• Beckah82

Mina barn åker utan bälte i bilen, det är säkrast!

Jag åkte bil utan bälte när jag var liten. Min pappa tyckte inte det var viktigt och det hände inte ett skit. Inte en enda gång krockade vi eller något!

Så det där med att det skulle vara farligt att åka utan bälte det ger jag inte mycket för.

Jag har inte bälte till mina barn heller för faktum är, att jag faktiskt inte känner en enda som dött eller skadats i en trafikolycka när de åkt utan bälte! Däremot känner jag till en som åkte MED bälte och krockade och DOG! För mig räcker det som statistik.

*

Min mamma rökte när hon var gravid med mig. Hon har rökt med alla barn och det har inte hänt ett skit. Vi är friska som nötkärnor!

Så det där med att det skulle vara farligt att röka under graviditeten det ger jag inte mycket för.

Jag har rökt under båda mina graviditeter också och mina barn är riktiga A-barn. Inga fel alls på dem, samma sak med mina kompisars barn, alla är friska och vägde normalt när de föddes. Däremot känner jag en som INTE rökte och hennes barn DOG! För mig räcker det som statistik.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-07 08:47

NATURLIGTVIS är inget av detta sant ...i mitt fall men:

Uttalande nr 2 är vanligt förekommande, uttalande nr 1 är inte så vanligt men det är ungefär lika logiskt och intelligent som uttalande nr 2 och det är det jag vill påvisa. Det är min poäng.

Eller jo... jag åkte utan bälte och hade fetaste jävla TUREN och min mamma rökte under graviditeten och jag hade fetaste jävla TUREN. Däremot har jag döda syskon, syskon med allergier, syskon med astma osv... de hade tyvärr inte fetaste jävla turen...
  • Svar på tråden Mina barn åker utan bälte i bilen, det är säkrast!
  • infestor
    IlsaBlackWidow skrev 2008-06-10 22:07:37 följande:
    Härlig TS! Förnekelse och ren idioti i rampljuset!
    Jupps.
    Idioti.
  • Cyberdansken
    infestor skrev 2008-06-10 19:46:58 följande:
    En nära släkting till mig var med om en bilolycka. En alvarligt sådan.Bilen blev det inte mycket kvar av, det fanns inte en chans på jorden att han skulle överleva om han hade varit kvar i den. Det enda som räddade han att han ?lämnade? bilen genom framrutan.Så hur mycket bilbälte räddar liv kan diskuteras, det är nog omständigheter som är avgörande, och tur.
    Det finns olyckor där folk skulle ha dött om dom hade bälte, ja. Fast det stora flertalet klarar sig idag, just för att dom har bälten. Titta på antal döda i trafiken i dag och jämför med för 35 år sedan. Per kört kilometer då.

Själv har jag en kusin som blev "räddat" för att han inte hade bälte, men samtidigt känner jag flera som har räddats av bältet.
    statistiken talar sitt tydliga språk, bälten räddar liv.
  • IlsaBlackWidow
    infestor skrev 2008-06-10 22:11:54 följande:
    Jupps.Idioti.
    En stor släng av förnekelse också när det är aktiva beroende som uttalar sig på ett sådant vis. Självklart måste man rättfärdiga sitt beteende för att stå ut med det man gör.
  • NiniMe

Tycker detta e rätt så tragiskt faktiskt att de finns människor som inte har ngt bättre för sig än att lägga sig i och kritisera hur andra lever sitt liv, visst jag tycker inte de e bra med rökande gravida heller men jag kritiserar inte dom för de, de e deras liv liksom, vad skulle jag kunna hjälpa dom med? Dom har säkerligen fått all den info och hjälp som dom skulle kúnna få... Att klanka ner på dom, nä de hjälper inte....

To All Y Bitches Talking Behind My Back, ThankS 4 Making Me The Center Of Youre WORLD
  • NiniMe

Och visst ska man få ha åsikter MEN att kritisera e fel de e de jag mena...

To All Y Bitches Talking Behind My Back, ThankS 4 Making Me The Center Of Youre WORLD
  • Cyberdansken
    Svar på #114
    Alla har i mitt tycke rätt att bestämma över sitt eget liv. Men jag är inte så säker på att den rätten ska utsträckas till att medvetet utsätta sina barn för stora risker...
  • Smetanina

Jag är sten hård ang bälte..
    Tjatar på min väninnas barn som F*n...
    Är mycket hård ang det, hon är inte lika hård..

Men Nr1 har hänt mig.
    Min farbror dog pga säkerhetsbältet. Om han inte hade haft det på så hade han kunnat klarat sig.
    Killen som körde hade inte säkerhetsbälte och han överlevde med lite skrapsår.

Men för det så anser inte jag att bälte inte är nödvändigt..
    Som jag säger till barnen..
    Om en katt kommer över vägen så kommer din mamma tvärnita och då flyger ni in i fönstret.

Eller...

Även om er mamma kör bra, så betyder det inte att andra chafförer gör det.
    Det är dom man inte kan lita på..

Så på med bältet..
    Ang rökning...
    Den person som säger att det är ok att röka under graviditet och även röker inne med små barn eller röker under fläkten.. Ge er..
    Vet ni hur mycket som sitter fast i kläderna??
    Jag var rökare förr..
    Jag tyckte det var hemskt att ens ta i ett barn när jag hade rökt. Gick alltid och tvätta händerna..
    Men det satt ju kvar på händerna ett bra tag till efter, så det var inte ofta jag höll i barn..

