• No way

Tror hon vi är helt intelligensbefriade eller?

Förra gången sambons son var här hade hans mamma skickat med en lapp där det stod: Smörj med solkräm. Vid behov ge nässpray.

Denna gången skickade hon med en lapp där det står:  Ge han saft om han är törstig, Håll koll på ev nästäppa, ge då nässpray vid behov!

*Kärlek*
  • Svar på tråden Tror hon vi är helt intelligensbefriade eller?
  • nika

No way skrev 2008-06-15 21:00:01 följande:

Mötte henne i affären idag. Hon glodde så ögonen nästan ramlade ut men hälsa kan hon inte göra. Ska skriva en lapp: Hälsa i affären.
    jA, VID BEHOV (HÄNDER 29 FEBRUARI) asg!
  • No way
    nika skrev 2008-06-15 21:01:54 följande:
    A, VID BEHOV (HÄNDER 29 FEBRUARI) asg!
    *Kärlek*
  • Tjofsen
    No way skrev 2008-06-15 21:00:01 följande:
    Mötte henne i affären idag. Hon glodde så ögonen nästan ramlade ut men hälsa kan hon inte göra. Ska skriva en lapp: Hälsa i affären.
    Hahahahahaha

Niah: Det sitter en knapp på vänster sida på tangentbordet...där det står Caps Lock..tryck på den en gång så ska du se att det försvinner...*skratt*
    anne h skrev 2008-06-15 20:52:58 följande:
    Varför kan då inte din sambo köpa skridskorna? bara undrar.....
    Därför att han betalar pengar till mamman för att hon just ska köpa sånt!
  • nika
    Svar på #53
    viss vinvätska i systemet som sumpar tekniken. torkar upp i egen takt;)
  • nika

...nu blev det rätt fast det var fel hos mig innan "posta inläget"

• nika

...egen takt har inträffat. Hej, nu har jag vanlig netikettsamtalston;)

• anne h
    Tjofsen skrev 2008-06-15 21:05:36 följande:
    Därför att han betalar pengar till mamman för att hon just ska köpa sånt!
    Isf kan han ju ta de pengarna o köpa dessa skridskor själv, så slipper du hetsa upp dig, eller?....
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h

...fast åker ni skridskor mitt i sommaren??

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • nika

anne h skrev 2008-06-15 21:53:23 följande:

...fast åker ni skridskor mitt i sommaren??
    Bra poäng där!

Måste komma ihåg att skicka lapp till Tjofsen: "Åk inte skridskor på sommaren".
  • hej att
    nika skrev 2008-06-14 20:02:32 följande:
    Hur skulle exempelvis du gradera nödvändigheten att få lappar från ditt ex med: se till att testa batteriet till brandvarnaren i barnens sovrum, se till att inte hamstern gnager på elsladdarna och glöm inte att pumpa cykeldäcken om ni ska ut och cykla? Det här är ju väldigt vanliga områden som mödrar av någon outgrundlig anledning glömmer:)
    Jodå den har man varit med om!
  • nika
    hej att skrev 2008-06-16 09:34:58 följande:
    Jodå den har man varit med om!
    Den brännande frågan är nu: på en skala från -9 till noll, hur mycket uppskattade du dessa oerhört välmenande lappar?

