• trollmammsis

Hon tar av sig blöjan hela tiden!!

våran snart 2 åring har börjat tagit av sig blöjan hela tiden    visst på dagarna hemma får hon mer än gärna vara utan, hon springer hela tiden till toaletten (den är roligare än pottan) sätter sig själv där men hon gör inget..

på natten tar hon också av sig blöjan hela tiden , INTE bra då hon kissar ner sängen hela tiden...  hade inte detta problem med stora tjejen.

nån mer? 

• Svar på tråden Hon tar av sig blöjan hela tiden!!
  • shqiperi82

EMO 979 skrev 2008-09-13 13:08:23 följande:

när jag hade detta delikata problem kom jag på en superbra lösning( elak i min dotters tycke )...jag köpte ett gäng helpyjamaser med dragkedja och satte helt sonika på den bakochfram...genom detta geniala drag kunde hon under inga omständigheter få av sig pyjamas eller blöja...
    SMART! Tack för tipset!!
  • jamtlandsstårs

EMO jag gjorde lika som dig nu mera har hon nattlinne,blöja och trosa...

• Maggiepuh

Kalsonger/trosor på blöjan eller 1 del pyjamas på natten.

• trollmammsis
    Polola77 skrev 2008-09-13 12:20:58 följande:
    Kan hon inte sova på plastad frotté?
    jag har andra underlag under lakanet MEN min lilla tjej tycker även om att dra bort hela lakanet + underlaget, kasta ut kudden och täcket!!  ja ibland ser det ut som en krigszon där inne, och ändå sitter hon på ett och samma ställe
  • Lillstrumpa82

när jag hade detta delikata problem kom jag på en superbra lösning( elak i min dotters tycke )...jag köpte ett gäng helpyjamaser med dragkedja och satte helt sonika på den bakochfram...genom detta geniala drag kunde hon under inga omständigheter få av sig pyjamas eller blöja...
    Ha ha.. Jag löste det på precis samma sätt! Och pyjamaser med knappar sydde jag ihop så det bara var knappar på ryggen(också bakochfram).
  • Marimekko81
    trollmammsis skrev 2008-09-15 12:14:14 följande:
    jag har andra underlag under lakanet MEN min lilla tjej tycker även om att dra bort hela lakanet + underlaget, kasta ut kudden och täcket!!  ja ibland ser det ut som en krigszon där inne, och ändå sitter hon på ett och samma ställe
    Är det säkert att det inte är min dotter som sover där?

Har precis samma problem, dagarna går väl an. Men nätterna... Nu börjar de bli svalare som tur är o bakoframåtvänd pyamas ska testas. Hennes sovrum har varit för med ngt annat än blöja hela sommaren.
    MYSER MED HÖSTEN
  • trollmammsis

ja jag ser också fram emot hösten   men hon har faktiskt lugnat ner sig NÅGOT!!  men men.... får väl hoppas på kyla nu så pyamasan förblir på

• greeneyes

haha, åh vad smart!!!!! bugar mig!

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Googels

Min dotter tar oxå av sig blöjan så fort hon kommer åt. Än så länge har det tack och lov bara varit pyjamasen hon tagit av sig i klädväg, vilket ledde till att hon lyckades ta av blöjan och kissa i sängen en kväll.

Sen dess har hon antingen haft på sig en body under pyjamasen, eller bara en kortärmad body och tights att sova i.

Hade tänkt köpa vanlig pyjamas (tröja och byxor) men misstänker att hon skulle ta av sig dem så kör på med body och byxor istället.

Det låter smart att vända på dem så knäppningen sitter på ryggen, men skulle vara rädd för att bakstycket det skulle gå upp i halsen för mycket i så fall, eller att det skulle vara obekvämt att ligga på knappar eller dragkjedja. Får se om man hittar några smarta modeller kanske..

• SatuSv

Har samma problem,min dotter tar av sig blöjan nästan hela tiden i smyg i badrummet o tar på sig en ny...gissa om det ligger massa blöjor runt omkring som hon använt några minuter..hon sätter sig oxå på pottan el toaletten o säger pissa men händer inget förutom att så fort hon rest på sig så kissar hon på golvet.
    Tänk om dom redan i magen blivit programmerade att kunna kissa på pottan

Men det med pyjamasen va smart!!

• EMO 979
    Googels skrev 2008-09-15 22:09:06 följande:
    Min dotter tar oxå av sig blöjan så fort hon kommer åt. Än så länge har det tack och lov bara varit pyjamasen hon tagit av sig i klädväg, vilket ledde till att hon lyckades ta av blöjan och kissa i sängen en kväll. Sen dess har hon antingen haft på sig en body under pyjamasen, eller bara en kortärmad body och tights att sova i. Hade tänkt köpa vanlig pyjamas (tröja och byxor) men misstänker att hon skulle ta av sig dem så kör på med body och byxor istället. Det låter smart att vända på dem så knäppningen sitter på ryggen, men skulle vara rädd för att bakstycket det skulle gå upp i halsen för mycket i så fall, eller att det skulle vara obekvämt att ligga på knappar eller dragkjedja. Får se om man hittar några smarta modeller kanske..
    var oxå brydd om det skulle bli obekvämt men min tös verkade inte reagera nåt över att det skulle vara obekvämt..enda reaktionen första dagarna var att hon blev förbannad för att hon inte kunde få av sig den....efter några månader hade hon glömt bort denna egenskap med att ta av blöjorna i sängen (provade med jämna mellanrum att sätta på åt rätt håll och så) och efter 3-4 månader gjorde hon det ej mer.
  • lena86

min son har aldrig blöja på dagen utan bara på kvällen när han ska sova...! Han går på potta själv säger till mej då säger bara att han ska gå på pottan. då gör han de.. annars får man sitta på toan hela dag om man ska vara med honom.
    Jag tycker de sköt att han kan gå han ropar när han är klar.. han är 2 år och 4 månader

• Colgate666

Min dotter gör det med men hon har bajsat i sängen 2 ggr nu och det är mindre kul!! Får väl prova att vända pyjamasen bak och fram på natten men hur ska jag göra mitt på dagen när hon ska vila??

• Dansken i Sverige

Samma Här.
    Hitta en body som snöres i bunden, och använd byxblöjar .

Jag har med bägge mina i den ålder typ 2 år, haft samma issue, men dom bajsat också.
    Flera gång sen natt och tvättat så man spyr, men så är det ju att bli Pappa  

Svar på tråden Hon tar av sig blöjan hela tiden!!