Vi skulle gjort IVF i september. Nu är jag gravid!
Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva två streck på stickan... Både jag och min man har faktorer och för några veckor sedan blev vi uppsatta för ICSI i september. Det var jätteskönt och stressen la sig när vi visste att vi ÄNTLIGEN skulle få en chans! När jag var hos min gynekolog för IVFsamtal för tre veckor sedan insåg vi dock att jag snart skulle ha ÄL och vi kom överens om att vi skulle göra ytterligare en insemination mest pga att det passade så bra med tajmingen. Vi har testat både inseminationer och Clomifen mm tidigare men det har aldrig funkat. Hon har även bedömt chansen att bli gravid med insemination till runt 1-2%, och då känns det ju knappt lönt.
Jag har en kort lutealfas på 11 dagar och förlänger den med progesteronvagitorier efter varje insemination. Igår plussade jag på dag 16. Dvs BIM +5!!! Med en lutealfas på 11 dagar hade jag troligen sköljt ut den lille parveln om jag inte tagit progesteron.
Under gårdagen gjorde jag 8 gravtester. Det första av dem på personaltoan på mitt jobb. Inte för att jag trodde att jag var gravid utan för att gårdagen var det testdatum jag fått av min gyn och efter det kan jag sluta med progesteronet och låta mensen komma. Först syntes bara ett streck. Jaha- "negativt" tänkte jag och kissade vidare. Efter 20 sek syntes ett svagt svagt streck till och det blev sedan starkare och starkare. Jag trodde jag såg i syne! Sen blev jag så nervös att jag var alldeles darrig.
Jag kan inte fatta att jag är gravid och måste låta det sjunka in lite. Hittills vet bara min man och ni på FL. Ingen i familjen. Jag måste realisera det innan jag kan berätta för någon annan.
Jag vet inte vad som gjorde det. Om det var slumpen eller om det faktiskt spelade in att jag för första gången på över ett år inte har varit stressad över att bli gravid. Dessutom låg jag kvar längre innan jag reste mig denna gången. Kan det ha med det att göra? Ingen aning- och skitsamma. Huvudsaken är att det hände.
Till er andra:
GE ALDRIG UPP!
Livet kan bjuda på ordentliga överraskningar ibland!!