Sanden i Daytona är som potatismjöl, helt underbar tycker vi. En bra strand för barn dessutom, ner mot piren finns en lekplats och en "spelhåla" som kan roa gnälliga barn en stund. Det finns en restaurang/bar som ligger på stranden, den heter Ocean Deck. God mat, gillar ni fisk testa MahiMahi salad, eller som min sambo alltid tar, chicken wings. Barnen får sin mat i en frisbee som man sen får ta med. Vi har varit till Daytona 9 ggr ( den första var 1997) och mycket förändras och är på g, så sist vi var där ( i okt/nov 2007 ) var många byggen på g. Det finns föresten ett Waterland där åxå, Lagoon tror jag det heter. Sen finns det ett racing cafe där man sitter och äter i gamla nascarbilar. Man kan besöka Daytona International även när det inte är race, men då kommer man inte åt banan så att säga. Det finns ett litet cafe, en spelhåla och en souvenir shop ni kan besöka. Men kolla in deras hemsida så ser ni om det är nån tävling på G. ( man kan ju kolla på träningar åxå) Läste att ni reser med många barn, och barn brukar gilla pasta. Testa Fazolis, jättebillig och god mat. Mina ungar har älskat att gå dit efter all hamburgare och steaks. Sen kan jag tipsa er om att kolla efter Buffe ställen typ Staceys Homemade buffe. Kul att sitta och äta med the locals och testa alla goda och mindra goda specialiteer.
www.daytonainternationalspeedway.com/
Har ni större barn så åk till Kennedy Spacecenter i Titusville. Helt klart sevärt!!!
www.kennedyspacecenter.com/