k girl skrev 2008-08-02 22:42:29 följande:
Du får naturligtvis tro vad du vill.Men om jag vore du, skulle jag akta mig för att presentera ovetenskapliga iakttagelser ur den egna bekantskapskretsen och
familjeliv.se som allmänna sanningar. PS: Har du läst någon psykologi? Det har jag. Därav min misstanke.
Vad skulle jag ha pressenterat som vetenskap/ovetenskap, menar du när jag pratar om privata exempel elle säger att säkert "många" (kan vara fler än en eller två) är si elller så?
Du tar ju själv privata exempel och jag uppfattar dem inte som vetenskapliga men däremot som goda.
Du verkar seriös och ärlig i dina funderinga precis som jag så det behövs inga vetenskapliga belägg så länge de inte påstås vara det.
Jag tror så mycket precis som säkert du med gör kanske men jag tror mig inte vara ägaren av någon sanning.
Jag har läst psykologi och arbetar på området men här är jag en fri och känslomässig privatperson som öser ur mig tankar.
Det kan vara så att jag har rätt förstås...eller du... ;)
Ta inte mina inlägg som att du skulle ha fel vi ser saker ur olika hålla bara. Jag tycer dina inlägg är bra utifrån vad du säger dig upplevt.