• Anonym (en mamma)

    Namn till en Ängel

    Hej!

    Funderar på ett namn till min lilla söta Ängel-tjej!

    En tanke är att namnet ska symbolisera/betyda något vackert som "evigheten", "ängeln", "den älskade", "i våra hjärtan", "i vårat minne" etc.

    Är det någon som känner till ett sådant namn?

    Ska bli så skönt att hon får vila i minneslunden. Där får alla ligga - oavsett ålder! Det går även att folkbokföra barnet om man vill.

    *Stor kram* till alla ängla-mammor

  • Svar på tråden Namn till en Ängel
  • H  e  l  e  n  a

    Beklagar verkligen din sorg! Letade lite och fann några namn:

    Angela

    Italienskt och engelskt namn som betyder "ängel, den änglalika".
    Alba

    Latinskt namn som betyder "den vita, ljusa".

    Angela

    Italienskt och engelskt namn som betyder "ängel, den änglalika".

    Aimée

    Franskt namn som betyder "älskad".

    Amy

    Engelsk form av franska Aimée.

    Angelika

    Latinskt namn som betyder "änglalik".

    Angelina

    Italiensk variant av Angela.

    Astrid

    Nordiskt namn som är sammansatt av as (gud) och frid, vilket betyder "skön, älskad".

  • Anonym (en mamma)

    Tack för era rara ord! Jag har bearbetat en hel del så det känns relativt ok. Det känns underbart att få ge henne ett namn och få ge henne ett värdigt avslut.

    Jag hade inget namn när hon levde då jag inte visste vilket kön det var (hon blev bara 16 v).

    Ja, jag söker på nätet och där finns det mycket information!

    Tex:
    Charisma betyder enligt bibeln för "Gudabenådad" men har även betydelsen Charisma(karisma)som betyder utstrålning.

    Amanda är ett kvinnonamn med latinskt ursprung med betydelsen "den älskvärda", ordagrant "hon som bör älskas".

    Något som jag gillade var Nova-li/Nowali/Nova-lee beroende på hur man stavar). Väldigt ovanligt men mjukt och unikt! Nova med betyder "plötsligt uppflammande stjärna", "ny stjärna".

    Olivia är vackert.

    Helena: TACK för dina tips! Vackra och väldigt symboliska namn! Har pratat om namnen Angela och Angelina med min pojkvän.

    Astrid heter min syrras kanin så det blir det inte.

  • Anonym

    Mina flickor som dog i v 23 fick heta Johanna och My. Ville ha flickor i dom namnen så därför blev det så. Dom ligger i minneslunden....

    Annars så är ju Angel en favorit gällande just din tråd.

  • yodi

    först vill jag beklaga sorgen, jag kom att tänka på några förslag men dom är väl inte typiska namn eller vad man nu ska säga men.

    haven - fristad
    caritas-nåd

  • H  e  l  e  n  a

    Ingen orsak. Kul att ni funderar på några av namnen Kram!

Svar på tråden Namn till en Ängel