• Anonym

Någon svensk som är tillsammans/gift med en arab??

Jag har träffat en man ifrån Irak. Han är jätte gosig och snäll osv.. Men jag undrar nu, är det någon som har erfarenhet av att vara tillsammans med en arab? eller gifta sig med en? man hör mycket ifrån olika håll, att dom är elaka mot sina fruar och flickvänner, slår dem osv. Kan någon berätta lite av egen erfarenhet?? =)

• Svar på tråden Någon svensk som är tillsammans/gift med en arab??
  • Anonym (Okänt)
    Anonym (Trevligt) skrev 2018-09-04 11:35:35 följande:
    Var är hon uppväxt. Jobbar ni tillsammans  
    Jag vet inte, vet bara att hon pratar arabiska. Nej, vi jobbar inte ihop. Känner inte varann heller, bara bekanta. 
  • Anonym (Trevligt)
    Anonym (Okänt) skrev 2018-09-04 11:45:03 följande:
    Jag vet inte, vet bara att hon pratar arabiska. Nej, vi jobbar inte ihop. Känner inte varann heller, bara bekanta. 
    Så du har inte kommunicerat med henne? 
  • Anonym (Okänt)
    Anonym (Trevligt) skrev 2018-09-04 11:48:32 följande:
    Så du har inte kommunicerat med henne? 
    Jo, vi har pratat, och jag tror hon kan vara lite intresserad också.
  • Anonym (Trevligt)
    Anonym (Okänt) skrev 2018-09-04 11:52:27 följande:
    Men du frågade inte henne var hon kom ifrån. så hon har bott här i några år.
    Hur märker du att det finns kanske ett intresse 
  • Anonym (-)

Jag har varit tillsammans med min kille i tre år, vi är numera gifta och väntar vårt första barn nu i September. Hans föräldrar är från Irak men han är född och uppväxt i Abu Dhabi. Personligen anser jag att det både har sina för och nackdelar att vara tillsammans med en arab. Min kille är extremt överbeskyddande; till exempel vill han inte att jag sitter bredvid en person av motsatt kön på bussen eller att jag befinner mig hos någon utav mina väninnor utan honom om det finns en man i huset. Som jag förstått det är detta hur de flesta araber beteer sig kring sina fruar, och typ det absolut minsta man kan förvänta sig om man som svensk väljer ett liv med en arab. Detta var något jag var medveten om när vi gifte oss, och ingenting jag personligen ser som ett problem. Men kan va värt att ha i åtanke om man tycker om en arab :)

Jag har dock aldrig träffat en snällare människa. Han kan bli otroligt arg from time to time men det kan ALLA män. Resterande av 99% av tiden behandlar han dock mig som en sann prinsessa, speciellt sedan vi fick reda på att jag var gravid. Han ställer upp i vått och torrt, har inte missat ett enda besök hos barnmorskan. Att bara dra när sådant händer finns liksom inte i hans bok, han har alldeles för stor respekt för kvinnor. Så stor eloge till hur majoriteten av alla araber uppfostrats!

• Anonym (Trevligt)
    Anonym (hu) skrev 2018-08-04 16:53:09 följande:
    . Men "suuuuuuuck, 
  • Anonym (Mk)

Ja om du vill leva ett liv där alla val bestäms av mannen. Han kanske ber dig å inte jobba mer å bli en hemmafru. Och du får bara umgås med kvinnor. Om han är troende muslim läs om det hur dom är mot sina fruar mm. Vem vet han kanske inte bara vill ha dig som fru utan 2 till.

Själv skulle jag aldrig kunna leva så.

• Anonym (Trevligt)
    Anonym (Okänt) skrev 2018-09-04 11:52:27 följande:
     Träffade du henne eller var hon helt ointresserad 
  • Anonym (Trevligt)
    Anonym skrev 2008-05-22 14:55:06 följande:

jag var tillsamman med en persisk tjej ett tag.

Hon slog mig inte och var aldrig elak mot mig. Var som andra förhållanden jag har haft.

Låter som du hade en positiv upplevelse
  • Anonym (Trevligt)
    Anonym (1) skrev 2008-05-22 15:09:11 följande:

Min fd flickvän från Iran var född där men hade bott i Sverige i över tjugo år. Hon hade jobbat i Sverige och läst till civilingenjör här. Den stora skillnaden var att hon kunde laga persisk mat som var en ny, och mycket god, upplevelse för mig.

Måste ha smakat gott
  • Anonym (Enbart)

Ja enbart kvinnor som är det 

• Anonym (Blå ögon)
    Anonym (Enbart) skrev 2021-10-15 20:44:24 följande:

Ja enbart kvinnor som är det 

Ha haa rolig du är
  • Anonym (Enbart)
    Anonym (Blå ögon) skrev 2021-10-15 20:46:09 följande:
    Ha haa rolig du är
    Men är det inte så då?
  • Anonym (Föredrar)
    Pungkuuuuula skrev 2015-08-13 19:14:10 följande:

. Iranska (persiska) tjejer har jag dock bara hört bra saker om.  omtänksamma, mycket bättre  Arabiska tjejer tror jag inte får bli tillsammans med ickearaber, 

Jag tror att kvinnorna föredrar män med samma bakgrund framför Skandinaviska män
  • Anonym (Föredrar)
    Anonym (-) skrev 2018-09-06 22:47:25 följande:

Jag har varit tillsammans med min kille i tre år, vi är numera gifta och väntar vårt första barn nu i September. Hans föräldrar är från Irak men han är född och uppväxt i Abu Dhabi. 

Vet du om det finns tjejer som är med Svenskar?
  • Anonym (Ev)
    Anonym skrev 2008-05-22 14:51:30 följande:
    Någon svensk som är tillsammans/gift med en arab??

Jag har träffat en man ifrån Irak. Han är jätte gosig och snäll osv.. Men jag undrar nu, är det någon som har erfarenhet av att vara tillsammans med en arab? eller gifta sig med en? man hör mycket ifrån olika håll, att dom är elaka mot sina fruar och flickvänner, slår dem osv. Kan någon berätta lite av egen erfarenhet?? =)

Är inte själv gift med en arabisk person men har en bekant som är det.

Vissa svårigheter visade sig när de fick barn. De hade olika syn på barnuppfostran och han var mycket mer traditionell när det gällde familjen och vad en mamma skulle göra. Det klart att det blev gnissel. Så det blev annorlunda efter det att barnen kom. Men han slår inte sin fru.
  • Anonym (P)
    Anonym (Ev) skrev 2025-12-24 09:15:52 följande:
    Är inte själv gift med en arabisk person men har en bekant som är det.

Vissa svårigheter visade sig när de fick barn. De hade olika syn på barnuppfostran och han var mycket mer traditionell när det gällde familjen och vad en mamma skulle göra. Det klart att det blev gnissel. Så det blev annorlunda efter det att barnen kom. Men han slår inte sin fru.
    TS uppdaterade tråden 2,5 år efter trådstarten. Det blev tyvärr värre än bara gnissel, för hennes del, men hon lyckades ta sig ifrån honom efter något år.

www.familjeliv.se/forum/thread/32972006-nagon-svensk-som-ar-tillsammansgift-med-en-arab/1/nick/32972006
Svar på tråden Någon svensk som är tillsammans/gift med en arab??