• Anonym (Ante)

Mer eller mindre sexlust än din partner?

Hur vanligt är det att killen har mindre lust än tjejen?

Är en kille med stor lust, men som har en kvinna som tycker sex är jobbigt, däremot när hon väl har sex så njuter hon, kan någon förklara vad problemet är?, trodde sex var lite ge och ta i ett förhållande?.

Hur har ni det i ert förhållande? och om du är den som vill mindre - hur tacklar du hans/hennes stora lust?

• Svar på tråden Mer eller mindre sexlust än din partner?
  • Anonym (Kille)

Har inte haft sex än med min partner, fast det snart har gått ett år........ Men vi kör petting/blow tills vidare. : ) 

fast jag får lust varje gång jag är med henne, vare sig det är kroppskontakt eller inte. : (    Jag kan bara inte tänka på något annat, det som botar det och får mig att vara nån som inte hela tiden vill ha är om jag kommer..... Vilket jag tycker är skit jobbigt, sen gör det ont för killar (iallafall mig) när jag har stånd och inte kommer på ett tag. får nåt som kallas "blueballs". 

Fast det som är jobbigast är att det lackas lite initiative från hennes sida (Ibland är hon sugen, fast får oftast göra henne upphetsad, vilket i sig kanske inte är så dåligt för sitt ego men kan vara krävande.)

Sen känner jag mig för på om hon inte vill.... men men.. : ) 

• Anonym
    Anonym (Kille) skrev 2012-09-24 22:23:26 följande:
    Har inte haft sex än med min partner, fast det snart har gått ett år........ Men vi kör petting/blow tills vidare. : ) 

fast jag får lust varje gång jag är med henne, vare sig det är kroppskontakt eller inte. : (    Jag kan bara inte tänka på något annat, det som botar det och får mig att vara nån som inte hela tiden vill ha är om jag kommer..... Vilket jag tycker är skit jobbigt, sen gör det ont för killar (iallafall mig) när jag har stånd och inte kommer på ett tag. får nåt som kallas "blueballs". 

Fast det som är jobbigast är att det lackas lite initiative från hennes sida (Ibland är hon sugen, fast får oftast göra henne upphetsad, vilket i sig kanske inte är så dåligt för sitt ego men kan vara krävande.)

Sen känner jag mig för på om hon inte vill.... men men.. : ) 

Hahahaa... ni har ju visst sex. Sex är ju inte bara kuk i fittan!... *skrattar*
  • lykantrophona

Jag och min nuvarande har nästan lika. Jag vill nog lite oftare än han, framför allt så piggnar jag till och vill göra det igen ofta efter att vi redan haft sex nyligen. Han behöver längre tid på att återhämta sig.

Men, det här är förhållandet som varit jämnast hittills. Alla andra har haft lägre sexlust.

Så det där man säger till unga tjejer, "killar vill bara en sak", ledde till besvikelse för min del. Det fanns ju mängder av killar som inte ville ha sex, och de som ville ha det med mig ville inte ha det lika snabbt som mig eller lika ofta! Har inte haft några längre förhållanden med tjejer, så kan inte direkt uttala mig om det...

• Elvis S

Mindre, i de allra flesta förhållanden jag haft. Tycker sex är ungefär lika fascinerande som att diska eller se målarfärg torka. Naturligtvis får man kompromissa, men det känns som att ingen part blir helt nöjd...

• Anonym ((((tjej))))
    Elvis S skrev 2012-09-25 05:14:06 följande:
    Mindre, i de allra flesta förhållanden jag haft. Tycker sex är ungefär lika fascinerande som att diska eller se målarfärg torka. Naturligtvis får man kompromissa, men det känns som att ingen part blir helt nöjd...
    Har du varit ärlig med detta i början av förhållandet? Att du inte har behov av sex och är asexuell? Är din tjej nöjd? Det är fan så drygt att upptäcka att killen är skittrist på sexet och försummar behovet för den andra.

Om du jämför sex som lika intressant som att se målarfärg torka så har jag väldigt svårt att se att någon, även med det minsta behov av sex, kan stanna i en sådan relation.

