• Mrs Andie

Vi som är arbetssökande och online just nu del 2

Skapar den här Fortsättningstråden för att vi som är arbetssökande och online på FL om dagarna ska kunna prata om olika saker som vi undrar över när det gäller arbetssökande, jobb, CV skrivning och andra saker som kan dyka upp. Det här blir helt enkelt vårt lilla hörn på FL där vi kan peppa varandra och hjälpa varandra på olika sätt.

Har du jobb och bara vill ge klämkäcka råd eller vara nedlåtande mot oss som inte har jobb just nu så ber vi dig att hitta en annan tråd att hänga i, denna tråd är endast till för oss som faktiskt är arbetssökande.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-18 11:19
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m31406465.html
    Länken till den första tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-08 17:06
    En allmän fråga till alla er tjejer!
    NÄR TROR NI DET ÄR DAGS ATT SKAPA EN NY TRÅD? Den här har varit igång sen den 18 juli.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-14 13:55
    Nu finns den nya fortsättnings tråden uppe
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m37255915.html
    Hoppas att alla hittar dit!

• Svar på tråden Vi som är arbetssökande och online just nu del 2
  • Tilde å Nova

Som sagt..nu kommer ketchupeffekten..

Det ringde en tjej nu från ett jobb jag sökt som personlig assistent åt en kvinna och frågade om jag även var intresserad gällande barn och det är jag ju absolut (vill eg nästan hellre vara assistent åt ett barn än en vuxen.. ) så hon ville träffa mig på måndag kl 10..

• Miss T

Tilde å Nova
    Gud va kul att höra! Lycka till och hoppas d får det du vill helst ha. Har också fått ett kul mejl. Jag ska på infomöte + enskild möte(intervju gissar jag) för metro. Det är också sån eventjobb. Det är nästa vecka vilket passar bra för då har jag (förhoppningsvis) fått jobba denna vecka o skaffat lite erfarenhet.

Men... det är OK att jag hoppas sådär va? Detta är ju två olika företag som håller på med olika "event". Gissar på att det är timlön och vissa dagar. BLir nu genast osäker.

• Tilde å Nova

Muffins:

Ingen aning ang hoppen, tror att det e ok så länge a-kassan inte säger något om saken?

Ja det var lite kul att få en till intervju efter att det varit lite stiltje på sistonde..

• Miss T

jag har ingen a-kassa. Har tyvärr inte jobbat upp till 6 mån för att få a-kassa. Har pluggat mest tills nu.

• Tilde å Nova
    Miss T skrev 2008-10-14 13:52:55 följande:
    jag har ingen a-kassa. Har tyvärr inte jobbat upp till 6 mån för att få a-kassa. Har pluggat mest tills nu.
    Då borde de ju inte spela någon roll..
  • Wilowa

Idag har jag fått erfara att jag inte har samma rättigheter på min dotters förskola som de som jobbar "på riktigt"! På fredag ska min dotter till tandläkaren på eftermiddagen och tänkte passa på att besöka min dotter på förskolan på förmiddagen (istället för att ha henne hemma). Jag var med sonen till skolan förra veckan och tänkte vara rättvis. Jag frågade förra veckan och då var det okej att jag kom på fredag. Fast idag kom de och sa till mig att det inte passade så bra pga planering. Fast jag sa att jag är där för min dotters skull och inte för att kolla dem, men det hjälpte inte. Hon som sa detta till mig idag tyckte att jag skulle ta det någon annan dag istället, men det går ju inte. Jag kan ju inte hålla på att ta föräldraledigt titt som tätt och jag kan ju inte neka jobb och bibehålla a-kassa med motiveringen att jag ska med dottern till förskolan. Hon tyckte att jag skulle ta det någon dag då dottern går som femtontimmars...det har hon inte gjort sedan i augusti! Fast de fyller fortfarande i hennes schema som om jag inte jobbar. Dessutom fick jag frågan om jag fått vikariat nu. Öhh nej jag ljuger om vad jag gör om dagarna bara för att få ha dottern på dagis och vara hemma och lata mig! Det är väl självklart att jag har vikariat, de ser väl att hon är där om dagarna...förhoppningsvis. Det ska bli kul att höra vad de säger imorgon när denna fröken pratat med de andra. Fast jag och dottern har gjort upp andra planer för dagen så jag tänker inte gå dit!

jag är säker på att jag fått komma om det varit så att jag haft ett riktigt jobb! Jag talade om för henne att jag tagit föräldraledigt samt tackat nej till jobb denna dag!

• D med N och A

Idag är det dags för andra intervjun för drömjobbet!! Spännande, läskigt och roligt. Håll gärna en tumme för mig!

• Anonym (Funderar)

Hej,

Ny i forumet, men inte som arbetssökande. Har känt att det hade varit trevligt att hitta ett forum för arbetssökande för att slippa känna mig så ensam om det :)

Nyfiken på åldersspannet här och hur långt ni kommit i era jobbsökarprocesser?
    Någon från Stockholm här kanske?

Själv har jag "bara" kommit till en första intervju i ca 5-6 processer nu, men ingen andra än så länge.

/Fundersam 

• Anonym (d)
    D med N och A skrev 2008-10-15 10:10:11 följande:

Idag är det dags för andra intervjun för drömjobbet!! Spännande, läskigt och roligt. Håll gärna en tumme för mig!

Tveksamt att vara i den här tråden om du söker något aktivt :P
Svar på tråden Vi som är arbetssökande och online just nu del 2