• pigall

Fy f*n för bio mamma

Blir så arg på Biomamma att hon måste sabba. Vi har 2st barn som kommer varannanhelg och den minsta kan hon påverka så att han inte kommer. Hon säger sen till barnen att hon skulle ALDRIG gå med på att ha barnen varanna helg men kan man då inte vara snäll och se till att dom kommer iväg till pappan när han får träffa dom så sällan?!
    Blir så arg!!

• Svar på tråden Fy f*n för bio mamma
  • SaramedM

Vad är det hon gör? Hon tvingar alltså inte ett barn att åka som inte vill?

Om man bara ses varanna helg så får man ingen jättebra anknytning och det är full förståligt att man som barn visar motstång då.

Vadå han får? Varför har de inte delad vårdnad?

• pigall

Dom har juh delad vårdnad men dom bor hos oss varannan helg men hade dom velat bo här mer så hade hon aldrig gått med på det, säger hon.
    Killen funkar så att för stunden vill han inte men när han kommer hit är det inga som helst problem.
    Vaddå att tvinga?! Gör man inte allt för att barnen ska få träffa sin pappa??. Är barnen hos oss och inte vill till mamma så är dom tvugna att åka annars blir hon skitförbannad. Hon vet att dom trivs hos oss men det asticker henne lite i ögonen antagligen.

• SaramedM
    pigall skrev 2008-08-08 15:59:44 följande:
    Dom har juh delad vårdnad men dom bor hos oss varannan helg men hade dom velat bo här mer så hade hon aldrig gått med på det, säger hon.Killen funkar så att för stunden vill han inte men när han kommer hit är det inga som helst problem. Vaddå att tvinga?! Gör man inte allt för att barnen ska få träffa sin pappa??. Är barnen hos oss och inte vill till mamma så är dom tvugna att åka annars blir hon skitförbannad. Hon vet att dom trivs hos oss men det asticker henne lite i ögonen antagligen.
    Om de har delat vårdnad kan inte mamman hindra umgänge så vitt jag vet

Hur gamla barn pratar vi om?
  • idisb

kan förstå mamman även om det är fel, barn kommer alltid i klämm. men skulle mina barn bara träffa sin pappa varannanhelg så skulle dom inte heller vilja åka

• pigall

Han är 10år, problemet är inte att han inte vill, mamman "råkar" tala om vad dom ska göra när han inte är där. Självklart är det nått kul som han vill göra.
    Han har bott hos oss allt från vv till 2v i taget men när det gått ett tag så ändrar han sig plötsligt och alla ändringar sker när han är hos mamma. Vi får aldrig nån förklaring tilll varför det blir ändringar utan då tar han nått i luften som låter bra just då.
    Det som oxå blir fel är att det barn som kommer (komemer för egen maskin) leker budbärare vilket inte är så snällt.
    Kan tycka att man ska ifl försöka få barnen till pappan. Mamman valde juh att skaffa barn med mannen ifråga och då var det förhoppningsvis inget fel på honom men nu?

• SaramedM

Varför ställer inte pappan krav om vv boende? om mamman vägrar går det att gå till tingsrätten

Det verkar för mig som pappan inte orkar bråka om sina barn faktiskt

Det är väl pappan som ska locka dem eller hur?

pigall skrev 2008-08-08 19:22:35 följande:
    Han är 10år, problemet är inte att han inte vill, mamman "råkar" tala om vad dom ska göra när han inte är där. Självklart är det nått kul som han vill göra.Han har bott hos oss allt från vv till 2v i taget men när det gått ett tag så ändrar han sig plötsligt och alla ändringar sker när han är hos mamma. Vi får aldrig nån förklaring tilll varför det blir ändringar utan då tar han nått i luften som låter bra just då. Det som oxå blir fel är att det barn som kommer (komemer för egen maskin) leker budbärare vilket inte är så snällt.Kan tycka att man ska ifl försöka få barnen till pappan. Mamman valde juh att skaffa barn med mannen ifråga och då var det förhoppningsvis inget fel på honom men nu?
  • vadermom

åååh vi har oxå en sådan bio-mamma.
    När min sambo ska ha dom så är det alltid -men snälla kan ni inte stanna hos mamma jag vill inte vara själv men när min sambo tagit upp detta så nekas det och hon stöttar ju såååå mycket.
    Han har ringt i stort sett varje helg och frågat om dom ska komma, vi var ute och storhandlade,planerade filmkvällar men tillslut gav han upp och sa att ni hör av er när ni vill komma.
    Den yngsta bor nu hos oss på heltid men den äldsta känner att han inte är hennes pappa

