Skriva förlossningsplan...?? Nää, jag förtränger fortfarande allt sånt där!
(Springtime: Nej, den skriver man själv så vitt jag vet, bm vill inte lägga sig i och påverka sådana beslut alls.)
Men allvarligt alltså, jag är ett riktigt kontrollfreak i vanliga fall och vill helst ha allt utstakat in i minsta detalj, så jag fattar verkligen inte vad det är med mig ang förlossningen. Kanske försöker jag på något underligt undermedvetet sätt förbereda mig på att jag inte kommer kunna ha full kontroll - troligtvis ingen kontroll alls! - under förlossningen. Det är i stort sett det enda jag verkligen inser kommer hända den dagen, jag kommer inte kunna styra så mycket av händelseförloppet själv. Så jag håller nog fast vid det jag har skrivit här förut, jag försöker att inte planera alltför mycket. För tänk om jag ändrar mig när jag väl är där och så lyssnar ingen på mig eftersom jag har skrivit annorlunda på ett dumt papper. Jag har väl tänkt att försöka lita på att sambon känner mig tillräckligt bra för att veta vad jag absolut inte vill för att kunna avstyra åtminstone de sakerna så får resten bli som det blir. Måste bara pränta in det i honom också, alltså den biten om att han känner mig... 
v29+5 idag. Det går framåt, alldeles för fort. Känner mig tillräckligt stor redan, tänk om man fick stanna på den storlek som känns ok!
Har gått upp 9 kg nu, + att jag hade en hel del över sen innan så det börjar bli tungt och tyngre kommer det att bli. Fogarna värker, har köpt stödbälte som funkar rätt bra när jag rör mig mycket men det är sådär bra när man sitter ner på jobbet hela dagarna.
F-kasseinfo om en vecka och förlossningsinfo på sjukhuset om 2 veckor. Man får visst inte komma in och besöka BB-avdelningen här längre, bara gå på info i aulan om jag har förstått det rätt. Får se om det ger något.