• 20110426

Är du höger eller vänster???

Åt vilket håll lutar dina politiska värderingar???

Var med människor som GER energi, inte TAR energi annars får du soppatorsk i själen.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du höger eller vänster???
  • Anonym (Old news)

Då är resultatet lika gammalt och gäller troligen inte idag, Förutom min röst, jag är hög!

• Anonym (Jag)
    Tom Araya skrev 2025-04-10 16:42:26 följande:

Lite blandat höger och vänster här.

Vad det gäller välfärd, jämställdhet, bostadspolitik, offentlig förvaltning mm så är jag åt vänster. Socialdemokraterna från 1930-talet och fram till mitten 70-tal är på många sätt en förebild. Definitivt emot den mesta av privatiseringarna inom den offentliga sektorn.

Vad det gäller migration, utbildning, energi- och försvarspolitik, kriminalitet och rättsväsende så står jag mer åt mitten/höger och då menar jag den mer traditionella, före 2003. Bengt Westerberg och Ulf Adelsson är mina förebilder på den sidan.

Samma här.
  • Tyra myra

Jag är varken eller.
    Jag är humanist och tänker på vad som är bäst för oss som människor. Om dessa frågor är höger eller vänster struntar jag totalt i.

På valdagen väljer jag det parti som bäst representerar mig med sin politik. Därför kan mitt så kallade politiska hemvist varierar mellan valen.  Det blir det parti som identifierar de problem jag ser i min vardag och som har en för mig attraktiv politik för att lösa dem.

Allt detta höger, vänster snack är fördummande. 

• Postman
    Tyra myra skrev 2025-04-10 20:58:18 följande:

Jag är varken eller.
    Jag är humanist och tänker på vad som är bäst för oss som människor. Om dessa frågor är höger eller vänster struntar jag totalt i.

På valdagen väljer jag det parti som bäst representerar mig med sin politik. Därför kan mitt så kallade politiska hemvist varierar mellan valen.  Det blir det parti som identifierar de problem jag ser i min vardag och som har en för mig attraktiv politik för att lösa dem.

Bra beskrivet, det är så känner jag med.
  • Tukt
    Tyra myra skrev 2025-04-10 20:58:18 följande:

Jag är varken eller.

Då kan du inte ha det lätt på valdagen! Foten i munnen
    Skulle onekligen behövas ett parti som grundar sin politik på humanism och vetenskap, och inte tillfälliga känslor. 
  • Anonym (Herringet)

Jag tror inte på politik.

Politik för mig är bara fejk.

Jag står helt utanför politiken. Läser inte nyheterna och sånt eller vilka politiker som är "bra" och "dåliga". 

Men jag har empati för barn och civila som far illa i krig t.ex. eller oskyldiga människor som råkar ut för hemska saker.

• Postman
    Tukt skrev 2025-04-10 22:34:11 följande:
    Skulle onekligen behövas ett parti som grundar sin politik på humanism och vetenskap, och inte tillfälliga känslor. 
    Nej det är faktiskt inte lätt att välja vart man ska lägga sin röst numera, partierna lockar en verkligen inte till att gå till valurnan längre. Kan hålla med dig om att det skulle behövas ett eller flera nya partier med som du säger en annan inriktning.
  • Anonym (V'nsrerh'nt)

S'ker stavat fel men det ska betyda v'nsterh'mt p[ Gotl'ndska.
    Vad I helvet 'r det f;r some g;r att man inte kan skriva p[ sidan_
    Ser ju ut som ett barn  skrivit!
    Ska man kunna skriva Eller framst[ some en idiot_
    ''r detr fler 'n jag som inte kan skriva_ Ni ser v'l hur det ser ut_

• Tyra myra
    Tukt skrev 2025-04-10 22:34:11 följande:
    Nja, vet inte det... Det brukar lösa sig rätt bra, i alla fall hittills.  Det är lättare i kommun och regionvalen men det fungerar även i valet till riksdagen. 

Nu är det inte så att känslorna styr min röst. Nej långt där ifrån, jag vill gärna gräva ner mig i fakta och undersöker partiernas trovärdighet i de frågor jag tycker är viktiga. Att låsa sig vi ett visst parti ger inga förändringar och ibland är det just förändring vi behöver.  Visst finns det partier jag aldrig skulle rösta på, där ideologin helt enkelt inte passar mig.
  • Aniiee
    Anonym (V'nsrerh'nt) skrev 2025-04-10 22:55:16 följande:

S'ker stavat fel men det ska betyda v'nsterh'mt p[ Gotl'ndska.
    Vad I helvet 'r det f;r some g;r att man inte kan skriva p[ sidan_
    Ser ju ut som ett barn  skrivit!
    Ska man kunna skriva Eller framst[ some en idiot_
    ''r detr fler 'n jag som inte kan skriva_ Ni ser v'l hur det ser ut_

Du har kommit åt ditt tangentbords språkinställningar.....
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (Victory)

Liberal högerpolitik är min läggning.

Jag vill ha färre bidrag, mer ansvar på individen, högre löneskillnader (utbildning ska löna sig), lägre löner för vissa arbetaryrken. Utslussning till arbetslivet tidigare.

Människor ska kunna klara sig själva på sina löner, ha samma möjligheter till liv och hälsa som mer förmögna.

Människor ska kunna vara, tycka och tänka hur de vill utan att bli dömda. Mindre polariserat samhälle.

• Anonym (Göran)

Vänster. Typ gamla socialdemokraterna. De finns inte kvar så jag röstar inte numera. 

Svar på tråden Är du höger eller vänster???