svar på tråden Barnvänliga svordomar!
  • JohansMia

Jag är inte en av dem som anser att barn far illa av att höra ett och annat svärord. "Fan" och "jävlar" kommer vi inte sluta säga, det hade varit en omöjlighet
    Men som någon skrev angående kraftuttryck; när något går fel eller händer eller vad som helst, har vi fått för vana att säga jävligt olämpliga ord. Värre än "de vanliga" svärorden. Det måste vi sluta med och därför sökte jag lite roliga tips.

Någon (lade inte namnet på minnet) ansåg att man har dåligt ordförråd om man svär mycket...? Inte i detta fallet, men tack för din åsikt.

• ChokladBanan

Usch, finns inget fulare än när barn svär. Tycker iofs inte att det är vackert när någon svär överhuvudtaget, därför gör jag det inte själv heller.

Jag har nog inga bra förslag, tyvärr. När jag behöver ta till kraftutryck brukar det ofta bli "SKETNA SKIIIIT!" eller möjligen "RÖÖÖÖÖÖÖÖV!", men det är inget jag skulle vilja lära mina barn :)

• Tjej 83

sambon svär en del, men han ahr blitt bättre på det nu. men dottern på 22 mån härmar ju allt o alla,
    så en dag sa han God Damn (stavas?)
    o hon kom o sa samma sak
    -go daam sa hon då.
    lät så roligt, ingen vet ju vad hon säger hehe..

men nee måste ni ha "roliga" svordommar? kan ni inte bara sluta svära?

• lurv

Sambon säjer för....bandslåda! Med eftertryck i ordet så funkar det riktigt bra

• Donnatella
    Svar på #45
    Hahaha den var bra ska börja med det med För bandslåda
  • Terabyte

Äääähhh mammaknullare!! (motherfucker) låter mycket bättre på engelska :D :D nä bara ett skämt. Jag brukar säga sa (satan) tar bara två första där lärde mig det i lågstadiet det var tufft då egentligen lärde min lill syrra det min syrras kompis sade "sa" jag var ännu i lågstadiet då

• Terabyte
    Terabyte skrev 2019-09-01 21:23:17 följande:

Äääähhh mammaknullare!! (motherfucker) låter mycket bättre på engelska :D :D nä bara ett skämt. Jag brukar säga sa (satan) tar bara två första där lärde mig det i lågstadiet det var tufft då egentligen lärde min lill syrra det min syrras kompis sade "sa" jag var ännu i lågstadiet då

Säger det ännu i dag när jag pratar med syrran mamma o pappa svär jag inte med inte ens ordet sa får nog svära lite men jag gör inte det
  • Terabyte
    Pansarhamster skrev 2008-05-13 22:31:25 följande:

Oh, måste tillägga att han uttalar det [Jusstuss]

Hahahaa nice användar namn pansarhamster jag började skratta
  • trollhona

Gammal tråd men bidrar med: Halvhavre (ist.f. Helvete)

Brukade använda ordet "fuck" lite för ofta insåg jag när min tvååring blev rädd för en polisbil med sirenerna påslagna och kläcker ur sig "fucking car!"

Svar på tråden Barnvänliga svordomar!