*morr*

• buffybus

min syster e också bio mamma så jag vet ungefär hur det är... hennes kille har barn på 4 och 6år.. dem hamnar väldigt ofta i kläm... varannan helg boende eftersom mamman bor längre bort o dem går ju i dagis eller liknande... ibland så säger hon dumma saker som att pappa inte vill träffa dem alls o sånt.. så jag hoppas inte hon gör nått sånt med hans barn!!

pappan kan ju ringa och säga hur han längtar att dem ska komma och prata så med dem ju och hålla kontakt.. vet inte hur situationen är så jag kan lixom inte säga så mkt...
    Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • pigall

till SaramedM
    Vad då pappan ska locka? Det är vell inte meningen att man ska berätta "allt kul" man ska göra? Ska barnen välja det ställe som man gör det roligaste på?
    Vi har skickat gråtande barn till mamman, som inte har velat åka men det var hennes tid att ha dom, det skar som knivar att skicka iväg dom men dom fick åka. Såg mamman att dom gråtit och frågade så gav hon sig inte förrän dom sa nått och då blev det automatiskt ett svar som hon ville höra. Detta har kommit fram efteråt så det är inte så konstigt att killen svarar det han tror man vill höra.
    Det är inte lätt att vara barn men det är inte heller lätt att stå på sidan om och inte kan göra nått. Visst pappan orkar inte bråka för han är rädd att han ska förlora barnen helt. Mamma är alltid mamma och hon har alltid rätt så hon kan i detta fall lura i pojken vad som helst. Så pappan i detta fall vill inte bråka men det känns ihjärtat att se honom bli sååå ledsen när inte hans son kommer.

• idisb

men ts, du tror inte det är för barnet är hos mamman mer? att den tveka? för kan känna med mina barn är dom mkt med pappa är det bara pappa som gäller och tvärt om, dom bli osäkra

• SaramedM

Han har ett ansvar som han inte verkar ta

Träffar man sina barn varannan vecka så kan man inte förvänta sig att ha en bra ankytning till dem

Han förlorar inte barnen för att han tar ett ansvar! Jag tycker det låter som att det är enklare att skylla på biomamman än att inse att barn som man inte träffar ofta kommer inte att vilja vara hos en.

pigall skrev 2008-08-08 19:48:26 följande:
    till SaramedMVad då pappan ska locka? Det är vell inte meningen att man ska berätta "allt kul" man ska göra? Ska barnen välja det ställe som man gör det roligaste på? Vi har skickat gråtande barn till mamman, som inte har velat åka men det var hennes tid att ha dom, det skar som knivar att skicka iväg dom men dom fick åka. Såg mamman att dom gråtit och frågade så gav hon sig inte förrän dom sa nått och då blev det automatiskt ett svar som hon ville höra. Detta har kommit fram efteråt så det är inte så konstigt att killen svarar det han tror man vill höra.Det är inte lätt att vara barn men det är inte heller lätt att stå på sidan om och inte kan göra nått. Visst pappan orkar inte bråka för han är rädd att han ska förlora barnen helt. Mamma är alltid mamma och hon har alltid rätt så hon kan i detta fall lura i pojken vad som helst. Så pappan i detta fall vill inte bråka men det känns ihjärtat att se honom bli sååå ledsen när inte hans son kommer.
  • pigall

Inte tar ansvar?! Vad ska man göra då???
    Lite tips och råd kanske vi kan få?!

• SaramedM
    pigall skrev 2008-08-09 21:34:17 följande:
    Inte tar ansvar?! Vad ska man göra då???Lite tips och råd kanske vi kan få?!
    Varför vill han inte ha vv boende? Det är mitt bästa råd, få växelvis boende så kommer barnen att knyta an till honom
  • pigall

Han? Jag antar att du menar pappan i detta fall. Visst vill ha ha vv boende och gärna mer men pojken får bestämma själv. Han har bott vv och 2v i stöten men sen ändrar han sig och varför får vi aldrig reda på. Ändringarna sker alltid när han är hos mamman. Killen vill inte berätta varför och ibland vet han inte varför han vill ändra och då är det inte lätt. Ska vi då säga att nu har du bestämt att du ska bo här vv och då får du göra det eller??
    Pappan ringde och frågade denna gång varför han inte ville komma men han ville inte prata. Till sitt äldre syskon sa han att pappa har inte tid med mig.

Ja ja det är inte lätt för nån. Tyvärr är det ännu svårare när mamman och pappan inte komunicerar.

Svar på tråden Fy f*n för bio mamma