Hur många ägg fick ni vid ÄD i Europa? Garanterade kliniken ett visst antal?
Hur många ägg fick ni ut av ÄD i Europa? Garanterade kliniken ett visst antal? JAg har varit i kontakt med en klinik i Polen som säger att man får 6 ägg, intressant...
Hur många ägg fick ni ut av ÄD i Europa? Garanterade kliniken ett visst antal? JAg har varit i kontakt med en klinik i Polen som säger att man får 6 ägg, intressant...
Har kollat med kliniken igen. De använder bara ägg från en donator och garanterar ändå 6 ägg, intressant!
När det låter för bra för att vara sant så brukar jag reagera.
Kan du inte fråga HUR de kan garantera detta?
Jag har också kontaktat kliniken,det verkar vara ett pris som innefattar ett färskförsök och ett frysförsök till ett fast pris.
I det priset blir det färskförsök med 2-3 ägg,resten fryser de.
De garanterar 6 ägg,men skulle tro man kan förhandla om priset om inte kvoten kan uppfyllas.
Ett rimligt pris tycker jag.
Med tanke på att frysäggen numer är lite "uppgraderade" i kvaliteten enligt undersökningar.
Tror inte man behöver vara orolig över att de skulle ta ägg från någon annan eller få nån sån ide.
Det är inte det intrycket jag fått av Polska kliniker.
De var välformulerade och trevliga och skrev ett utförligt brev,så jag tro du kan fråga över garantin ,om du är intresserad
Kan tillägga att denna gången jag var ute"igår" och kikade i Europa så har det hänt mycket!
Fler kliniker har ordnat hemsidor på engelska,och fler har börjat med ÄD ,av de svar jag fått.
Tror att de har anpassat sig till efterfrågan bla härifrån Sverige.
Det är ju positivt!
Vad kul! Jag tycke det är SÅÅÅ svårt att veta vilken klinik man ska välja! Hur tänker ni??? I Estland är det tydligen förbjudet att matscha utifrån foton, stämmer det?
Jag tyckte Elite i Estland var lite dyra,så jag sökte vidare.
Jag gör hellre fler försök än få dyra
Tack, ok is.... får jag fråga om du hittade några riktigt billiga och i vilket land i så fall? Elite verkar profssiga i alla fall me vad kostar de egentligen? Kune inte hitta priset på deras hemsida.
De kostade 38000 har jag för mig.
Vaisingumocentras i Litauen likaså.
Athen har också en i sama prisklass.
Skriver till dig istället
Tack snälla du, jag är verkligen så tacksam, tycker att det här är jättesvårt! Här är många verkligen kunniga inom det här området!! Jag tycker det är viktigt att de inte har för lång väntetid heller...
Kläm ihop ett brev med en kortfattad historia om era försök.
Fråga om pris och väntetid,sedan skickar du iväg det till ett antal kliniker
.Sedan är det bara att vänta,fortsätta gallra och korrespondera.
Då märker du vad som känns bra.
Googla på olika städer och IVF,så får du resultat,det tar ett tag att gå igenom såklart,men det är lärorikt
Jag tror AVA Riga sa såhär (jag kommer inte riktigt ihåg exakt): OM det bara blir ett ägg så betalar man bara halva priset.
Vid fler än ett dugligt ägg betalas fullt pris. Men man får aldrig garanti på ett visst antal ägg på AVA Riga.
Hur många ägg de får sätta in beror på vilket land man gör äggdonationen och hur gammal man är själv. I Lettland får jag som är 27 högst 2 ägg insatta medan någon över en viss ålder (40+ tror jag) kan få 3 ägg insatta enligt lettisk lag. Fråga mig ej varför eftersom man säger att oddsen vid äggdonation ska vara densamma oavsett ålder.
Oddsen är tyvärr inte det samma om man är äldre.
Är de inte? Då skulle man ju gjort detta som 22 istället, men jag trodde alltid att det var samma odds och det "bara" berodde på ägg och sperman....
Men rent logiskt som du skriver kan jag inte tänka mig att en 60 åring och en 20åring har samma chanser. Man har hört om 60-åringar som gör äggdonationer och det är nog inte speciellt höga chanser där!
Men upp till 40-50 ska det väl inte finnas några fysiska hinder för att det ska gå lika bra? Jag har funderat mycket över hur min kropp uppfattas i ålder. Jag är 27, men jag är i klimakteriet. Är bara mina äggstockar gamla eller betyder det att allt annat också åldras i förtid? Jag får rysningar över att tänka så, men kan inte låta bli att undra. Jag TROR att åldern faktiskt har med år att göra eftersom cellerna blir äldre och då blir även kroppen äldre. Men när det handlar om äggdonationer tror jag ändå man har en hyfsad chans. Hoppas det iaf.