Har varit med om precis samma sak som du med bröstböld, fy säger jag bara. Ryser fortfarande när jag tänker på det. 2 operationer och ett 20-tal spolningar..blä...
Har en blogg om det hela, inget för känsliga personer...
Förstår att du är orolig ts, jag funderar också på hur jag ska göra med en 2a. Och jag är inte ens gravid.
Hur mkt hjälp och stöd kan man få på BB egentligen? jag kommer ju snittas om det blir aktuellt, så 5 dgr blir det ju oavsett.
Har du fått höra något om det ts?
Jag kommer ev försöka, men kommer inte bestämma mig för varken det ena eller andra förrän bebis är född. Ev kommer ag ge det en månad och sen ta sådana hormontabletter för att få slut på mjölken snabbt som sjutton.
Hur resonerar du ts?
October skrev 2008-05-19 10:04:15 följande:
Jag är så rädd att det ska göra ont i början (vilket det tydligen "ska" göra när man börjar amma) och att jag spänner mig så att det inte kommer någon mjölk. Är det inte bättre att använda amningsnapp i början för att det inte ska göra så ont tills man har lärt sig att slappna av?
Amningsnappen kan ju bidra till stockning och böld, så det är nog inte ett alternativ.
Tror att det bästa man kan göra är att inte ha några direkta förväntningar. Helt prova (om man vill) och sen se hur det går. Blir det för jobbigt så lägger man ner det hela.
Så resonerar jag iaf.