Mår dåligt av psykodynamsik psykoterapi?? Har du erfarenhet????hjälp snälla
Hej, vad ska jag ta mig till, mår dåligt av terapin jag går, har någon erfarenhet av psykodynamsik psykoterapi??
Började för ca 5 månader sedan med stor motivation o optimism. Visste egentligen inte vad terapin innebar med allt var visste var att jag var beredd att jobba med mig själv, allt för att må bra. Har tidigare testat KBT men inte fått nåt bra resultat av det.
Jag sökte framför allt pga ångestproblematik och att jag var mkt orolig av mig....
Sedan jag började i terapin har min ångest eskalerat o jag har känt att jag får ännu mera panikångest o så blir jag så himla rädd för själva panikångesten. O när det då slagit till så e det liksom helt omöjligt att tänka rationellt i såna stunder, o hur f*n ska jag då ta till mig terapin???
Känner att hon terapueten driver mig till vansinne o det spär på hela min panikångest. När jag får panikångesten så kommer katastroftanke efter katastroftanke o som sagt att tänka vettigt eller logiskt finns inte, så vad gör man då när hon fäller ur sig "konstiga" och omrimliga kommentarer som att jag kanske har problem med min kille, då bir jag ännu mera osäker....herregud tänk om vi int ehör ihop, o tänk om jag inte älskar honom....det känns som att hon vill få det till att det e nåt fel mellan oss. Herregud, jag älskar honom över allt annat o han e så himla snäll, han har stöttat mig så himla mkt.
Likadant med sexet, eftersom vi inte har sex så ofta så säger hon att aggression o sexualitet hör ihop....precis som att jag skulle kunna ha massa agressioner inom mig mot honom då eller??? Herregud, inte vad jag vet men när hon sitter o säger så o man själv inte kan tänka rationellt utan bara katastroftankar så känns det nästan som att man vill göra slut...så mcyket självtvivel får jag att jag tom tror att jag håller på o bli galen.
jag mår så dåligt över detta, o mitt i allt detta så kommer vi in på barnsnacket...o jag vill så gärna ha barn men inte när jag har ångest så här....o då säger hon till mig att skaffa barn just nu inte e så lämpligt, då brister det totalt för mig ...vet inte vad jag ska ta mig till....vet e f*n om jag orkar fortsätta....känns som ett helvete har börjat o ångrar nästan att jag gav mig in i detta...
det värsta e att det e semestertider nu o vi ska inte ses förrän om 1 månad, e så ilsken o arg på henne så hon ska minsann få höra ett o annat när vi ses igen!! att hon inte fattar att jag har kraftig panikångest (då jag sitter o gråter nästan hela timmen igenom) o dessutom säger dessa grejerna....hade man mått lite sämre så vet e gudarna hur det hade kunnat sluta.
vet varken ut eller in....
någon som har erfarenhet av denna terapiform o kan stötta mig???
varför tar jag åt mig så kraftigt av det hon säger??? Hon säger liksom att jag har saker inom mig men som jag inte minns, ännu.....
Men vad jag vet så har jag ändå haft en relativt "lycklig"barndom....inga lik i garderoben alltså mer än att jag e skilsmässobarn, mina föräldrar skildes när jag var typ 1 år...minns inte mkt av det..