• Mignonne

#7 Vi gravida från.... (forts)

Det är dags att starta en ny tråd! Det finns en massa hönor som redan har fått sina små och så börjar vi bli några nya som väntar....under vår väntan så kacklar vi glatt i denna tråd.

FÖDDA:
    Skatti, en flicka
    Idgie06, en flicka
    Ainomia, en pojke
    Stolt blivande IVF mamma, en pojke
    susanne78, 1/11 en Loke, 3720 g, 51 cm
    mianmy, 1/11, en Felix, 3030g, 49 cm
    Blombukett, 10/11, Oscar, 3780g, 53 cm
    lilla drake, 12/11, en pojke
    Solstrålen, 15/11, Oliver: 3640 gr, 53 cm
    Sweedy 17/12. Elias och Elliot
    Nueva 20/12, en pojke
    SatuJonna 28/12, en liten Engla: 3990g 52cm
    Lonev 8/1-08 en flicka: 3680g, 51cm
    MissMommy 16/1, en kille och en tjej!
    Fairy1 3/2 Felix 3410g 50cm
    Elegant 11/2, en flicka 4120g 52 cm
    Catta80 22/2, en liten Erik 3330 g, 50 cm
    Noi 13/2, Henry: 3590 g, 53 cm
    Shoppingfia, flicka 3585 g, 51 cm
    S woman 17/2, en pojke 3890 g, 54 cm
    MillaMolla 27/2 Viggo 4200g, 53cm
    Joys, 19/3 Tilda 3245g, 51cm

Beräknad förlossning augusti
    JessanA 19 augusti

Beräknad förlossning september
    Mignonne 5 september

Beräknad förlossning november
    Sparrow 5 november

Beräknad förlossning december
    Kråkan Krax 2 december
    Puppy5 2 december
    Bling1975 13 december
    Septum 25 december

• Svar på tråden #7 Vi gravida från.... (forts)
  • LiMoFe

Sparrow: Grattis till sista dagen på jobbet. Det är en stor dag för då börjar det närma sig. Tänk att snart är er bebis här......

Ego: Är ledsen för er andras skull för vi har fått den bra bebisen i år. När vi tycker att han är jobbig är det för att han är övertrött och då får vi stå upp och vagga honom i 5-10 min innan han kommer till ro. Han äter bra, sover bra ofta ett pass på 5h eller mer och ett på 3-4h varje natt = rena lyxen. Idag har han haft stora skrattaredagen då han bara har skrattat åt mig, hur mysigt som helst.

Mignonne: Hur är det med er?

Mamma till världens finaste prins
  • Missetass

JessanA
    Vilken liten dröm-bebis du har Jag paxar 2009 års drömbebis

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • Mignonne

Hallo alla! Det börjar närma sig för fler av oss, spännande!!!

Med oss är det bra, fullt schema under dagarna. Vi har också fått en liten snäll bebis. Han är för det allra mesta nöjd. Jag sitter här och väntar på att han skall vakna då han åt vid kl 12,30..... det börjar kännas i brösten......

• dallas
    Sparrow skrev 2008-10-22 08:44:48 följande:
    Lill-lördag och sista dagen på jobbet. Känns mycket bra!Hur är det med er andra?
    Vad skönt!

Idag har jag jobbat min sista dag! Vi är lediga imorgon + hela nästa vecka och sen börjar min HP fr om 3 nov
    Det känns BRA, jag har rejäla känningar i fogarna.

Var på vatten gympan igår och det rekomenderas! Jättekul och SUPERB avslappning, trodde jag skulle somna flytande
    v.30....
  • Missetass

Dallas
    Vad härligt det låter!! Tyvärr är vattengympan här i stan på tider som inte alls passar mig. Men jag funderar på att köpa ett simkort och gå och simma lite. Jag har ju som tur är inga bekymmer med fogar och sånt.

