• Flizan30

Taxfree hos Ryan Air?

Ja som rubriken lyder så skall jag åka med Ryan air i sommar och undrar om dem har taxfree?

• Svar på tråden Taxfree hos Ryan Air?
  • Micke
    sweetpea skrev 2008-05-26 09:50:19 följande:
    Jag flög med Ryanair så sent som igår, och då sålde de några parfymer och lite pryttlar från en vagn på flyget.
    Precis. Ingen alkohol där inte.
  • sweetpea

Nä, någon alkohol säljer de inte - förutom från serveringsvagnen, förstås. Men begreppet tax free innefattar så mycket mer än alkohol - TS verkade ju främst intresserad av parfymer, t.ex. Själv köper jag nästan bara godis på tax free.

• Micke
    sweetpea skrev 2008-05-26 13:55:23 följande:
    Nä, någon alkohol säljer de inte - förutom från serveringsvagnen, förstås. Men begreppet tax free innefattar så mycket mer än alkohol - TS verkade ju främst intresserad av parfymer, t.ex. Själv köper jag nästan bara godis på tax free.
    och det klargjordes redan i inlägg 5.
  • SGN

Det finns lite parfymer i butiken på Säve. Ibland kan det vara billigare att köpa i en butik vid resmålet. Får man fråga vart du ska resa någonstans?

• SGN

Jag har aldrig varit i Italien så jag kan inte uttala mig, men du får ha en trevlig resa!

• abod

Ja som rubriken lyder så skall jag åka med Ryan air i sommar och undrar om dem har taxfree?

• SVejsan
    abod skrev 2016-03-13 16:25:01 följande:

Du får titta i deras inflightmagazin vad de har för deals.

För resor inom europa verkar de inte sälja Alkohol (i några stora ta-av-planet-flaskor  eller tobak (enligt senaste inflight- magasinet)   på flygplanet.Annars så brukar avreseflygplatsen (eller där du åker hem ifrån ha någon typ av Duty free / tax free shopping, där du antingen för köpa varan med skattepålägget i avreselandet ( resa inom europa) eller taxfree (från och till europa).

• SVejsan
    SVejsan skrev 2016-03-31 15:13:06 följande:
    Du får titta i deras inflightmagazin vad de har för deals.

För resor inom europa verkar de inte sälja Alkohol (i några stora ta-av-planet-flaskor  eller tobak (enligt senaste inflight- magasinet)   på flygplanet.Annars så brukar avreseflygplatsen (eller där du åker hem ifrån ha någon typ av Duty free / tax free shopping, där du antingen för köpa varan med skattepålägget i avreselandet ( resa inom europa) eller taxfree (från och till europa).
    Få se om länken till inflightmagasinet funkar:
    www.ryanair.com/gb/en/useful-info/about-ryanair/inflight-magazine
Svar på tråden Taxfree hos Ryan Air?