minsi skrev 2008-07-03 19:41:43 följande:
Jag kan tänka mig hur han känner för det. Jag känner att det är en risk man får ta. Jag har ingen kontakt med min bio pappa men har funderat på det, men man får alltid ha det i baktanken att men kanske inte får det välkomnandet man vill men man kan få veta lite mer om den man är. Jag tror att man får ta det så positivt som möjligt.Jag tror att det kan vara lite lättare att han iaf har sina syskon att stötta sig på, han är iaf inte ensam att gå igenom det om de bestämmer sig för att söka sina rötter. Det är väldigt viktigt att ha släkt och vänner som ett extra stöd och det är det för vilka som helst och det verkar som om att du är ett väldigt bra stöd för din sambo.
Det är nog jätteviktigt att ha sin familj (a-familj) som stöd i detta att söka sina rötter. Jag tillhör dem som inte tycker det är så viktigt eller särskilt intressant att söka sina rötter, varken min bror eller jag eller maken som också är adopterade har någonsin känt att vi vill söka våra bioföräldrar eller biosläkt men hade vi gjort det hade vi haft våra föräldrars fulla stöd. Det är säkert mycket känslor med i bilden, för alla inblandade, ens egna, biofamiljens och a-föräldrarna så klart.