• Anonym (Rädd)

Jag misstänker att jag blev drogad på krogen, kan man kolla det?

Jag vet inte om jag har lagt det här i rätt tråd.

För 3 helger sen så var jag ute på krogen.
    Krogen stängde kl 02 men från kl 01 så kommer jag inte ihåg någonting alls.
    Jag var bla ute med min sambo.
    När vi gick hem hade jag tydligen gjort slut med honom för att jag tyckte att han var värd någon som var bättre än mig.
    Vi har varit tillsammans i 2,5 år och har ALDRIG gjort slut tidigare.
    Jag kastade nycklarna på honom och gick åt ett annat håll.
    Jag kom inte hem förens kl 04 (vi bor ca 15 min från krogen) och jag har ingen aning om vad som har hänt under dom 2 timmarna.
    Det enda jag vet är att runt kl 03.45 så ringde jag min sambo och grät för att ajg inte hittade hem. Då var jag ca 1 min från vårat hus. Det känns helt sjuk och jag mår jätte dåligt.
    Min sambo sa att jag var jätte konstig.
    Jag köpte 4 drinkar under hela tiden vi var på krogen. 1 blev ut spilld och 1 var så äcklig att jag inte ens kunde dricka upp den.

Vet någon om man kan kolla på något sätt om man har blivit drogad?!
    Är livrädd att jag ska ha fått den där Rape-drug eller vad den nu heter. Då blir man ju steril

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Jag misstänker att jag blev drogad på krogen, kan man kolla det?
  • Tessideluxe
    Frontline skrev 2008-07-22 11:01:56 följande:
    2 drinkar man köper på krogen är ju sällan så starka att hon skulle ha blivit full , drack hon dom dessutom dom under hela tiden hon var där finns det inte en chans att det var det...Det brukar vara 4 eller 6 centiliter i en drink på krogen oftast är det 4:or 1 burk folköl 3.5% = 4.4 cl sprit så det är som att hon drack 2 vanlig öl...
    Det där beror nog på var man bor. Här i Stockholm blandar de 6:or om man inte säger till. Allt för att sälja dyrare drinkar...
    Jag hade blivit full på två stora drinkar, men det är jag.

Men TS, om du nu VET att du blev drogad, varför sökte du inte upp en läkare och gjorde ett test? Varför vänta tre veckor?
  • Anonym (Rädd)
    Tessideluxe skrev 2008-07-22 11:04:28 följande:
    Äh, så behöver det väl inte alls vara. Det beror ju på dagsform, hur mycket man ätit, om man är uttorkad, hur stora drinkarna är (6 cl sprit * 2 är rätt mycket), hur mycket man sovit osv.Man kan få minnesluckor även om man inte druckit så mycket. Om man blir drogad är det mer beteendet man har under kvällen man ska titta på. TS, verkar ju ha klarat sig rätt bra, hon pratade, gick, grälade med sin kille osv. Och att man blir förvirrad och inte hittar hem har väl hänt en och annan på fyllan också?Anonym (Lite info) Vilken drog hade din kompis fått i sig?
    Jag hade sovit bra, ätit bra osv. Jag går inte ut så himla ofta längre och är väl medveten om att sömn och mat spelar stor roll för hur kvällen ska bli. Vet jag att jags ka ut så laddar jag upp ordentlig under dagen.
  • Frontline
    Tessideluxe skrev 2008-07-22 11:13:03 följande:
    Det där beror nog på var man bor. Här i Stockholm blandar de 6:or om man inte säger till. Allt för att sälja dyrare drinkar...Jag hade blivit full på två stora drinkar, men det är jag.Men TS, om du nu VET att du blev drogad, varför sökte du inte upp en läkare och gjorde ett test? Varför vänta tre veckor?
    Men en starköl på 5.5% innehåller 6.9 cl sprit..
    Jag vill bara visa att 2 drinkar inte är så jättemycket när man är ute om man jämför med öl...
    Sen finns det absolut dom som kan bli dragna på 2 drinkar eller 2 öl..
  • Anonym (Rädd)
    Tessideluxe skrev 2008-07-22 11:13:03 följande:
    Det där beror nog på var man bor. Här i Stockholm blandar de 6:or om man inte säger till. Allt för att sälja dyrare drinkar...Jag hade blivit full på två stora drinkar, men det är jag.Men TS, om du nu VET att du blev drogad, varför sökte du inte upp en läkare och gjorde ett test? Varför vänta tre veckor?

Jo men jag beställde 4:or. Det gör jag alltid.

Är inte ute efter att bli full.

För att ajg är rädd. Jag vet inte hur ett sånt test går till och tänk om dom skulle misstänka att jag tagit droger med flit?! Jag har 2 små barn.

Jag har aldrig hållt på med droger överhuvudtaget just för att droger skrämmer mig.

Eller jo om man räknar alkohol och nikotin till droger så har jag använt med med aldrig andra grejer.

