• Saaaraa

Ung mamma fyller 18 - gå ut och fira eller vara hemma med barn?

Nästa vecka fyller jag 18 år. Min dotter är 8 månader gammal.

Nu vet jag inte om jag vill gå ut och roa mig, min mamma har sagt att hon gärna är barnvakt den kvällen.
    Mina vänner vill att vi går ut och äter god mat och tar några drinkar, 18 år är ju ändå ganska så speciellt. Det handlar ju inte om att gå ut och supa skallen i 1000 bitar men ändå.

Men samtidigt så känns det ganska fel att gå ut och roa sig.. jag har ju barn nu. Det kan ju vara mysigt med en vanlig hemmakväll med godsaker?

Har man "rätt" att gå ut och roa sig? Det är ingenting jag brukar göra så jag vet inte.. Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Ung mamma fyller 18 - gå ut och fira eller vara hemma med barn?
  • Lishon

Klart du ska gå ut och roa dig! Grattis!

• NorasMamma

Klart att du ska gå ut, om du VILL och om de känns bra att lämna din dotter med din mamma! Grattis i förskott!!

• amanda j

självklart ska du gå ut å supa skallen i 1000 bitar om du känenr för de utan att ha dåligt samvete.. du kommer bara få de jobbigt dan efter när den lille ska tas om hand om men de e de värt=) min dotter e oxå 8 månader. vi bor i värmaland å hennes farmor bor i uppsala så när hon e här å hälsar på brukar ja å pappan passa på att göra nått bara vi å nån gång har vi supe skallen i bitar men oftas blir de bara en bio el nått.. så givetvist ska du fira din 18 årsdag. stort grattis från oss=)

• SilentStar
    Saaaraa skrev 2008-08-05 11:19:19 följande:
    Nästa vecka fyller jag 18 år. Min dotter är 8 månader gammal.Nu vet jag inte om jag vill gå ut och roa mig, min mamma har sagt att hon gärna är barnvakt den kvällen.Mina vänner vill att vi går ut och äter god mat och tar några drinkar, 18 år är ju ändå ganska så speciellt. Det handlar ju inte om att gå ut och supa skallen i 1000 bitar men ändå.Men samtidigt så känns det ganska fel att gå ut och roa sig.. jag har ju barn nu. Det kan ju vara mysigt med en vanlig hemmakväll med godsaker?Har man "rätt" att gå ut och roa sig? Det är ingenting jag brukar göra så jag vet inte.. Hur gör ni andra?
    Klart det är "rätt". Ditt barn är 18 månader och klarar sig en kväll utan dig. Tycker gott du kan fira din 18 årsdag med gott samvete! Ha det så kul!
  • Rebubblan

Du ska då inte känna dåligt samvete för att du går ut och firar din fördelsedag. Jag tycker det låter som du gjort dig väl förtjänt av en god middag och några drinkar med goda vänner.

• Lina 86

Du är absolut ingen dålig mamma om du vill gå ut och roa dig en kväll med dina vänner. Som sagt 18 är ju lite speciellt också :) Ha en bra födelsedag och en rolig kväll med dina vänner om du bestämmer dig för att gå ut!

• snart 4

bara för att man är mamma så betyder inte det att du inte kan gå ut.man fyller bara 18 år en gång ta vara på dagen:)
    GRATTIS GRATTIS

• ungmamma90

Klart du ska ut och roa dig! Jag fyller snart 18 och då ska jag ut och roa mig med mina kompisar! Ev, krogen!

• IsabellesMamma

Gå ut!! Inget fel med det, hade förståt dig om du hade ett barn unfer halvåret eller så, men ditt barn e 8 månader så kommer han inte lida av det, om han nu känner sig trygg hos mormor. Det bjuder han/hon på ! Ha det nu kul, hur du än gör o grattis! =)

• 2barnsmamma87

Känns det inte rätt att gå ut o fira din 18 års dag så ska du ju inte tvinga ut dig. gör det du tycker känns rätt

• Daliem

VILL DU gå ut o roa dig så ska du fira din 18 årsdag me massa galaj=) De ska kännas rätt i DITT hjärta. Men dåligt samvete har vi mammor alltför ofta, men att vilja fira sin egen 18 årsdag bör inte va en av anledningarna....!!
    Vill du roa dig, så gör de.
    GRATTIS!!!

• mamma mia pizzeria

Självklart ska det firas, din dotter kommer att ha det finfint hos sin mormor. Alla barn behöver bli bortskämda.... eller hur?

Svar på tråden Ung mamma fyller 18 - gå ut och fira eller vara hemma med barn?