Vilken är er favorit ÖL!!!! (dryck)????
Nu är sommaren här! vilken tycker ni är den godaste ÖL eller annan dryck nu på sommaren ???
Nu är sommaren här! vilken tycker ni är den godaste ÖL eller annan dryck nu på sommaren ???
Lappinkulta är favoriten.
dricker vissa amerikanska soter oxå som tex. budweiser och Michelob
har jättesvårt för mörkt öl.
Guinness är ju till exempel som att doppa vörtbröd i sprit
WIEHENSTEPHAN!!!
Jag har precis kommit tillbaka från en branchkonferens (SNUG) i Munchen och vår leverantör bjöd oss på Braustuberl, PÅ WIEHENSTEPHAN.
Det är bara lixom öl från stenåldern typ - de började brygga på 768 , 700-talet inte 1700-talet alltså!!!
www.brauerei-weihenstephan.de/index.php& för bryggeriet
och www.braeustueberl-weihenstephan.de/ för ölen
Weissbier förstås - en hefe och en kristal slank ner - och så tog jag en original, också helt okej. Hade velat prova korbinian men den var lite för stark och man måste ju uppföra sig lite
En ny favorit efter tips från en Kroatisk medarbetare är Karlovacko. Finns på "bolle" och är en ljus lager.
Läskande god, tappad i en rejäl 50cl flaska. :-P Serveras med fördel kall..
Finns bara en på köpeflaska nämligen "Newcastle Brown"
åker man däremot till tjeckien så finns det mycket drickbart på lokala pubar (lokalframställt), värt att pröva......
Heiniken! Drack ett helt okej lokalt öl i Kosovo, men kommer f*n inte på vad det heter.
Numera dricks det Åbro Lejon som smakar riktigt bra och mycket!
Finns ju massa goda men på sommarn är det aldrig fel med en iskall Åbro 7,3
Tony Montana skrev 2008-10-11 03:17:26 följande:
Hmm, jag kör stenhårt på carlsberg och MILLER.
Miller är min absolut favvoöl, blaskig enligt många, underbar och lättdrucken enligt mig.
Har ToM döpt min son efter ölen! (Miller alltså)... :)