Jag träffade min första riktiga pojkvän när jag var 15. Han var då 20, hade egen lägenhet, bil och fast jobb. Jag fick inte lov att sova över hos honom först men sen sa min mamma att "ok, du får sova där OM du skaffar P-piller först" Tanken på att jag skulle ha sex med honom hade inte ens slagit mig! Jag var oskuld och tyckte det var såååå pinsamt, men, jag skaffade piller. Dock så sov ja inte där iaf för jag var blyg och nervös utan talade istället om för honom att jag var oskuld och att det var jobbigt. Han var super fin och förstod!
Vi var tillsammans i 3år. Jag flyttade ihop med honom när jag var 16, när jag var 17 flyttade vi till hus tillsammans som han köpt och det tog slut några veckor efter min 18 års dag. Jag gjorde slut med honom för Jag var inte mogen för allt tror jag.
I grund och botten dock, tack vare honom har jag fått en bra start på "de" livet. Ett liv med en pojkvän/sambo/man. Ålder spelar inte så stor roll och risken att bli sårad är nog snarare MINDRE med en lite äldre kille än en ung som bara ser det som ännu en erövring. Hade det var Min dotter dock hade jag nog reagerat PRECIS lika dant som du!
lillalotta skrev 2008-08-17 19:19:00 följande:
Min 15-åriga dotter har träffat en kille som är 18, snart 19. Hon säger att de bara är kompisar men jag tror det är mer än så fast hon inte vill säga.Hon ska börja nian, han har gått ut gymnasiet, har körkort och egen lägenhet. Hon har aldrig haft en kille förut, hon har aldrig druckit, hon har alltid skött sig. Jag tycker det är så "onormalt" av en kille som är nästan vuxen, i alla fall lever ett vuxenliv att vilja vara ihop med en tjej som inte ens gått ut högstadiet. Jag skulle vilja säga sjukt. Jag kan inte acceptera det.Det är inte bara den biten att hennes kille är äldre, det är ju hela den biten av ett annat liv, det känns som att hon hoppar över hundra steg i sin utveckling om hon ska hålla på att hänga med honom.Jag kan ju inte förbjuda dem att träffas, men jag skulle vilja höra era tankar kring detta.