Blir du förskräckt av inlägg gällande bonusbarn?
Rösta på!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-08 09:56
Nu menar jag inlägg som är kränkande mot bonusbarnet och sådant man inte förväntar finna om egna barnen....
Rösta på!
Exakt. De flesta som skriver här gör det ju för att avreagera sig men håller masken för man och bonusbarn. Mycket bättre!
Och jag vill gärna tro att alla vuxna är kompetenta nog att faktiskt uppföra sig som vuxna och jobba på problemen. Men man kan ändå inte ändra på hur man känner. Har själv haft/har bonusmamma i mitt liv och att få en 19årig bonusmorsa när jag är fem år var tufft...
Ja, blir faktiskt illa berörd. Är själv biomamma och skulle bli oerhört upprörd om mitt ex var tillsammans med nån som inte kunde acceptera våra gemensamma barn. Eller om min sambo inte kunde acceptera mina barn eller relationen jag trots allt har med mitt ex.
Jag är glad att jag och barnens pappa har en bra kommunikation och att bonusföräldrarna är engagerade och tycker om sina bonusbarn... Och att bonusbarnen tycker om dom.
Nu är mina killar tonåringar och jag och min sambo har varit ihop i 14,5 år och jag gläds dagligen åt deras fina relation.
Det verkar onekligen vara rätt ovanligt att barnen har 4 vuxna (2 bioföräldrar och 2 bonusföräldrar) som alla kan enas, om än inte alltid vara helt överens om allt. Men allt går att lösa och kompromissa fram, barnen går ju liksom i första hand.
Ja, men inte förvånad.
Det är nog svårare än många vill tillstå att jämka samman nya familjekonstellationer.
Tycker det är galet att vuxna människor inte fattar att barn kommer i första hand, oavsett vem som är deras biologiska föräldrar. När folk nästan tvingar sina partners att minska kontakten med sina barn för att de faktiskt har en gemensam familj att tänka på, då blir man chockad över deras idioti.
Bra tråd, alltså i Känsliga Rummet blir man ju mörkrädd! "jag mår illa av min bonus", "jag övertalade min man att flytta till Nordpolen för att slippa hans barn" o.s.v.
Ska läsa lite här inne istället så att man får se att det finns vettiga människor också som har bonusbarn.
Jag förstår absolut att det kan vara svårt. Och jättebra att du får skriva av dig, och det var inte meningen att vara fördömande. Men jag tycker ändå att vissa i spec. Känsliga Rummet är helt ute och turnerar.
Klart man blir lite stum av vissa inlägg när det gäller bonusbarn... det är ju inte så att bonusarna kommer inhoppande efter 2 år in i förhållandet, man vet ju om att dom finns och då får man helt enkelt göra ett val...leva med partnern OCH bonusen eller söka sig vidare...
Jag visste om att min hade barn sen innan, inget konstigt med det...
Tyvärr är inte kontakten mellan han och hans ex den bästa, hon gör mest som hon vill och känner för... för 3:e sommaren i rad så har hon gått och bestämt och bokat upp hela sommaren med "sin" familj och så får min sambo ta veckorna som e över...skulle ha 3 sammanhängande veckor men så blev det inte..sen kommer löftet att vi ändå får ha han lite mer i sommar, skulle då, enligt henne ev bli i augusti...då har min sambo börjat jobba igen...
Tyvärr finns det sånna biomammor oxå, som enbart ser till sig själv, inte till sina barn...
Ja, jag blir illa berörd, särskilt som jag själv står i begrepp att starta ett liv med en ny man och har en dotter med mig in i det.
Jag fick till och med prata med honom om FL igår, och berätta lite om hur folk skriver. Vafan, tänk vahemskt om han går omkring och tänke rhätska tankar om min unge utan att jag vet nånting!
Fast iofs, June är svår att inte tycka om, och skulle han känna så så skulle ha definitivt göra nåt åt saken.
Jag förstår att det är svårt med nya familjer och bonusar hit och dit och ex och före detta svärföräldrar. Men ja, jag vet inte.
Min mellansyrra är min förebild i det här. Hon har aldrig nånsin gjort skillnad på sina ungar och bonusungarna, utan älskat dem alla. Och även om hon inte älskat dem skulle hon inte gjort nån skillnad iallafall.
Äh jag vet inte. Ja, jag blir illa berörd.
Det är vidrigt att se vad en del skriver och bara tanken på att barn behöver växa upp och ha vuxna i dess närhet som känner så för dem är tragiskt