• Missetass

Godmorgon alla gravida!
    Här kommer lite musik att piffa upp lördagmorgonen med

">

Nirakanna2. Visst är det kul när man konstaterar att det är färre dagar kvar än man har avverkat

• nirakanna2

Inatt vaknade jag av ont i magen och den var alldeles spänd. Kunde inte somna om på en timma, så jag ringde gynakuten. I förmiddags var jag inne på kontroll och allt såg normalt ut, tack och lov! Det gör fortfarande ont, men är mycket lättare att ta när jag vet att allt såg bra ut!

• dallas

Missetass; Egentligen är det där med att man bara kan bli ss t om v.36 skitsnack, man kan visst vara ss hela vägen fram...Men det är ju klart just för förtidsbörd så kanske inte FK godkänner ss eftersom det inte är någon fara för bebisen om den kommer då...TE X foglossning kan man ju vara ss för och diabetes oxå ända fram t BF.

Har haft ett par mardrömsdagar med magsmärtor igen Ev är det gallproblem men jag skall tydligen nästan dö av smärta för att dom skall kolla detta verkar det som

Nu skall jag prova en 2 veckorskur mot magkatarr och så har jag fått veta att jag "förmodligen" har ont i muskelfästena revben/magmuskler och att endon troligen gör så att jag har ondare än normalt....

Jag vet bara att jag har haft så ont att jag inte kunnat röra mig stundtals och svettas och krampar av smärta- det kan INTE vara NORMALT, jag har aldrig haft så ont i hela mitt liv- det påminner lite om när jag hade bukhinneinflammation men jag vet inte, har liksom förträngt dom där erfarenheterna....
    Just nu kan jag iaf sitta framför datorn och det var ett par dar sedan sist..

Bebisen mår som sagt bra och min graviditet ser bra ut i övrigt-puh- men frågan är om jag pallar 9 veckor till om det skall göra så här ont, då vill jag att dom söver ned mig eller nåt för jag orkar inte en till attack känns det som. Bebisen låg med huvudet nedåt igår, nu känns det som h*n ligger tvärsöver...

v.31....
  • Missetass

Dallas
    Jag tycker så synd om dig som ska behöva ha så ont. Så här långt i i graviditeten så börjar det ju kännas lite här och där i kroppen i alla fall. Man är ju inte smidig direkt....
    Hoppas verkligen att det onda ger med sig lite så du orkar hålla ut i alla fall några veckor till. Har de funderat på att sätta igång dig lite tidigare om besvären blir för jobbiga?

Hmm, djungel det där med FK. Men det är bra att man kan få HP och vara ss om man behöver det. Fast alla läkare verkar inte veta om vad man får och inte får.

Nirakanna2
    Skönt att allt såg bra ut där inne. Man blir ju lite orolig när nått sånt händer.

• Missetass

Vad tyst det är i tråden
    Jag sitter och surfar runt på olika webbshoppar som säljer barnkläder. Åh vad mycket fint det finns!! Vill köpa massor!!!!!

• dallas
    Missetass skrev 2008-10-27 22:25:59 följande:
    Vad tyst det är i tråden Jag sitter och surfar runt på olika webbshoppar som säljer barnkläder. Åh vad mycket fint det finns!! Vill köpa massor!!!!!
    Mmmm..Själv låg jag och sov när du var här

Oh, ja man kan lätt köpa hur mycket som helst.... Vi är ju "klara" med inköp av kläder. Skall dock köpa ett lammskinn oxå sen är nog listan avbockad s a s. nä, just det bärsjal el bärsele oxå....

Mycket med huset nu- jag kan ju inte göra något (kanske måla sen) men jag kan längta efter att det skall bli färdigt hihihihi
    v.31....
  • Missetass

Åh vad flitigt du har shoppat Dallas. Jag tycker inte jag har handlat nånting. Men det är ju lite tid kvar så jag hinner säkert

• Sparrow

Här kikar jag in! *tjohooo*
    Är hemma med en förkylning och ingen bebbe och inget som känns som om det är på G... tur att jag har mina två katter att slösa energi och kärlek på.
    Rutinerna ruckas något när man går hem... har inte varit inne på FL på en vecka... inte likt mig alls!

