• Midsommarafton 77

Efter 18 månaders försök kom det efterlängtade plusset

Jag hade BIM 18-19 september och ingen mens har kommit, men tänkte att testar gör jag efter 1 vecka.

Idag på morgonen innan jag åkte iväg till jobbet, så kunde jag inte hålla mig. Jag testade med Clearblue och fick ett ordentligt . Kan inte fatta det, för vi har ju försökt så länge. Hade ju mina aningar då inte mensen kom och att jag dessutom hade högre temp och lite värk i magen.

I våras efter att vi försökt i ett år, så började vi utredning och i juli blev den klar och allt visade ok... inga fel på oss. (Även att jag misstänkt att min lutealfas varit för kort.) Vi skulle försöka resten av sommaren och hade det inte blivit något, så skulle jag börja äta Pergotime. Fick receptet på Pergotime för 1½ vecka sedan och behöver inte åka och hämta tabletterna.

Kan inte fatta att det blev  och det ända som jag ätit de sista 2 månaderna är B-vitamin, Vitamax, Apiforce (fram till äl) och Glandin25. Så kul att jag och maken ska få bli föräldrar. Vad jag längtat att få säga att jag är gravid och längtar att få börja se magen växa .
    Vi har försökt sedan mars-april 2007... måndagen 22 september 2008 fick vi ett efterlängtat plus
  • Svar på tråden Efter 18 månaders försök kom det efterlängtade plusset
  • Midsommarafton 77
    GrodAnn skrev 2008-09-25 22:16:42 följande:
    Stort grattis!Jag vet precis hur du känner dig. Blev gravid för 5½ år sedan efter 4-års kämpande i bebisverkstan.Det är som i Triss-reklamen; en dag händer det!!!
    Tack! Precis som i Triss-reklamen... en dag händer det.
    22 september 2008 äntligen plus, efter 1½ års försök
  • Midsommarafton 77

Var tvungen att ta ett grav.test idag igen och fick ett pluss jättefort.
    Jag känner mig även gravid och ett av symtomen är förstoppning. Så jag äter gröt i vilken jag tillsätter extra fibrer.

• helena 83

Grattis alla som plussat Betyder att jag själv får lite hopp om att det kanske tar sig så småningom. Vi är på försök nummer 16, har ett Missfall i bagaget sen i september förra året. Jag äter pergotime nu. Någon mer som gjort det och plussat? efter hur många kurer?

• Dancing Queen

Grattis Midsommar 77!!! Jag plussade i måndags efter 15 månaders försök. Hade precis fått en tid för utredning nu i början av oktober. Det är knappt så att jag vågar tro på det. Är i vecka 6.

Jag såg att du hade testat flera ggr, jag köpte 2 tester men jag använde bara det ena, det var ett så starkt + att det kunde inte var ngn tvekan om saken. Men jag funderar ändå på att ta det andra också... Som sagt man kan nästan inte tro det efter så här lång tid! =)

• Emmmmmsan

GRATTIS!!!
    Plötsligt händer det...
    Är själv på försök 19, så nu får man lite hopp

• LyckligaJäntan

Hej TS och grattis!!

Tänkte fråga dig om Apiforce,är det så att man börjar ta det på mensens första dag och fram till ÄL?
    Har beställt Apiforce,och har inte riktigt förstått när/var/hur så att säga,he he :D

• Midsommarafton 77
    Dancing Queen skrev 2008-10-02 11:16:46 följande:
    Grattis Midsommar 77!!! Jag plussade i måndags efter 15 månaders försök. Hade precis fått en tid för utredning nu i början av oktober. Det är knappt så att jag vågar tro på det. Är i vecka 6. Jag såg att du hade testat flera ggr, jag köpte 2 tester men jag använde bara det ena, det var ett så starkt + att det kunde inte var ngn tvekan om saken. Men jag funderar ändå på att ta det andra också... Som sagt man kan nästan inte tro det efter så här lång tid! =)
    Ett stort grattis till ett efterlängtat !
  • Midsommarafton 77
    Emmmmmsan skrev 2008-10-02 11:27:34 följande:
    GRATTIS!!! Plötsligt händer det...Är själv på försök 19, så nu får man lite hopp
    Åh, vad jag hoppas att det snart blir  för er också!
  • Midsommarafton 77
    LyckligaJäntan skrev 2008-10-02 17:08:47 följande:
    Hej TS och grattis!!Tänkte fråga dig om Apiforce,är det så att man börjar ta det på mensens första dag och fram till ÄL?Har beställt Apiforce,och har inte riktigt förstått när/var/hur så att säga,he he :D
    Jo, mensens första dag och fram till ÄL, men ska jag vara ärlig så tror jag inte att det var det eller Glandin som gjorde mig gravid. Men då man försökt i långa tider, så tar man ju ändå och provar olika knep som man läser om.
  • LyckligaJäntan

Okej,ja man kan ju alltid försöka och se Tack för svaret

Svar på tråden Efter 18 månaders försök kom det efterlängtade plusset