Och om du inte svarar utgår jag från att hamstern har ordnat kortslutning via datorsladden:)
  • hej att
    nika skrev 2008-06-16 10:48:02 följande:
    hej att skrev 2008-06-16 09:34:58 följande:
    Den brännande frågan är nu: på en skala från -9 till noll, hur mycket uppskattade du dessa oerhört välmenande lappar?Och om du inte svarar utgår jag från att hamstern har ordnat kortslutning via datorsladden:)
    Nä men åskan!
    Äsch, det gjorde han ju inte för att jäklas.
    Jag hade ju faktiskt ingen större koll på sånt när vi var tillsammans, det var han som hade "ansvaret" så jag förstår om han var lite orolig ändå...
    Men jag lät det inte bero bara för att jag inte hade någon som gjorde det för mig, men det kunde ju inte han veta och ville inte chansa heller.
  • Tjofsen
    anne h skrev 2008-06-15 21:52:47 följande:
    Isf kan han ju ta de pengarna o köpa dessa skridskor själv, så slipper du hetsa upp dig, eller?....
    Du är minsann precis lika smart som jag är.*LER* Jag tipsade min sambo om att han fortsättningsvis behåller barnbidragsdelen han har sen de hade varannan vecka.....så sätter han över det den 20:e till henne. MEN om hon trilskas och skiter i att skicka med kläder och annat eller inte köper saker till dottern som hon SKA, så kan han göra det men då får hon heller inte de pengarna.

Det blev ju han som köpte skridskorna tillslut i alla fall för hon hade ju inga ändå till skolan. Som tur var hade han hunnit prata med fröken och sagt att hon troligtvis inte kommer att köpa några så fröken tog med ett par som hon kunde låna.

Niah: *Tack vänligast för lappen* Vi har en egen damm i trädgården som vi gör is av ...där åker vi skridskor på somrarna också.....
  • nika
    Tjofsen skrev 2008-06-16 16:28:11 följande:
    Niah: *Tack vänligast för lappen* Vi har en egen damm i trädgården som vi gör is av ...där åker vi skridskor på somrarna också.....
    WOW. Kyligt. Vattenskidor hade jag hört talas om, men inte vattenskridskor. Ser båten framför mig:)
  • nika
    hej att skrev 2008-06-16 15:30:48 följande:
    Nä men åskan! Äsch, det gjorde han ju inte för att jäklas.Jag hade ju faktiskt ingen större koll på sånt när vi var tillsammans, det var han som hade "ansvaret" så jag förstår om han var lite orolig ändå...Men jag lät det inte bero bara för att jag inte hade någon som gjorde det för mig, men det kunde ju inte han veta och ville inte chansa heller.
    Känner igen fenomenet. Ibland behöver man lite "kniven på strupen" för att åter ta på sig ansvaret för saker man tryggt kunnat släppa.

Trodde inte heller han gjorde det för att jäklas och tror inte TS biomamma vill jäklas heller. Hon är nog bara lite av en kontrollmänniska med för mycket tid och ängslan och för liten tilltro. Plus lite korttänkt. Värre synder har begåtts än hennes;)
  • Tjofsen

Min styvdotters mamma behöver man dock skriva såna lappar för.

Hon hade svamp i underlivet.....kli kli. Jag tog henne till VC och fick salva. Så sa jag till mamman att hon skulle ha detta i 14 dagar och smörja VARJE dag. Sen när flickan kom till oss igen...INGEN salva. Så hon fick ju inte bort det utan fick börja om.....Så jag sa att de fick skriva en lapp och sätta på dörren så salvan kom med hem till oss igen sen....Men INGEN salva.

Hostmedicin - likadant. Så vi får köpa dubbelt av allting.

• HegeOlsen

Ja du ser, ibland tycker man att det är nödvändigt fastän motpartern inte anser samma sak, det är ju inte av ondo man gör det, det är ju för att man tror att det är bäst för barnet att förtydliga det man själv erfarit/tror att barnet behöver.

Tjofsen skrev 2008-06-16 19:14:29 följande:
    Min styvdotters mamma behöver man dock skriva såna lappar för. Hon hade svamp i underlivet.....kli kli. Jag tog henne till VC och fick salva. Så sa jag till mamman att hon skulle ha detta i 14 dagar och smörja VARJE dag. Sen när flickan kom till oss igen...INGEN salva. Så hon fick ju inte bort det utan fick börja om.....Så jag sa att de fick skriva en lapp och sätta på dörren så salvan kom med hem till oss igen sen....Men INGEN salva. Hostmedicin - likadant. Så vi får köpa dubbelt av allting.
Svar på tråden Tror hon vi är helt intelligensbefriade eller?