Ska bli något flitigare tänkte jag, men det är så skönt att slippa sitta framför datorn på dagarna nu... har blivit en riktig soffpotatis istället

Räknar inte med att Mini-Tarzan ska kika ut innan den 5:e iaf, men garantier finns ju inga.

Nu ska jag surfa vidare en stund innan det är dags för "tvångsgos" med katterna.

Kram på er.

• Missetass

Sparrow
    Vad mysigt det låter med soffpotatis och tvångsgos med katterna
    Själv har jag ont i ryggen efter en hel lång dag på jobbet. Det börjar kännas av en hel del nu. Bebben sparkar hej vilt och kan få in fullträffar så det gör ont ibland Fundersam.

• dallas
    Missetass skrev 2008-10-30 21:45:52 följande:
    SparrowVad mysigt det låter med soffpotatis och tvångsgos med katterna Själv har jag ont i ryggen efter en hel lång dag på jobbet. Det börjar kännas av en hel del nu. Bebben sparkar hej vilt och kan få in fullträffar så det gör ont ibland .
    Lite "avis" på dom där fullträffarna...Min bebbe är en lugn bebbe- igår kväll så såg man hur hela magen åkte fram och tillbaka men inte direkt några kickar som gör ont. Ibland blir jag akut kissenödig när det trycker på där, sen känner jag ofta sparkar mot ryggen...H*n är väl som sin far lugn och nattuggla
    v.31....
  • Kyoko

Kikar in en sväng innan det är dags att äta. Har lagat en grekisk pytt med det här receptet som utgångspunkt http://trebarn.blogsome.com/2006/09/10/grekisk-delikatess-panna/ en höjdare kan meddelas.

Annars går allhelgona i lugnets tecken. Jag och Mike har klyvt lite brasved för kommande mysbrasor (ikväll blir det eldning i sovrummets kakelugn och då vet man aldrig vad som händer ) i vinterlandet. För här har det minsann blivit vinter över en natt. Natten mellan torsdag och fredag så snöade de så nu har vi ett 20 cm lager med fin knarrande snö på marken. Själv har jag städat huset igår så nu går jag bara omkring och njuter. Har iofs sytt 4 st soffkuddar idag. Ja hmmm kanske är lite cooconing på G

Snart skall vi tända en fin lykta på bron för Buster. Vi var ner till minneslunden i torsdags då vi var i Sthlm. Känns så konstigt att stå där med lillasyster i magen och gråta för det barn man aldrig fick behålla Nästan som att man sviker honom för att livet går vidare. Men men det är ju bara ens inre demoner man kämpar mot. Säger mig att Buster vill ha en mamma och pappa som är lyklig snarare än två som går runt och blöder i själen hela tiden.

På bron står också en Halloween pumpa som jag faktiskt är riktigt nöjd med för att vara en första gång. Den ser lite så där full i sjutton ut.

Lillasyster buffar på inne i sitt bo. Magen växer så det måste väl hon med göra. Men ännu vågar jag inte släppa tankarna fullt ut och shoppa loss något. Har blivit 3 små strumpor. För de tar inte så stor plats om man måste packa undan dem. Ja ni ser skadad är jag av erfarenhet men jag kämpar på och försöker ta vara på varje sekund av hennes buffar Som just nu t ex när hon får in några ganska långt ner på höger sida

Hoppas ni andra har en fin Allehlgona afton. Kanske någon som ör utklädd till pumpa - vi börjar ju sannerligen få kroppsform för att kunna klä ut oss till det iallfall

Svar på tråden #7 Vi gravida från.... (forts)