• Lise23

Hjälp...13-åring piercad - mot min vilja...

Vad hade ni gjort... Min trettonårig var och blev piercad i naveln tillsammans med sin pappa! MOT MIN VILJA!
    Känns som om jag, inte bara känns, det är så - har ingenting att säga till om! Pappan och jag skilda sedan 10 år. Känner mig maktlös och oviktig...
    Hur kan man göra så? Usch, var finns FRIS-föräldrars rätt i samhället... Får era trettonåringar pierca sig?

• Svar på tråden Hjälp...13-åring piercad - mot min vilja...
  • MILFilicious
    kidA skrev 2008-09-11 20:48:15 följande:
    men tungan o naveln läke ju ihop. där är det ärr men inget hål.
    wosh! TUNGAN växer ihop snabbast av alla!
    Min piercare säger inom en halvtimme
  • MILFilicious

fru fogeby skrev 2008-09-11 20:49:09 följande:

aha jo, jag tror nog på antingen att man inte skött den(kan ha varit infekterad) eller oseriös piercare..
    Jag kan tillägga att man kan ha råkat töja ut sin läppiercing, då man suttit och lekt med den lr så. Så det blir större ärr.
  • kidA
    MILFilicious skrev 2008-09-11 20:50:17 följande:
    wosh! TUNGAN växer ihop snabbast av alla! Min piercare säger inom en halvtimme
    cool. o tutten är svårare alltså?
    **mamma till trollen Agnes -00, Noah -06 o Love -07**
  • Agapi
    Svar på #91
    de e oxå olika. Jag kan ha min ute iaf en natt utan problem. men min andra (hade alltså två samtidigt) drog ihop sej jätte fort och syns/känns inte alls efter några veckor.
  • MILFilicious
    kidA skrev 2008-09-11 20:51:27 följande:
    Jag vet ingenting om bröstvårtspiercings. Så jag ska inte uttala mig.
  • fru fogeby
    kidA skrev 2008-09-11 20:51:27 följande:
    jag hade där med och den läkte på bara några timmar..syns inget idag heller...
  • Muminski

TS, Förstår din ilska!! Vet faktist inte hur jag hade reagerat, kanske hade hon inte fått ha sin piercing. Hmm..får fundera på detta ett tag.

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • kidA
    fru fogeby skrev 2008-09-11 20:58:41 följande:
    jag hade där med och den läkte på bara några timmar..syns inget idag heller...
    skumt. jag tog ur den när jag var gravid o efter det ammade jag o blev gravid igen o ammade igen sen. kanske aldrig läkte pga det?
    **mamma till trollen Agnes -00, Noah -06 o Love -07**
  • fru fogeby
    kidA skrev 2008-09-11 21:04:16 följande:
    skumt. jag tog ur den när jag var gravid o efter det ammade jag o blev gravid igen o ammade igen sen. kanske aldrig läkte pga det?
    ingen aning, är säkert lika inviduellt där som övriga kroppen
  • thatisgreat

Min mamma sa alltid att om jag gick och piercade mig innan jag var 18 så skulle hon inte tveka på att dra ut den.

Inte trodde jag henne. men efter en londonresa vid 16 år (med mina kompisar) så kom jag hem med en piercing i naveln. och visst rök den när jag kom hem. testade ingenting förrän jag hade fyllt 18, då piercade jag mig i tungan. mamma var ärlig och sa att den var hemsk men att det var mitt val eftersom jag var 18.

Nu i efterhand så fattade jag inte varför jag tog en i naveln, skönt att hon drog ut den.

• zasata

jag tycker det är helt okej som 13 åring att pierca sig, men jag tyckder det är väldigt dålig stil av pappan att säga ja när du har sakt nej. Vet pappan om att du sa nej

• MILFilicious
    thatisgreat skrev 2008-09-15 20:57:35 följande:
    Min mamma sa alltid att om jag gick och piercade mig innan jag var 18 så skulle hon inte tveka på att dra ut den.Inte trodde jag henne. men efter en londonresa vid 16 år (med mina kompisar) så kom jag hem med en piercing i naveln. och visst rök den när jag kom hem. testade ingenting förrän jag hade fyllt 18, då piercade jag mig i tungan. mamma var ärlig och sa att den var hemsk men att det var mitt val eftersom jag var 18.Nu i efterhand så fattade jag inte varför jag tog en i naveln, skönt att hon drog ut den.
    DROG? :O
  • analis

Jag är 17 år och förstår inte varför föräldrar är så himla rädda när det gäller en piercing? Allvarlig talat, en piercing i naveln är lika vanligt som hål i öronen?
    Jag började pierca mig när jag var 14. Visst vissa har man tröttnat på och tagit ut. Svårare är det inte? En piercing är inte farligt.

• Csve
    kidA skrev 2008-09-11 20:45:20 följande:
    det är 3 år sen jag tog ur min piercing i bröstvårtan och det är ff ett hål rakt igenom där.
    vad konstigt... min läkte ihop skitfort!
    Bebbe2006 skrev 2008-09-11 20:46:12 följande:
    Ja, eftersom det var läkt när du tog ut det. Hur skulle kroppen kunna fatta att den skulle täppa igen hålet så att det inte syns?
    haha va? så du menar att en piercing som är läkt när man tar ut den inte växer ihop?
    Bullshit... både min i naveln o bröstvårtan samt ögonbrynet var läkta när ja tröttnade o valde att ta ut dom.. alla 3 växte igen!  fast jag kanske är en alien..
    ?♥ För evigt ♥?
  • hymafr

TS: Har inte läst hela tråden, men kan spontant tycka att det var bra att h*n hade pappa med sig. Bara intressant att veta var de lyckades genomföra piercingen - då det enligt de piercare jag talat med är olagligt att pierca någon under 16!

Sen undrar jag bara - hoppas du inte tar illa upp - om det är själva piercingen du är mest arg över, eller det faktum att du inte fick vara med och ta beslutet? (Du kanske redan har svarat på det tidigare i tråden?)

Om en trettonåring vill pierca sig så låt dem - speciellt om det är på ett ställe där det täcks av kläder största delen av året.
    Det finns värre saker de kan hitta på.

• BunY
    Svar på #105
    Det finns inga lagar inom piercing och tatuerings världen, bara riktlinjer. Professionella studios har 18 årsgräns med undantag av vårdnadshavares närvaro..
  • CherryGirl

Har inte läst hela tråden men kan bara säga så här..
    Vill hon pierca sig så gör hon det ändå, antingen med eran tillåtelse eller utan.
    var du "glad" över att det är gjort på studio (Som jag förstod att det var gjort) Så att de inte var någon polare som gjorde det, blir ju inte så bra resultat då alla ggr..

Svar på tråden Hjälp...13-åring piercad - mot min vilja...