• Muskot

Gravida från IVF på S:t Göran, del 3

Ännu en ny tråd för oss förvånade gravida från Vi som går på S:t Göran-tråden (www.familjeliv.se/Forum-7-134/m27952126.html), och alla andra som känner sig hugade förstås!

Del 1: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m29636090.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m32523169.html

Snillan, BF 31/7 (sängläge sedan v18 pga prematurrisk)
    Peki, BF 20/9
    lillawi (tvillingar), BF 13/10
    Höstanemon, BF 8/11
    lia29, BF 23/11
    Kaka, BF 19/12

Och så mammatråden!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m34735398.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-04 16:51
    Ny mammatråd: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m37737963.html

• Svar på tråden Gravida från IVF på S:t Göran, del 3
  • Maskrosen

Åh vad roligt att höra av dig Höstanemon! Stort GRATTIS till prinsessan! Vad härligt att ni fick en sådan fin förlossningsupplevelse. Ta nu bara hand om varandra och njut av det nya lilla livet!

• Kaka

Grattis Höstis. Låter som om det va en toppen förlossning trots allt och att läkarna snackar kändisar skall nog bara ses som positivt...allt va helt normalt

• Muskot

Jättejättegrattis till Höstanemon! Och så vackert skrivet!

• Leiben

Höstanemon:
    Vad fantastiskt och rörande att läsa din berättelse om förlossningen. Jag kan inte fatta att hon nu är här hos dig. Så som du våndades innan du gjorde ett positivt graviditetstest. JAg har tänkt så mycket på dig den här senaste veckan som passerat. Jag vill säga det störtsa grattis man bara kan och snyfta lite.

Själv ska jag snart iväg på nybesök på Huddinge men det verkar som om de inte vill dra igång behandlingen innan jul alls. När ska jag få bli mamma?

• Höstanemon

Tack, vänner!

Har inte så mycket nytt att uppdatera. Lilla L äter och sover. Om man kan tala om rutiner efter 5 dagar (vilket man givetvis inte kan..) så är hon som en klocka. Sover 3 timmar, sedan vill hon äta. På natten stretchas det till kanske 4-5 timmar vilket gör att jag än så länge har rätt behagliga nätter. Ngn amning vid 22-23 på natten, sedan kanske nästa kommer vid 03 och sedan någon gång mellan 06-08 på morgonen. Det tycker jag är ganska lyxigt. Får se hur länge det håller i sig, haha, bara för att jag sätter det på pränt så kommer hon väl att tokamma hela natten nu!

Gazelle, hur långt gången är du nu? Du står ju inte med uppe i trådstarten så jag minns inte så bra. Är du nästa på tur eller är det Lia nästa gång?

Leiben, har inboxat dig. Tänker på dig..
    Höst

• Peki

Leiben: Å vad jobbigt . Jag vet att de hade en "inre kö" för ÄP-tid som gjorde att man fick vänta uppåt 13 veckor när jag gick där. Det kan ju vara resterna av den som är kvar...

Jag tror att du blir mamma nästa år

Höst: Exemplarisk bebis! FÖrhoppningsvis får du itne äta upp dina ord om nattamningen...

• Höstanemon

..och här är en ammningssnurrig Höst. Gazelle skall ju ha i mitten av nästa år. Fick för mig att det var innan jul!
    Då är det Lia som är nästa på tur. Hur mår du?

• lia29

Höst - Ja det borde vara jag som är på tur nu .. lite drygt 2 veckor kvar till BF. Har jobbat lite hemifrån den här veckan. Detr är bra med mig fast jag har fått så himla ont i min ischias nerv så jag får gå i snigel fart :) Och magen har pang bom blivit super stor på ett par dagar. Nu längtar jag verkligen tills bebisen tittar ut. Hoppas på nästa vecka - men bergis går jag över tiden o blir igångsatt bara för att man trodde att den skulle komma så mycket för tidigt.
    Det låter som du har en underbar liten L :) Låter skönt att hon sover så bra på nätterna.

I morgon ska jag ha dottern hemma från dagis så vi kan mysa lite. Förra fredagen var hon oxå ledig o vi bakade massa bullar och pepparkakor - var helt slut sen Får bli nåt stillsamt i morgon.

Leiben - tänker på dig!!!!

Sofia - hoppas ni hinner innan jul. Ja visst är det knäppt när man tänker på hur mycket energi som går åt till bebistankar.
    Vi har hållt på sen 2001 - sen fick vi en dotter 04 och sen blev det syskonplaner så det känns som man levt länge i den här bubblan. Vi hoppas på en fin julklapp till er!

Gazelle - stackare lider med dig. Jag led nåt fruktansvärt av illa mående o kräkningar (överallt på gator, tunnelbana you name it) Hoppas du slipper lida av det lika länge som jag. Äter du några järntabletter???

Ta hand om er!

• killika

hmm. hej på er! känns pirrigt att besöka detta forum.
    fick ett minus på testdagen (RD 18) som var i söndags, men eftersom mensen uteblev gjorde vi, på inrådan av Dr C, ett nytt test idag. Det gick inte att missta sig. Har aldrig sett ett tydligare pluss.

så, hoppar gärna in här och håller er sällskap!

• Höstanemon

Hej Killika och varmt välkommen till en riktigt trivsam tråd! Vi är både gravida och mammor som saxar mellan denna tråd och mammatråden som du har länk till i TS tilläggskommentarer!

Vad roligt att vi får påfyllt från St Göran och stort, stort grattis till ditt plus!
    /Höst

• Gazelle

Killika: Grattis och välkommen!

Leiben: Så himla tråkigt med ett - igen. Hoppas att det går vägen på Huddinge när det blir er tur.

lia29: Jag mår fortfarande illa men har nu ätit Lergigan comp (väntade med dem tills läget blev ohållbart) några dagar och tycker att jag fungerar hyfsat. Får se om det funkar att vara några timmar på jobbet imorgon. Mitt järnvärde är hyfsat än så länge men BM tycker att jag kan börja med någon mild form av tillskott nu. Ska försöka.

• Leiben

hej alla gravida och förlösta och fler om det finns.

nästa steg här är huddinge i januari. tänker hålla mig lite från fl under tiden då det ändå är en paus i allt. Men jag tänker på er även om jag inte skriver här.

På återseende!

• Höstanemon

Leiben,
    ta hand om dig och njut av "ledigheten" från IVF så tar vi nya tag i januari!

Stor, stor kram,
    Höst

Svar på tråden Gravida från IVF på S:t Göran, del 3