• mammatessi

Någon som fått barn i v23+?

Jag väntar en pojke och är idag i v23+2. Det senaste dygnet har jag legat inlagd med kraftiga värkar och jag trodde att han skulle titta ut redan nu. Jag fick bricanyl och kortison och tillslut stannade värkarna av. Jag skickades hem och dom sa att jag skulle ta det jättelugnt framöver, problemet är bara att jag har en 14-månaders hemma som kräver ALL uppmärksamhet och tid.. Jag blir så trött..och orolig för lillkillen i magen

Finns det någon här som har fött sitt barn såhär tidigt? Hur har det gått för er? Hur små är dom? Jag tänker bara en massa skräcktankar nu Kan någon hjälpa mig??

• Svar på tråden Någon som fått barn i v23+?
  • MsBeauty
    mammatessi skrev 2008-08-28 20:23:11 följande:
    Okej, då har jag förstått det rätt alltså Nej jag undrade mest om man får sova kvar på sjukhuset eller om man måste åka hem och lämna dom där, men vad bra att man får stanna nära dom Får jag fråga.. hur kom det sig att din pojke kom så tidigt?
    När vi bodde på lasarettet här, fick vi inte sova där till en början eftersom ammande mammor var viktigare tydligen. Men när det fanns ett rum över, så fick vi det.
    Vet inte varför han kom för tidigt.. Fick värkar och 4 timmar senare var han född
  • mammatessi
    MsBeauty skrev 2008-08-28 20:56:42 följande:
    När vi bodde på lasarettet här, fick vi inte sova där till en början eftersom ammande mammor var viktigare tydligen. Men när det fanns ett rum över, så fick vi det. Vet inte varför han kom för tidigt.. Fick värkar och 4 timmar senare var han född
    Vad läskigt.. Men vilken tur att allt har gått så bra ändå! Själv så har jag jättesammandragningar nu och vet inte riktigt vad jag ska göra
  • MsBeauty
    mammatessi skrev 2008-08-28 23:44:47 följande:
    Vad läskigt.. Men vilken tur att allt har gått så bra ändå! Själv så har jag jättesammandragningar nu och vet inte riktigt vad jag ska göra
    Man kan nog inte göra så mycket. Är inte så insatt eftersom jag redan var öppen när jag kom in, så de hann inte göra så mycket. Vila och ta hand om dig själv och hoppas på att bebisen stannar inne i värmen ett bra tag till. Och sen är läkarna (enligt min erfarehet) jätteduktiga, så även om bebisen kommer nu, så är chanserna ändå stora för att det ska gå bra.
  • mammatessi
    MsBeauty skrev 2008-08-28 23:52:42 följande:
    Man kan nog inte göra så mycket. Är inte så insatt eftersom jag redan var öppen när jag kom in, så de hann inte göra så mycket. Vila och ta hand om dig själv och hoppas på att bebisen stannar inne i värmen ett bra tag till. Och sen är läkarna (enligt min erfarehet) jätteduktiga, så även om bebisen kommer nu, så är chanserna ändå stora för att det ska gå bra.
    Jo jag försöker förlita mig på läkarna, men helst så vill jag ju såklart att han ska stanna där inne många veckor till! Nu ska jag ta en varm dusch och sen gå och lägga mig, så får vi se om sammandragningarna avtar. Tack så jättemycket för all hjälp!
  • hotten

jag förstår inte varför du ens sitter uppe!
    jag låg i 3 månader med undantag toabesök, nån duch i veckan å i samband med toabesöken kunde jag flytta mig till soffan å ligga där ibland...
    fick en tjej på 405 gr, är nu 9 år

• Emmy K

Hejsan
    Jag fick också för tidigt. Mina tvillingar föddes vecka 23+5.

Testade de dig för infektion. Det verkar konstigt att du skickades hem, men de vet ju såklart vad som är bäst för din bebis. Ta det lugnt nu och be om hjälp. Du borde inte springa omkring och lyfta ditt andra barn.

• Ninde81

Det är nog bara att försöka ligga ner så mycket som möjligt och inte lyfta nåt.
    Jag låg från vecka 19 till 33+4 han ät född i v.35+6. Det är förståss svårt att ligga med en 14 månaders men då skulle jag överväga att be om att få bli inlaggd på sjukhus i några veckor om sammandragningarna fortsätter när du är hemma. Jag låg inne i 2 omgångar 2 veckor i gången. De va jobbigt men nödvändigt.

Hoppas allt ordnar sej för er. Och de är ju tidigt att få barn nu men stora chanser att bebis klara sej fint.
    Lycka till.

• mammatessi

Tack ni som har svarat.
    I lördags kom vår Martin, 680g och 30cm. Han mår bra än så länge, men ligger i respirator. Vi har inte fått hålla honom än, och hela min kropp värker efter honom.

• MsBeauty

Grattis till sonen!

Hoppas att han mår bra och att det fortsätter så! Jag fick inte heller hålla i min son förrän efter ca 10 dagar. Men vi fick sondmata honom och hålla honom i handen.

• Basses mamma

Grattis till sonen!!! Tänker på er och hoppas innerligt att allt kommer gå bra med lillkillen. Kram

• Emmy K

Grattis... Jag tänker på er. Det är en tuff resa framöver nu. Håll ut, för tiden går fortare än vad man tror.

Svar på tråden Någon som fått barn i v23+?