• Sorax

Vilken är er favorit ÖL!!!! (dryck)????

Nu är sommaren här! vilken tycker ni är den godaste ÖL eller annan dryck nu på sommaren ???

• Svar på tråden Vilken är er favorit ÖL!!!! (dryck)????
  • Felix72

Lappinkulta är favoriten.

dricker vissa amerikanska soter oxå som tex. budweiser och Michelob

har jättesvårt för mörkt öl.
    Guinness är ju till exempel som att doppa vörtbröd i sprit

• TeQuilla
    Jimeey skrev 2008-10-08 14:56:55 följande:
    SOL från mexico ;D as goooo
    Wööörd... ; - )
  • Angelven

WIEHENSTEPHAN!!!

Jag har precis kommit tillbaka från en branchkonferens (SNUG) i Munchen och vår leverantör bjöd oss på Braustuberl, PÅ WIEHENSTEPHAN.

Det är bara lixom öl från stenåldern typ - de började brygga på 768 , 700-talet inte 1700-talet alltså!!!

www.brauerei-weihenstephan.de/index.php& för bryggeriet
    och www.braeustueberl-weihenstephan.de/ för ölen

Weissbier förstås - en hefe och en kristal slank ner - och så tog jag en original, också helt okej. Hade velat prova korbinian men den var lite för stark och man måste ju uppföra sig lite

• Jollis

En ny favorit efter tips från en Kroatisk medarbetare är Karlovacko. Finns på "bolle" och är en ljus lager.
    Läskande god, tappad i en rejäl 50cl flaska. :-P Serveras med fördel kall..

• Wasberg

Finns bara en på köpeflaska nämligen "Newcastle Brown"

åker man däremot till tjeckien så finns det mycket drickbart på lokala pubar (lokalframställt), värt att pröva......

• Ordinary

Heiniken! Drack ett helt okej lokalt öl i Kosovo, men kommer f*n inte på vad det heter.

• TeQuilla

Numera dricks det Åbro Lejon som smakar riktigt bra och mycket!

• TeQuilla
    Ordinary skrev 2008-10-09 21:19:10 följande:
    Heiniken! Drack ett helt okej lokalt öl i Kosovo, men kommer f*n inte på vad det heter.
    Deras största märke är ju "Birrë e Pejë" sen finns ju oxå "Birrë e Prishtinë", "Birrë Hugos" och "Birrë Vala"
  • Ordinary
    TeQuilla skrev 2008-10-10 11:12:40 följande:
    Deras största märke är ju "Birrë e Pejë" sen finns ju oxå "Birrë e Prishtinë", "Birrë Hugos" och "Birrë Vala"
    Jo, men det jag tänker på heter inte nåt av det. Helt som bortblåst.
  • Tony Montana

Finns ju massa goda men på sommarn är det aldrig fel med en iskall Åbro 7,3

• Angelven

Tony Montana skrev 2008-10-11 03:17:26 följande:

Finns ju massa goda men på sommarn är det aldrig fel med en iskall Åbro 7,3
    Nu är jag iofs Åbro fantast (Läste på LiTH och studentorkestern var sponsrad av Åbro...) men en 7.3'a en varm sommardag är lite för stark - då vill jag nog hellre ha en törstsläckare.
  • Spökpappan

Hmm, jag kör stenhårt på carlsberg och MILLER.

Miller är min absolut favvoöl, blaskig enligt många, underbar och lättdrucken enligt mig.
    Har ToM döpt min son efter ölen! (Miller alltså)... :)

• Pecado
    Jollis skrev 2008-10-09 01:10:03 följande:
    En ny favorit efter tips från en Kroatisk medarbetare är Karlovacko. Finns på "bolle" och är en ljus lager. Läskande god, tappad i en rejäl 50cl flaska. :-P Serveras med fördel kall..
    Kan bara nicka och hålla med. Smakar mums i halsen på väg ner. En riktig törstsläckare. Om man dricker tillräckligt många.
Svar på tråden Vilken är er favorit ÖL!!!! (dryck)????