• MSK

Boende/område nära shopping/restauranger i Orlando!

Hej! Söker två nätters hotellboende för mina föräldrar i Orlando. Dem skall därefter bo tillsammans med oss i en hyrd villa nära Disney.

Ingen av oss i sällskapet har varit i Orlando tidigare och känner därför inte till områdena.

Dem kommer inte att ha ngn bil eller göra ngr speciella utflykter dessa två dagar. De vill ha pool på hotellet och gärna gångavstånd till resturnger och shopping.

Rekommendera gärna område! Det behöver inte vara ett specifikt hotell om ni inte känner till ngt (det kan vi söka själva;)

Tack på förhand!

Mvh MSK

• Svar på tråden Boende/område nära shopping/restauranger i Orlando!
  • Pyff

Gud vilket fint hur förresten MSK! Vad fick ni betala för det om man får fråga

Pyff på er!
  • MSK

Jag har hört att Clearwater är jättefint, vi satsar nog på det och hoppas på att vägarna är bättre!

Husen kostar ca 10.000 kr st för nio nätter. Vi är en stor familj (fem barn) så hotell blir garanterat dyrare med flera rum.

• linnma

Kör ca 1 h ut mot Atlanten så kommer ni till Daytona Beach, vårat favvo ställe i Florida.

• MSK

Tack linma! Vi har funderat på Daytona också, är det en fin vit strand? Vet du om det är en intressantutflykt till Daytonas racingbana även fast det inte är ngr tävlingar?

• linnma

Sanden i Daytona är som potatismjöl, helt underbar tycker vi. En bra strand för barn dessutom, ner mot piren finns en lekplats och en "spelhåla" som kan roa gnälliga barn en stund. Det finns en restaurang/bar som ligger på stranden, den heter Ocean Deck. God mat, gillar ni fisk testa MahiMahi salad, eller som min sambo alltid tar, chicken wings. Barnen får sin mat i en frisbee som man sen får ta med. Vi har varit till Daytona 9 ggr ( den första var 1997) och mycket förändras och är på g, så sist vi var där ( i okt/nov 2007 ) var många byggen på g. Det finns föresten ett Waterland där åxå, Lagoon tror jag det heter. Sen finns det ett racing cafe där man sitter och äter i gamla nascarbilar. Man kan besöka Daytona International även när det inte är race, men då kommer man inte åt banan så att säga. Det finns ett litet cafe, en spelhåla och en souvenir shop ni kan besöka. Men kolla in deras hemsida så ser ni om det är nån tävling på G. ( man kan ju kolla på träningar åxå) Läste att ni reser med många barn, och barn brukar gilla pasta. Testa Fazolis, jättebillig och god mat. Mina ungar har älskat att gå dit efter all hamburgare och steaks. Sen kan jag tipsa er om att kolla efter Buffe ställen typ Staceys Homemade buffe. Kul att sitta och äta med the locals och testa alla goda och mindra goda specialiteer.

www.daytonainternationalspeedway.com/

Har ni större barn så åk till Kennedy Spacecenter i Titusville. Helt klart sevärt!!!
    www.kennedyspacecenter.com/

• linnma

Va avundsjuk jag blir!!!!!! Men vi strävar efter att åka i september igen!! Florida är underbart!

• Virriga Vera

Hitatde ett ställe med hur gott fläskkött som helst sist vi var i Daytona. Det hette något med HOG, låg utmed strandpromenaden. Supergott kött.

• Tokmia

ÅÅ vad jag längtar efter chicken wings på den lokala sport baren där jag bodde som utbytesstudent. & taco bell ska vi inte tala om hur mycket jag längtar efter.

Är det inte så att vattnet är varamere i golfen än i atlanten?

ÅÅÅÅ vad jag längtar, ska kanske börja fundera på vad man ska ta med. åker om 13 dagar!!

• linnma

Hog Heaven ( real-bbq nånting ) heter det, ligger på Atlantic Ave, ett snäpp från stranden. Länge sen vi åt där men det var gott vill jag minnas.

• Virriga Vera
    linnma skrev 2008-05-21 18:24:46 följande:
    Hog Heaven ( real-bbq nånting ) heter det, ligger på Atlantic Ave, ett snäpp från stranden. Länge sen vi åt där men det var gott vill jag minnas.
    Stämmer precis, jättegod mat.
  • Tokmia

Är det någon som vet nå billigt boende i Key west? Vi tänkte övernatta en natt där.
    Tips på en natt i miami mottages gärna oxå!

• Tokmia
    linnma skrev 2008-05-23 13:08:42 följande:
    TokmiaKolla på tripadvisor.com , där kan du läsa reviews och kolla på gästers bilder av hotell/motell.
    tack tack!!
  • Snowy

M, clearwaterbeach är ju paradiset... men lite väl långt från orlando, om föräldrarna skulle bo och umgås med er!

• Tokmia

Om 5 timmar går tåget mot arlanda.... läääängtar!!!

• MSK

Åhh, ha en jättehärlig resa! Hur länge blir ni borta? I vilket/vilka områden skall ni bo?

Hör gärna av dig när du kommer hem och berätta om resan!

Trevlig resa!

• melicia

Bor du utmed i drive ligger det en massa affärer utmed hela gatan sen är det bara ta trolley bussen som går ut med gatan antingen till orlando premium outlets i slutet av gatan eller vanlig nuss till florida mall och mall of millenia. du kan med ta bussen till downtown dinsey. då måste du dock byta vid sea world och ta en buss som kommer från downtown som går till disney world

Svar på tråden Boende/område nära shopping/restauranger i Orlando!