Mina barn åker utan bälte i bilen, det är säkrast!
Jag åkte bil utan bälte när jag var liten. Min pappa tyckte inte det var viktigt och det hände inte ett skit. Inte en enda gång krockade vi eller något!Så det där med att det skulle vara farligt att åka utan bälte det ger jag inte mycket för.
Jag har inte bälte till mina barn heller för faktum är, att jag faktiskt inte känner en enda som dött eller skadats i en trafikolycka när de åkt utan bälte! Däremot känner jag till en som åkte MED bälte och krockade och DOG! För mig räcker det som statistik.
*
Min mamma rökte när hon var gravid med mig. Hon har rökt med alla barn och det har inte hänt ett skit. Vi är friska som nötkärnor!
Så det där med att det skulle vara farligt att röka under graviditeten det ger jag inte mycket för.
Jag har rökt under båda mina graviditeter också och mina barn är riktiga A-barn. Inga fel alls på dem, samma sak med mina kompisars barn, alla är friska och vägde normalt när de föddes. Däremot känner jag en som INTE rökte och hennes barn DOG! För mig räcker det som statistik. TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-07 08:47
NATURLIGTVIS är inget av detta sant ...i mitt fall men:
Uttalande nr 2 är vanligt förekommande, uttalande nr 1 är inte så vanligt men det är ungefär lika logiskt och intelligent som uttalande nr 2 och det är det jag vill påvisa. Det är min poäng.
Eller jo... jag åkte utan bälte och hade fetaste jävla TUREN och min mamma rökte under graviditeten och jag hade fetaste jävla TUREN. Däremot har jag döda syskon, syskon med allergier, syskon med astma osv... de hade tyvärr inte fetaste jävla turen...