• Molly 80

Gjort VUL där fostret visat sig vara mindre än beräknat?

Hej!

Jag var och gjorde ett VUL idag och ska vara i vecka 8, men läkaren såg ett foster i ca vecka 5. Jag vet när jag hade ÄL mm. och kan därför inte vara gravid i vecka 5. Nu är jag livrädd för missfall och skulle därför vilja höra om någon varit i samma situation, men där graviditeten fortsatte utan komplikationer.

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Gjort VUL där fostret visat sig vara mindre än beräknat?
  • Indy500

även om man har regelbunden mens så kan ägglossningen vara oregelbunden har jag läst mig till.. därav kan d ju slå felpå några dagar.
    När jag var på VUL i v7 så sa dr att han såg en graviditet som motsvarade 5 v. han menade alltså att bäbisen är 5 veckor gammal alltså va jag i v 7.eftersom man räknar veckorna från innan barnet blir till vil säga. :) hoppas min förklaring e begriplig...

• Indy500

..o hjärtat slog på min då.. när den va 5 veckor gammal..

• Molly 80

Hej igen!

Igår var jag på återbesöket och fick göra VUL igen. Fostret hade växt och hjärtat slog fortfarande. Tyvärr varnar de fortfarande för MF pga att veckorna inte stämmer. Jag testade positivt alldeles för tidigt enligt läkarna. Jag fick lämna blodprov och ska göra det igen imorgon, så de kan kolla om hcg-halten har ökat som det ska. Sedan blir det ett besök igen om två veckor för VUL igen. Snacka om oro, ångest och lååång väntan

• Lejån
    Molly 80 skrev 2008-05-27 19:38:28 följande:
    Hej igen!Igår var jag på återbesöket och fick göra VUL igen. Fostret hade växt och hjärtat slog fortfarande. Tyvärr varnar de fortfarande för MF pga att veckorna inte stämmer. Jag testade positivt alldeles för tidigt enligt läkarna. Jag fick lämna blodprov och ska göra det igen imorgon, så de kan kolla om hcg-halten har ökat som det ska. Sedan blir det ett besök igen om två veckor för VUL igen. Snacka om oro, ångest och lååång väntan
    Hur pass mkt är det som inte stämmer?
  • Lejån
    Molly 80 skrev 2008-05-27 22:32:43 följande:
    Ca två veckor...
    Då hoppas jag att det går lika bra för dig som för mig. Det har handlat om två veckor för mig med, två gånger! Tekniskt omöjligt att de blivit till då men tja, så har det varit iaf tydligen.
  • Molly 80

Nu har jag precis varit och lämnat det sista blodprovet, så nu är det bara att vänta på att läkaren ska ringa och berätta resultatet...

• Molly 80

Tyvärr blev det missfall... Fostret dog och jag blev tillslut skrapad (medicinsk väg fungerade inte på mig). Nu är det bara att ta nya tag så fort mensen kommer.

Tack för alla kommentarer och all stöttning!

• Lejån

Åh nej vad tråkigt!! Beklagar verkligen! Varje gång jag läser en sån här tråd hoppas jag ju att det ska gå lika bra som det gick för mig denna gång.

• Kleopatra II

Usch vad trist. Läste din tråd för jag var med om nästan samma sak, för ett år sedan. Gjorde VUL i v. 8 och de sa att fostret bara var i v. 5 (fast här tickade inget hjärta). Blev också skrapad till slut.
    Jag kände mig mest blåst av kroppen. Alla graviditetssymptomer fanns ju där. Nu är jag äntligen gravid igen, tog test igår. Men jag kan inte riktigt glädja mig och kommer nog inte att kunna göra det förrän jag fått ett positivt vul.

Lycka till med att bli gravid igen!

• Molly 80

Kleopatra II: Grattis till +. Hoppas det går vägen denna gång. Jag förstår din oro innan VUL. Jag kommer känna likadant nästa gång jag förhoppningsvis testar positivt. Hur snabbt kom din mens igång efter skrapningen?

• Kleopatra II

Tack TS,
    Om jag inte minns helt fel, så kom mensen ca. 3-4 veckor efter skrapningen. Kan skifta på en vecka eller två, men jag vet att jag aldrig hann bli orolig över att den inte dök upp.
    Jag hade ont i en dag, ca en vecka efter skrapningen, men annars gick allt relativt smärtfritt. Just då ville jag bara att allt skulle börja fungera igen, så att vi kunde börja försöka igen
    .

Lycka till!

• Rebeckadiego

Hej,

Jag är i en liknande situation just nu. Var på mitt andra ultraljud nu den 20 maj, då gjorde doktorn även ett vul eftersom barnmorskan inte kunnat se något foster på det vanliga ul. Doktorn såg då ett foster som (enligt) honom var mycket minde än beräknat. Enligt honom skall jag vara i minst veck:8 men fostret är bara 6:veck stort. Jag har alltid haft oregelbunden mens så jag vet inte hur långt jag skall ha fått. Nu skall jag dit om två veck o allt litar åt missfall säger både doktorn o barnmorskan. Fick ett litet hopp nu när jag såg att du varit med om detta två gånger. Mina symptom har blivit

Svar på tråden Gjort VUL där fostret visat sig vara mindre än beräknat?