Det kunde varit jag som skrivit...
Efter tre år, fyra inseminationer, två IVF, ett MA så oroade jag mig bokstavligt talat genom graviditeten. Det blev aningens mindre när jag passerade den veckan där man kan rädda för tidigt födda bebisar vid "mitt" sjukhus - men jag oroade mig ju ändå för att fostret redan skulle vara dött.
Hur många gånger tyckte jag inte att magen blivit mindre, eller att jag inte kände nåt, eller att jag kände nåt konstigt...
Jag har inga tips för att hantera oron, jag tycker inte själv att jag lyckades särskilt bra, men en sak jag önskar jag gjort var att få min barnmorska att förstå och hantera min oro på ett annat sätt än hon gjorde. Det kändes som att hon inte var det stöd jag behövde. (Kunde inte byta, det finns bara en där jag bor...)
Idag har vi en alldeles underbar son som fyller ett år denna vecka. Vi vill ha syskon, men inte till vilket pris som helst. Vi har bestämt oss för ett FET, men jag tror det blir det enda...
Ett tips är att gå med i IRIS och se om de har tjej-träffar där du bor - det hjälpte mig väldigt!
EHel