Som ex rökare kan jag säga att jag nog är hårdare emot rökare..
    Jag kan säga att jag tycker att rökare är väldigt respektlösa..
    Vid varje ingång till ett centrum står det minst tre rökare och röker.. Vilket betyder att alla måste gå igenom rökmolnet för att komma in till centrum..
    Jag har aldrig stått precis vid entrén utan en bit ifrån. Idag skäms jag även för det.. Jag skulle ha gått in i skogen så ingen behövde utsättas för min rökning..

Hummm långt inlägg...
    Men jag har så många exempel på rökare och deras (mitt förr) "fel"...

• v i r r a

Slutsatser och förhållandet mellan orsak och verkan är väl inte allas starka sida kanske Uppenbarligen saknas också en del för att FL-satir ska gå hem

• Beckah82
    v i r r a skrev 2008-06-11 10:46:12 följande:
    Slutsatser och förhållandet mellan orsak och verkan är väl inte allas starka sida kanske Uppenbarligen saknas också en del för att FL-satir ska gå hem
    Detta är en så klockren avslutning på tråden så det är nästan synd att puffa den... men jag bara måste
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • myopinion

Man ska alltid vara fastbältad. En kropps tyngd i en krock ökas fruktansvärt mycket (jag kommer intei håg exakta vikter men det handlar om tusen). En krock utan att vara fastbältad i 7km/h är som att falla rakt upp o ner medan du står, en krock i 50 km/h utan o vara fastbältad är som ett fall från 3e våningen. Är personen i baksätet inte fastbältat så dödar dem personen i framsätet med sin kroppsvikt direkt. Jag kan hålla på i evigheter.

Nollvisionen tycker jag vi ska kämpa för! På med säkerhetsbältet!

• jlhm
    Bark skrev 2008-06-07 08:47:42 följande:
    Enligt dagens lagstiftare och byråkrater borde de av oss, som var barn  på
    40-talet, 50-talet, 60-talet, och 70-talet inte ha överlevt.

Våra barnsängar var målade med blybaserad färg. Vi hade inga barnsäkra
    medicinflaskor, dörrar eller skåp, och när vi cyklade bar ingen av oss
    hjälm.  Vi drack vatten från trädgårdsslangen och inte ur flaskor. Vi åt
    bröd  med smör,drack läsk med socker i, men blev aldrig överviktiga, därför
    >att vi alltid var ute och lekte.

Vi delade gärna en läsk med andra och  drack ur samma flaska, utan att
    någon rent faktiskt dog av det.  Vi använde timmar på att bygga lådbilar av
    gamla skrotade saker, och  körde i full fart ned för backen, bara för att
    lite senare komma på att  vi hade glömt att sätta på bromsar. Efter några
    turer i diket lärde vi  oss att lösa problemet.

Vi gick ut tidigt om morgonen för att leka ute hela dagen, och kom hem
    först när gatubelysningen blev tänd. Ingen kunde få fatt i oss på hela
    dagen - ingen mobiltelefon.  Vi hade ingen Playstation, Nintendo eller
    X-boxar - i det hela taget > inga TV-spel, inte 99 TV-kanaler, inget
    surround-sound, inga  mobiltelefoner, hemdatorer eller chatrooms på
    internet.

Vi hade vänner!  Vi gick ut och fann dem! Vi ramlade ned från träd, skar
    oss, bröt armar  och ben, slog ut tänder, men ingen blev stämd efter dessa
    olyckor. Det  var olyckor. Inga andra kunde få skulden - bara vi själva.
    Kommer du  ihåg olyckorna?  Vi slogs, blev gula och blå och lärde oss att
    komma över det.

Vi hittade  på lekar med pinnar och tennisbollar och åt jord och gräs. Till
    trots > för alla varningar, så var det inte många ögon som blev utstuckna,
    och  gräset växte inte inuti oss i resten av våra liv. Vi cyklade och gick
    hem till varandra, bankade på dörren, gick rakt in och blandade oss i
    samtalet. Vissa elever var inte så kvicka som andra i skolan, så de föll
    igenom och var tvungna att gå om ett år.

Vi fick äta jordnötter.  Åkte bil utan bälte (med föräldrar som rökte i
    bilen).  Fick aldrig skjuts utan fick ta oss själva gående eller per cykel.
    Ritade med tuschpennor med ämnen som är helt förbjudna idag. > Denna
    generation har fostrat några av de mest riskvilliga, de bästa problemlösare
    och investerare någonsin. De sista 50 åren har varit en explosion av nya
    idéer. Vi hade frihet, fiasko, succéer, förälskelser  och ansvar, och vi
    lärde oss att förhålla oss till alltihop.

Och du är en av dem. Grattis!!!
    Precis så var min uppväxt på 70 talet. Du glömde att vi cyklade till skolan redan från första klass på vägar där det åkte lastbilar och bron var så trång så vi var tvungna att pressa oss mot räcket om två lastbilar mötes för att inte fastna i dem men ingen dog ändå.
Svar på tråden Mina barn åker utan bälte i bilen, det är säkrast!