• IVFmamma

Äntligen!! Bebis i november forts del 3

Här fortsätter tråden Bebis i november, jag tror att det är del 3 nu.

Välkommen med ditt inlägg!!

• Svar på tråden Äntligen!! Bebis i november forts del 3
  • Mattea

Bebji, verkar som att allt går som en dans med Judith! Häftigt att hon kan vända sig själv!

Springtime, hoppas att det kommer igång av sig själv innan igångsättning! Om inte annat har du max tre dagars väntan kvar... spännande!!!!

Åh, vad skönt att ha mamma här. Nu inser jag vilken orutinerad och ovan mor jag är! Tack vare att mamma har varit här har vi redan fått in bättre rutiner... så skönt! Dessutom vill hon hålla honom hela tiden så jag kan äta mina måltider i lugn och ro, kunde till och med raka benen i duschen idag

• Dollars matte

Av någon anledning blir det bara korta sporadiska fl-stunder just nu    Men vi har kommit på att han verkar ha sin längsta sovstund på eftermiddagen/kvällen från 14-15-tiden fram till ca 21 så någon dag snart ska jag läsa ifatt.
    Men tack så mycket alla! Ingen ämnd, ingen glömd    Har precis lagt in ett par bilder i galleriet för den som vill kika...

Gul-värdet (bilirubin eller vad det heter) hade i alla fall minskat idag och låg långt under gränsen så nu slipper vi åka och kolla det igen utan kan ägna dagarna åt att lära känna varandra i lugn och ro. Så skönt att sambon kan vara hemma tillsammans med oss fram till andra veckan i januari! Han har lediga veckor i sitt ordinarie schema och de infaller så bra att han kan stanna hemma en månad och bara ta ut sina 10 dagar + 1 eller 2 extra pappadagar. 

Springtime: Nu är det din tur!! 

• Snice

Bejbi- det är nog just för att du ammar som hon ökar så bra i vikt! Ammande barn går ju upp en hel del första 4-5 månaderna, och sen planar kurvan ut. Min dotter (16 år nu) ammade jag och hon frodades som bara den! När hon var fem månader gammal vägde hon hela 9 kg! Men sen när hon var ett år så vägde hon 10 kg, så det jämnade ut sig!

Mattea- vad roligt att du har sån glädje av att ha din mamma hos dig!! Apropå raka benen... det hade ju jag med behövt göra! Var nästan manisk på det sista tiden av graviditeten för jag ville inte ligga på förlossning med världens stubb! Men efter förlossningen har jag inte haft kraft nog att fixa det... men nu kliar det på benen, så jag tar nog tag i det imorgon!!

Dollars matte- Ohhh så söta bilder på er pojke!! Vad lyckat med sambons ledighet! Jag blir lite avis... men ändå tycker jag vi har tur som fött den här tiden på året för det är snart julledigt. Min man börjar jobba igen imorgon... men efter denna veckan och nästa har han ledigt i 2,5 vecka! Längtar! Jag blir nästan lite nervös att nu vara själv hemma.... vi har haft så mysiga dagar ihop alla tre...

Ture född 26/11-08
  • IVFmamma

Dollars matte: Fina söta Wilmer!!

Vi vägde Judith igen på öppna förskolan och hon vägde nu 5425g med kläder på så det hon kanske ligger runt 5,4?
    Nu är jag tvungen att börja med lite ersättning på kvällarna, mjölken är antagligen så blaskig då så hon blir inte nöjd och jag får amma konstant vilket är rent ut sagt skitjobbigt och amningen blir bara ångestfylld. Jag har t.o.m funderat på att sluta med amningen pga. detta. Så nu provar vi att ge lite ersättning på kvällen så jag åtminstonde kan amma på dagen.

Springtime: Nu är det snart din tur!! Du kanske ligger med värkar nu?

• Springtime

Nä, här är det ff ingen som har bråttom ut Tänk att det gått 14 dagar efter BF nu.

Jag har haft lite, lite värkar i natt och så har fostervatten sipprat sen igår morse. Tyckte att det skulle forsa ut idag, men jag fick baka bullar istället.

Imorgon bitti är det ul och läkarundersökning igen. Får väl se vad det resulerar i.

Nu har jag tittat på era bebisar för att inspirera min att komma ut. Vad söta de är: Wilmer, Ture och Judith. Saknar bara en titt på Axel nu...

Får väl se om vi får en Norah, Agnes, Jacob, Anton eller någon annan!

• Snice

Hejjar på dig Springtime!!!

Vart i landet bor ni alla förresten?! Jag bor i Sollentuna, 2 mil från Stockholm.

Ture född 26/11-08
  • Springtime

Rapport från morgonen:

Vi har gjort UL - allt bra. Även hjärtkurva har gjorts. Sen gjorde barnmorskan nåt hemskt obehagligt: masserade livmodertappen. Fy fan vad ont. Men dom säger att det kan skynda på det lite nu. Tappen var mjuk.

Har tid på lördag om inget händer.

Har haft värkar i natt, inte så kraftiga men nog för att väcka mig ett par ggr i timmen. Slemproppen började gå i morse. Nu har jag ont hela tiden, förmodligen p.g.a. "massagen".

• IVFmamma

Men sega bebis kom ut!!

Skämt åsido.. Skönt att allt var bra, massera livmodertappen.. Låter obehagligt och konstigt?! Men den var mjuk och framåtböjd?

När jag fick igångsättningsgelé så var min hård och bakåtvänd= inte redo för förlossning så att den är mjuk är väl ett gott tecken

• Snice

Åh då har du bebis hos dig snart i vilket fall Springtime!! Hoppas det sätter igång av sig själv! Vad spännande!!!

Jag tycker vi borde byta namn på vår tråd, så att det passar oss alla eftersom det är bebisar födda i alla möjliga månader! Vad tycker ni?

Ture född 26/11-08
  • Mattea

Springtime, det verkar vara något på g. Mjuk tapp och slempropp som har gått, super

Var hos BVC igår och Axel blev mätt och vägd. Nu väger han 4250 g och är 53 cm lång, vilken ökning Vägde 3150 g och vad 48 cm lång när han föddes den 14/11. Tänk om vi vuxna skulle öka lika mycket, 30% på mindre än en månad!
    Jag bor i Stockholm förresten.

Snice, helt klart dags att byta namn på tråden!

• Spe

Hoppas hoppas att det går snart Springtime!!! Håller båda tummarna!!

Svar på tråden Äntligen!! Bebis i november forts del 3