Usch. Ah jag får väl leva ovisst hela livet om det nu är försent att testa.

• Tessideluxe

Anonym (Rädd) skrev 2008-07-22 11:18:40 följande:

Jo men jag beställde 4:or. Det gör jag alltid.Är inte ute efter att bli full.För att ajg är rädd. Jag vet inte hur ett sånt test går till och tänk om dom skulle misstänka att jag tagit droger med flit?! Jag har 2 små barn.Jag har aldrig hållt på med droger överhuvudtaget just för att droger skrämmer mig.Eller jo om man räknar alkohol och nikotin till droger så har jag använt med med aldrig andra grejer.Usch. Ah jag får väl leva ovisst hela livet om det nu är försent att testa.
    Du kan ju polisamäla i alla fall även om det är för sent att testa. Kan ju vara bra för polisen att veta att det pågår om inte annat.
    Sen tror jag inte att polisen skulle tro att en tvåbarnsmamma som anmäler att hon blivit drogad på krogen skulle ha tagit drogerna själv. Varför gå och testa sig om man själv stoppat i sig drogerna?
  • Frontline

Visst man kan fortfarande testa om du har fått i dig droger MEN det är ingen liten procedur då för man kan kolla i hårstråna om och ungefär när man har fått droger i sig , vet inte om man kan få reda på vad för drog dock..

• dålli
    Anonym (Lite info) skrev 2008-07-22 10:54:48 följande:
    Men utöver det så är det helt klart obehagligt att vara med om. Jag har själv blivit drogad vid minst 2 tillfällen. Direkt jag kände att något inte stämde så gick jag och låste in mig på toan. Då hade jag inte heller druckit mer än en drink på krogen. Även en väninna till mig blev drogad. Och det blev fastställt på sjukhuset. Drogen verkade så att hon först blev aggressiv och stötte bort alla omkring sig, ville slåss och blev utslängd. Sedan helt borta i flera timmar. Hon såg killgänget som hade gjort det, men som tur var vägrade hennes kompis hon då hade med sig att överge henne och ringde istället efter hennes föräldrar som sedan satt vid hennes sida hela natten.Gänget bara väntade på att hon skulle bli utslängd..
    vet du vilken drog din väninna hade fått i sig eftersom jag råkade ut för exakt samma symptom när jag vart nerdrogad för ca 11 år sedan? jag vart oxå aggressiv och mina kompisar försvann eftersom jag var så elak. sedan tuppade jag av och vaknade i en brandtrappa med en kuk framför mitt ansikte. jag hade druckit ett enda glas mousserande vin för det var nyår då. 
  • Anonym (Lite info)
    Tessideluxe skrev 2008-07-22 11:04:28 följande:
    Anonym (Lite info) Vilken drog hade din kompis fått i sig?
    Det var över 5 år sedan, så några namn kommer jag inte ihåg. Men polisen sa att den var i ropet just då, och hade de effekterna. Jag var också ute den kvällen, men med en annan kompis. Jag träffade henne och hon var nästan okontaktbar men inte raglig. Däremot fräste hon tydligen ur sig några konstiga påståenden till den kompis jag hade med mig, så den kompisen var väldigt glad när hon åkte ut. Det var någon dag efter det som hon berättade att hon fått åka och ta blodprov samt sedan prata med polisen om vad hon mindes. Just det där med att tjejerna blev aggressiva och gjorde sig till ovän med de runt omkring var ju väldigt lägligt för dem som gett drogen.. Och i detta fallet ett gäng på kanske 5-6 killar.
  • mina45

Tyvärr har det gått för lång tid för att kunna analysera. Men jag skulle iallafall ringa polisen o be o få snacka med någon av poliserna som jobbar med droger. Berätta vad du varit med om så kan dom utfärda varning till den aktuella krogen.
    Det kan ju faktiskt rädda någon annan från ett jobbigt läge.
    som jag ser det blev du absolut drogad!
    Om du nu skulle ha otur att råka illa ut igen så var inte rädd för att kontakta vården för varför skulle som tro att du utsatt dej sjäv?

• Anonym (Rädd)
    mina45 skrev 2008-07-22 17:01:48 följande:
    Tyvärr har det gått för lång tid för att kunna analysera. Men jag skulle iallafall ringa polisen o be o få snacka med någon av poliserna som jobbar med droger. Berätta vad du varit med om så kan dom utfärda varning till den aktuella krogen.Det kan ju faktiskt rädda någon annan från ett jobbigt läge.som jag ser det blev du absolut drogad!Om du nu skulle ha otur att råka illa ut igen så var inte rädd för att kontakta vården för varför skulle som tro att du utsatt dej sjäv?

Ja jag ska nog ta och göra det.

Nej jag vet inte, en fjantig rädsla jag har bara.

Är mer "Tänk om..."

