• Skrippo

Någon sökt pengar ur någon fond för att bekosta IVF?

Hej

är det någon som sökt pengar ur fonder för att att göra IVF?
    Tips?

• Svar på tråden Någon sökt pengar ur någon fond för att bekosta IVF?
  • EHel

Vi kollade upp det - vi jobbade på varsin statlig myndighet - men det var tvärnej :(

• Missne
    EHel skrev 2008-08-12 21:00:13 följande:
    Vi kollade upp det - vi jobbade på varsin statlig myndighet - men det var tvärnej :(
    Åh nej! Säg inte så, jag jobbar också på statlig myndighet och de hade inte fått frågan förut så de skulle kolla upp hur de ställer sig och ska återkomma till mig senast i början på nästa vecka. Hade de någon motivering till er varför de sa "tvärnej"?
    Man tycker ju att statliga myndigheter kan föregå med gott exempel, och inte är vi så välavlönade heller så detta kan de väl ställa upp på.
  • EHel

Nej vi fick ingen motivering. De visste inte först, utan skulle kolla upp och sen var det nej.

Men har ni tur så, det verkar ju inte finnas några direkta regler kring det.

Lycka till!

• Missne
    EHel skrev 2008-08-17 20:22:04 följande:
    Nej vi fick ingen motivering. De visste inte först, utan skulle kolla upp och sen var det nej.Men har ni tur så, det verkar ju inte finnas några direkta regler kring det.Lycka till!
    Hittills verkar det som de ser positivt på det. De har nu pratat med Skatteverket och är övertygade om att det går att göra rent skattetekniskt (Jag har typ lagt ner massor med timmar på att hitta nån person som kan bekräfta det för dem). Nu ska de bara kolla upp med nån "konsult" om de kan lösa det rent löneadministrativt. lönestystemet var tydligen inte lätt att ändra i.... Hoppas inte att det är där det blir nej, att det inte går p g a lönesystemet! Tänk om det var där det sket sig för er? Är nervös.....
  • Missne

JA, , det är betalt och klart. Så den kommande lönen blir inte mycket att leva på

NorrVimpel skrev 2008-09-17 10:48:42 följande:
    Missne: Hur har det gått före er? Ställer de upp? Hoppas det.
  • rutz

Men vinner man på det i längden? Jag tänker på pension, SGI och sådant - påverkas inte det om man gör sådana grejer?

• rutz

och "Selena" landstinget kör ju typ kinesisk enbarnspolitik. Ett barn per förhållande. Man blir faktiskt lite förbannad över att det är olika regler i olika landsting. Varför ska man i vissa delar av landet få större chans att få barn än i andra!

• Missne
    rutz skrev 2008-09-17 16:59:20 följande:
    Men vinner man på det i längden? Jag tänker på pension, SGI och sådant - påverkas inte det om man gör sådana grejer?
    JA du vinner på det i längden. SGI påverkas inte. Det som påverkas är din årsinkomst det året och du gör avdraget och således det som betalas in till pension. Jag och min man har delat på det så d blir det inte så mycket mindre.
  • Fru U

Känner inte till någon fond men det skulle varit kul att starta upp en. IRIS kanske vet hur det går till att göra det

Svaren bor i hjärtat
  • NorrVimpel
    Missne skrev 2008-09-17 16:45:40 följande:
    JA, , det är betalt och klart. Så den kommande lönen blir inte mycket att leva på
    Vad skönt
  • Splash

Ser att denna tråd är lite gammal men undrar om någon vet en bra länk om olika fonder för att man ska kunna ha råd med IVF.

Är tacksam för svar    

• Pernilla1974
    Splash skrev 2013-01-09 11:56:00 följande:

Ser att denna tråd är lite gammal men undrar om någon vet en bra länk om olika fonder för att man ska kunna ha råd med IVF.

Är tacksam för svar    

Kan bara instämma med dig Splash!!!

Sjukt att det ska kosta så mycket pengar för att man önskar sig ett litet barn!!!
    Hoppas nån vet om någon fond Glad
  • Splash
    Pernilla1974 skrev 2013-02-26 22:30:00 följande:
    Kan bara instämma med dig Splash!!! Sjukt att det ska kosta så mycket pengar för att man önskar sig ett litet barn!!! Hoppas nån vet om någon fond

Tycker det är hemskt mycket pengar man lägger ut på ivf men själv så ska jag börja mitt första utredning den 14 mars
  • cff

Om ni gör IVFen utomlands betalar ofta försäkringskassan för behandlingen (även om man inte har några landstingsförsök kvar i Sverige). Ring dem och fråga.

• Pernilla1974
    cff skrev 2013-02-27 13:13:55 följande:

Om ni gör IVFen utomlands betalar ofta försäkringskassan för behandlingen (även om man inte har några landstingsförsök kvar i Sverige). Ring dem och fråga.

Oki. Tack för tipset!!!!
Svar på tråden Någon sökt pengar ur någon fond för att bekosta IVF?