Jag har mer sexlust än min kille, vill varje dag men får bara 3ggr i veckan. Onanerar nästan varje dag. Jag uppfattar det ofta som om killarna säger att de har så stort behov men sen när det väl gäller så orkar de inte så många gånger i veckan.
  • Anonym (kvinna)

sambon vill inte ha sex, de senaste 8 månaderna har det varit sex på mitt initiativ. vi har sex typ 3-4 ggr i månaden medans jag lätt skulle kunna ha det iaf varannan dag.

han skyller på trötthet, stress, upp tidigt. å när jag försöker dra med honom mitt på dagen (för att undvika de andra ursäkterna) så är ursäkten "inte nu".

jag fyller 24 å sambon 29, ska det vara såhär resten av livet? jag vill ha sex, jag behöver sex.
    vet att lusten går upp å ner i förhållanden men såpass längre?

vet inte vad jag ska hitta på...
    har försökt med det mesta, men kan gå spritt naken framför honom å han tittar inte 

• Anonym (Hellas)
    lykantrophona skrev 2012-09-24 23:31:20 följande:
    Jag och min nuvarande har nästan lika. Jag vill nog lite oftare än han, framför allt så piggnar jag till och vill göra det igen ofta efter att vi redan haft sex nyligen. Han behöver längre tid på att återhämta sig.

.........

.

Skönt att höra att det finns fler som har det så. Morgonen eller kvällen efter bra sex vill jag ha mera, det ger mersmak, men han vill liksom ligga på laddning i bortåt en vecka...
  • Anonym (sweet)

Män har väl större sexlust än en kvinna eller? 

• Anonym

Just nu har vi lika mycket. Båda två vill i stort sett alltid, tyvärr är det inte alltid det passar sig dock.

• Anonym (kåtan)

Jag (tjej) har nog större lust man min snubbe. Är i en kåt-period just nu, medan han inte har de, men men, snart hoppas jag det vänder

• Anonym (Mannen)

Jag vill mycket mer än min sambo, jag 33, hon 31.

Känns nästan som man får tjata sig till det varje gång vilket e hemskt nervärderande.

Sedan har jag märkt att hon när jag är på jobbet på dagarna ligger hemma håller på med vibratorn och dildon, det gör väl sitt antar jag :(

Man känner sig väldigt uppskattad, not!

• Anonym
    Anonym (Mannen) skrev 2013-02-28 22:26:03 följande:
    Jag vill mycket mer än min sambo, jag 33, hon 31.
    Känns nästan som man får tjata sig till det varje gång vilket e hemskt nervärderande.

Sedan har jag märkt att hon när jag är på jobbet på dagarna ligger hemma håller på med vibratorn och dildon, det gör väl sitt antar jag :(

Man känner sig väldigt uppskattad, not!
    Där tror jag du missuppfattat något. Lust föder lust och att hon onanerar betyder bara att hon faktiskt känner sig kåt (fast kanske inte du inkluderas i den känslan just nu).
    Oftast är det något annat som ligger till grund, kanske är det något hon vill ha som hon inte kan/vågar säga eller en sådan enkel sak att hon är missnöjd med fördelning/ansvar hemma. Prata med henne.
  • Anonym

Är tjej.. Har mycket mer sexlust än min man tyvärr.. men när vi väl har sex så går det hett till...  om jag tar fram dildon så hakar han på på en gång... =)

• Anonym (Mannen)
    Anonym skrev 2013-02-28 22:38:11 följande:
    Där tror jag du missuppfattat något. Lust föder lust och att hon onanerar betyder bara att hon faktiskt känner sig kåt (fast kanske inte du inkluderas i den känslan just nu).

Oftast är det något annat som ligger till grund, kanske är det något hon vill ha som hon inte kan/vågar säga eller en sådan enkel sak att hon är missnöjd med fördelning/ansvar hemma. Prata med henne.

Så du skulle inte ha några problem med att bli dissad av din man, och sedan veta att han ligger hemma och runkar med sin fleshlight när du e på jobbet?
  • Anonym (frugan)

Jag har alltid haft större sexlust än min man.
    Nu är däremot min lust till att ha sex med honom helt borta men jag har fortfarande lust till att ha sex så det är lite frustrerande.

Svar på tråden Mer eller mindre sexlust än din partner?