Självklart förstår jag att dom inte misstänker mig om jag anmäler själv. Vore ju otroligt korkat.

• nattram

Men helvete sluta spekulera om hon va full eller inte man förstår ju själv om man har might nerdrogad + alla har olika tolerans nivåer jag blev nerdrogad igår på krogen även fast jag hade druckit 3 öl så va jag nt full och fick blackout pga de samt varför skulle hon skrivit den här tråden från första början om hon inte var 100% på de.

• Kejkej91
    nattram skrev 2014-09-27 23:51:37 följande:

Men helvete sluta spekulera om hon va full eller inte man förstår ju själv om man har might nerdrogad + alla har olika tolerans nivåer jag blev nerdrogad igår på krogen även fast jag hade druckit 3 öl så va jag nt full och fick blackout pga de samt varför skulle hon skrivit den här tråden från första början om hon inte var 100% på de.

word.

varit där själv, jag tål ganska mycket och hade denna kväll druckit typ 4 öl och en drink, varav jag var ute och rökte och lät min drink stå kvar obevakad. Sen minns jag inte mycket alls, låg inlåst och ensam på en toalett tydligen så vakten fick bända upp dörren och bära ut mig till mina vänner som körde hem mig. 
  • jaghopparhögt
    nattram skrev 2014-09-27 23:51:37 följande:

Tråden är fucking 6 år gammal....
  • Anonym (Alkohol = drog)
    Ja, du blev drogad och drogade dig själv frivilligt med alkohol.

Aggressivt beteende, minnesluckor, förändrat beteende etc är väl inga konstigheter att koppla ihop tillsammans med alkohol. 

Seriöst, ni som misstänker att ni blir drogade på krogen, varför går ni inte och testar er dagen? Sannolikheten är väl rätt stor att de flesta som tror de blev drogade på krogen egentligen bara blev för fulla...
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (Alkohol = drog) skrev 2014-09-28 00:04:46 följande:
    Ja, du blev drogad och drogade dig själv frivilligt med alkohol.

Aggressivt beteende, minnesluckor, förändrat beteende etc är väl inga konstigheter att koppla ihop tillsammans med alkohol. 

Seriöst, ni som misstänker att ni blir drogade på krogen, varför går ni inte och testar er dagen? Sannolikheten är väl rätt stor att de flesta som tror de blev drogade på krogen egentligen bara blev för fulla...

Ganska roande när folk häller dödlig nervgift i sig och beklagar sig över effekt dom får.

Facepalm?

• Anonym (Drogad)

Vet att tråden är gammal men det ts skrev känner jag igen. En nyårsafton för länge sedan var jag med om något liknande. Jag har druckit mig rejält berusad många gånger (med alkohol) men har aldrig haft minnesluckor och jag har alltid vetat vad jag gjort. Den gången var jag bortam inga minnen och såg mig själv som i en dimma eller dröm. Jätte otäckt! Måste ha varit någon drog.

• Carnitas
    Anonym (Drogad) skrev 2014-10-07 20:47:55 följande:
    Vet att tråden är gammal men det ts skrev känner jag igen. En nyårsafton för länge sedan var jag med om något liknande. Jag har druckit mig rejält berusad många gånger (med alkohol) men har aldrig haft minnesluckor och jag har alltid vetat vad jag gjort. Den gången var jag bortam inga minnen och såg mig själv som i en dimma eller dröm. Jätte otäckt! Måste ha varit någon drog.

Inte alls säkert.
    Jag också druckit massa alkohol, och blivit helt borta.
    Men jag har ett par ggr i livet, där jag druckit små mängder med alkohol.
    Och tappat minnet helt, och 100% säker på jag inte blivit drogad.

Chansen att bli drogad, är extrem liten.
    Utesluter inte det skedde med dig.
    Men alkohol även i små mängder, kan ibland få en helt tappa kontrollen.
    Rekordet är när jag intog 15cl sprit, mindes inget 30min senare.
    Och enligt min polare, så drack jag inget mer.

Vaknade upp och funderade på vad som hände.
    Kolla min flaska, och den var lite över halva kvar, vi hade ingen mer alkohol.
    Samma med polarens, han drack inte mer.
    Men kom ihåg allt, och hade lika mycket kvar.
    Sjukt hur man kan bli med alkohol.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Anonym (Energidrycker)

Många blir fövånade, man ska INTE blanda energidrycker (Redbull vodka/burn etc)
    med sprit om man har lätt att tappa kontrollen.

Är helt övertygad om att flera som tror att dem blivit drogade bara inte har alkoholvana och blandat sprit med energidryck.

Jag kan dricka 10 öl utan att bli märkbart full, dricker jag samma mängd blandat med redbull så blir jag en helt annan person. Kan bli agressiv, få minnesluckor osv, därför håller jag mig borta från skiten.

Svar på tråden Jag misstänker att jag blev drogad på krogen, kan man kolla det?