Är du höger eller vänster???
Åt vilket håll lutar dina politiska värderingar???
Åt vilket håll lutar dina politiska värderingar???
Då är resultatet lika gammalt och gäller troligen inte idag, Förutom min röst, jag är hög!
Lite blandat höger och vänster här.
Vad det gäller välfärd, jämställdhet, bostadspolitik, offentlig förvaltning mm så är jag åt vänster. Socialdemokraterna från 1930-talet och fram till mitten 70-tal är på många sätt en förebild. Definitivt emot den mesta av privatiseringarna inom den offentliga sektorn.
Vad det gäller migration, utbildning, energi- och försvarspolitik, kriminalitet och rättsväsende så står jag mer åt mitten/höger och då menar jag den mer traditionella, före 2003. Bengt Westerberg och Ulf Adelsson är mina förebilder på den sidan.
Jag är varken eller.
Jag är humanist och tänker på vad som är bäst för oss som människor. Om dessa frågor är höger eller vänster struntar jag totalt i.
På valdagen väljer jag det parti som bäst representerar mig med sin politik. Därför kan mitt så kallade politiska hemvist varierar mellan valen. Det blir det parti som identifierar de problem jag ser i min vardag och som har en för mig attraktiv politik för att lösa dem.
Allt detta höger, vänster snack är fördummande.
Jag är varken eller.
Jag är humanist och tänker på vad som är bäst för oss som människor. Om dessa frågor är höger eller vänster struntar jag totalt i.
På valdagen väljer jag det parti som bäst representerar mig med sin politik. Därför kan mitt så kallade politiska hemvist varierar mellan valen. Det blir det parti som identifierar de problem jag ser i min vardag och som har en för mig attraktiv politik för att lösa dem.
Jag är varken eller.
Jag tror inte på politik.
Politik för mig är bara fejk.
Jag står helt utanför politiken. Läser inte nyheterna och sånt eller vilka politiker som är "bra" och "dåliga".
Men jag har empati för barn och civila som far illa i krig t.ex. eller oskyldiga människor som råkar ut för hemska saker.
S'ker stavat fel men det ska betyda v'nsterh'mt p[ Gotl'ndska.
Vad I helvet 'r det f;r some g;r att man inte kan skriva p[ sidan_
Ser ju ut som ett barn skrivit!
Ska man kunna skriva Eller framst[ some en idiot_
''r detr fler 'n jag som inte kan skriva_ Ni ser v'l hur det ser ut_
S'ker stavat fel men det ska betyda v'nsterh'mt p[ Gotl'ndska.
Vad I helvet 'r det f;r some g;r att man inte kan skriva p[ sidan_
Ser ju ut som ett barn skrivit!
Ska man kunna skriva Eller framst[ some en idiot_
''r detr fler 'n jag som inte kan skriva_ Ni ser v'l hur det ser ut_
Nånstans i mitten kanske.
Liberal högerpolitik är min läggning.
Jag vill ha färre bidrag, mer ansvar på individen, högre löneskillnader (utbildning ska löna sig), lägre löner för vissa arbetaryrken. Utslussning till arbetslivet tidigare.
Människor ska kunna klara sig själva på sina löner, ha samma möjligheter till liv och hälsa som mer förmögna.
Människor ska kunna vara, tycka och tänka hur de vill utan att bli dömda. Mindre polariserat samhälle.
Vänster. Typ gamla socialdemokraterna. De finns inte kvar så jag röstar inte numera.