• SussiN

ni som fått mf, vilken färg på blodet var det

NI SOM FÅTT MF, VILKEN FÄRG PÅ BLODET VAR DET

jag har börjat blöda, det är klar rött, inge mörkrött som de kan vara.

pratar me en som haft en del mf, o hon ser på bild att de e inte så ljust när hon hade mf, de va mörkare samt klumpigare och haft ont i magen mensvärk längre, ja hade inom 1 timme bara sen ingenting.

SNÄLLLA NÅN SOM Gått igenom liknande???

• Svar på tråden ni som fått mf, vilken färg på blodet var det
  • sassa1977

Hej!
    Fich MF två månader sedan. Började som miniblödning av vanlig röd färg i ett par dagar och efetr ca 4 dagar kom en rejäl blödning med koagulerat blod. :(

• PåvägMotSyskon

Okej. Jag vaknade och kände mensvärk som när mensen är på gång, hade ont o gick på toa då kom de lite blod..

sen har de varit lite då å då sen dess. ont hade ja så inom 1 timme, sen blev de mildare o sen ingenting alls.

jag är i v5-6 då ja hade senaste mens 11 april. får hoppas de e blodkärl eller att kroppen inte uppfattat graviditet eller nått som förklarar det. HOPPAS på att inga klumpar kommer. för om ja hade mf så borde ja fått klumparna när ja hade on imorse när ja vakna men då va de ingenting

• cloudberry79

Klarrött, inga klumpar i ett dygn innan.

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • PåvägMotSyskon

ok, så det är bara o invänta klumparna nu? eller se om blodet försvinner till imorgon???

• TeZs

När jag fick mf i v6-7 så blödde jag som en vanlig mens, hade lite mensvärk men dock inga klumpar i vad jag kan minnsas, däremot var gravtestet plötsligt negativt från att ha varit svagt positivt i ca en veckas tid.

så om det är tidigt mf så måste det ju inte vara klumpar i?

men TS, jag tror bara du har vanliga små blödningar, som jag nu haft under denna grav! jag håller alla mina tummar o tår för eran skull!!!!! det kommer gå vägen ska du se! du ska ha bebis INTE missfall :) hoppas allt går bra nu!!

massa kramar!

• HLinna

Hej!

Jag hoppas att det bara är en "normal gravidblödning" du har fått, det verkar vara väldigt vanligt. Försök att inte oroa dig så mycket innan du vet, det blir man bara helt förstörd av.

Men eftersom du frågar så kan jag berätta hur det var för mig. Mitt missfall i v.10 började med lite ljusa rosa flytningar, de pågick i en vecka (omväxlande rosa eller lite brunaktiga). Därefter började det komma rött blod, det slutade med jätteont samma kväll och sist kom en stor klump. Ingen tvekan om vad som hänt alltså. Har även haft ett tidigt MF i v.5 - då började det också med rosa flytningar i en dag, sen kom rött blod. Inga stora klumpar utan bara som en vanlig mens, dock med helt galen mensvärk!

Lycka till, hoppas allt går bra för dig och att du slipper missfall!

• Cedergren

när jag fick tidigt missfall (v8) så började allt med lite ljus rosa blod på papperet. det är inte farligt men jag kännde på mig att de va mf på g för jag kände mig inte gravid.

nu hade jag bra läkare så jag fick vul o då hade inte något hjärta börjat slå så jag va berädd att de inte skulle bli något . detta va i v 6 som jag först såg detta.

sen kom o gick de blev mer o mer. sen en helg så kände jag samandragningar i magen . som kraftig mensverk o blodet forsa ut massa klumpar . varade i ca 7 dagar första 3 dagarna va värst sen blev de bättre . tog ett grav test 14 dagar äffter blödningen och hormonerna va borta . hade jag hafft hormoner kvar så skulle jag få uppsöka läkaren igen men de behövdes inte nu .

hoppas allt löser sig för dig kram'

// mamma till ängla pojkarna viggo och Elias

• PåvägMotSyskon

Tack för alla svar. tror detta är ett mf.

en fråga till er som fick mf. När kom er nästa ÄL?

Kan jag te x ha äl om man utgår att detta är min mens då ja blöder.. att ÄL sker om 2v o framåt igen??

• PåvägMotSyskon

ska testa utifall till nästa vecka så vet man 100% säkert fastän ja blöder lite mer nu.

• Spikelsa
    Svar på #18
    Har haft två mf och båda gångerna räknade kroppen dem som en mens och därför hade jag ÄL två veckor efter att mf hade startat. Blev gravid nästan direkt igen (har nu två barn och en tredje på G)! Läste på nätet och barnmorskor skrev att det bara var att sätta igång direkt efter mf och att det kunde gå lättere då eftersom kroppen alldeles nyss hade varit gravid. (Många läkare avrådde och tyckte istället att man skulle låta kroppen vila, men de valde jag att inte lyssna på). Lycka till och hoppas att allt går bra!
  • PåvägMotSyskon

spikelsa: TACK FÖR DITT SVAR!!

de va ett jättebra svar, tur att de finns positiva sådana i de tråkiga som händer. Jahaaa, då får man hoppas kroppen uppfatta detta som en mens då, för de ser ut nu som en vanlig mens, då de blir lite rikligare me blod idag även om jag inte använder stora trosskydd (e-xtra som dem heter, dem tunna) de blir fulla)

Så då borde jag utgå ifrån denna blödning som en mens att jag har äl runt 3-7 juni än att utgå från mensen som ja räkna utifrån förra gången som var 11 april, isf ska ÄL ske 23-31 maj å de kan ju inte stämma om ja blöder nu?

Ja kan säga att ja vill heller inte lyssna på de som säger "låt den vila nu, VADÅ ja vill ha en bebbe hos mig nu o tätt mellan syskonen.. då BORDE ja väl testa igen? Blev du gravid direkt efter du fått mf (2v o framåt?) låter ju som om de ska funka Hoppas de gör de för mig med.

Tack än en gång för svaret!!!

( som sagt ja lär väl testa mig oxå utifall de e kvar ändå hos mig lill*n )

• Spikelsa
    Svar på #21
    Hej igen! Efter båda mina mf fick jag 1 mens innan jag var gravid igen, jag hoppas att det går lika bra för dig! Kram på dig!
  • bebisgalen

Nu fick jag MA, och det började med ljusrosa flytningar och över gick sen till brunt. Sedan började jag krampa och det kom mörkrött blod, inga klumpar alls från någon vecka senare. Tog jätte långtid innan allt kom ut.

• snö 81

Jag fick ett MF igår. Det började med en ordentlig värk i magen, sen kom blodet.
    Lite klarrött blod och massa klumpar. Blöder i princip inget i övrigt utan bara klumpar när jag går på toa.

• PåvägMotSyskon

bebisgalen: oj, hur långt gången var du när du fick ditt ma? beklagar det.. hemskt att behöva gå igenom detta.

snö 81: men usch, å ja förmodligen dagen innan dig ska testa på mån o se om de e så. Jag har inga klumpar direkt, å ja blöder mindre nu idag än igår. e på 3.e dagen idag..

bara se på mån hur testet visar då vet man 100% säkert. för vissa kan ju ha mens ändå har man ju läst.

Svar på tråden ni som fått mf, vilken färg på blodet var det