Emmy K skrev 2008-09-12 13:50:29 följande:
Precis vad jag undrar med, när kan vi börja släppa vår oro och leva som normalt.Tjejerna föddes i vecka 23 och låg i respirator i en månad, sedan CPAP. De drabbades av något som verkade vara RS i våras och låg inne i en vecka. De har Pulmicort och Airomir.Tjejerna har två storasyskon (2 och 4) som nu går på dagis. Nyligen var vi alla förkylda men tjejerna klarade sig igenom denna ganska bra i jämförelse med den förra förkylningen då de hade det jobbigt med maten och tappade vikt. Idag kom storasystern hem med feber och det är omöjligt att hålla syskonen isär. Det känns som om det är meningslöst att hålla tjejerna hemma när sjukdomarna kommer hem ändå. Jag vill sluta oroa mig och åka iväg till öppna förskolan med de små. Det är tråkigt att stanna hemma jämt.Jag väntar på att läkarn skall ringa så att vi får reda på hur vi skall göra och när det är aktuellt med synagis. De är redan vaccinerade mot pneumococc. Någon som vet?
Då passar jag på att fråga dig också.
Dina döttrar är ju vaccinerade mot pneumococc, var det något som du fick stå för själv eller var det gratis?
Undrar eftersom min dotter också ska vaccineras mot det och det ingår ju inte i det allmänna vaccinationsprogrammet än.