• Jenny70

Vanligt med 13-åring som håller hand och sitter i knä??

Har bara en fråga...hur vanligt är det med en 13-årig kille som sätter sig i pappas knä så snart han ätit upp maten, på kvällen när dom sitter i TV-soffan...som vill hålla pappa i handen när dom är ute och går...??

• Svar på tråden Vanligt med 13-åring som håller hand och sitter i knä??
  • Maskot

Alla är olika och kanske behöver den här 13-åringen extra mycket bekräftelse. Låt han få det!
    Vi är många gånger så snabba på att bestmma vad som är normalt eller onormalt - att sätta upp mallar för hur vi ska bete oss och vara.
    Att få en egen stund på kvällen är också jättemysigt, tycker att alla föräldrar ska passa på att få den stunden så länge man får. Det kommer inte att vara så för alltid.
    Se det inte som ett problem, det borde inte vara det!

• Lusthan

Min lillebror var sån med vår mamma... Jag tror inte att det är så ovanligt om man har en nära relation.

• Annelius

Den bästa stunden jag har är på kvällen när den snart 13-åriga sonen ska lägga sig. Då kryper jag ner under hans täcke och vi pratar i lugn och ro om vad som hänt under dagen ( slipper bli störda av andra syskon). Jag riktigt njuter för jag vet att den stunden snart är förbi.
    Det är en gosse som förövrigt mår förträffligt, och som inte behöver söka någon bekräftelse utan vill bara "rå" om sin mamma i bland.

Till saken hör att både min 21-åring och 17-åring gärna kramamr både sin mamma och pappa. Vi är en familj som visar känslor och det med stolthet!

• Jenny70

Absolut ska man visa känslor & kramas!! Självklart! Tycker inte det är riktigt samma sak...

• vonnan

Rååsa Smurfen skrev 2008-09-30 11:17:55 följande:

jag tycker det låter som att han är svartsjuk ,rädd att förlora sin "plats " ,vet inte om du och hans pappa har träffats länge ,kanske ni sitter och håller handen i bland och han då "tävla" med dig om uppmärksamheten om pappan och sätter sig då i knät.
    Håller med tycker också det låter som svartsjuka. Låt honom hållas tycker jag, det gå nog över, (sitter förmodligen inte i knä´t som 15-åring)Ang 9-åringen så vill min tjej, som också är 9, gärna bli buren av mig ibland, men jag orkar inte bära henne utan får då sätta mig på golvet eller i soffan och kramas istället. myyyysigt med kel , även min 14 åriga kille är väldigt kramig ibland, Jag har alltid varit väldig kramig med mina barn.
  • Ms TB

Jag tycker det låter konstigt, vi är också en väldigt kramig familj men när jag var 13 ville jag knappast sitta i föräldrarnas knä, än mindre att de NATTADE mig.

• vonnan
    Svar på #13
    Annelius skrev 2008-09-30 22:33:59 följande:
    [citat]
    Den bästa stunden jag har är på kvällen när den snart 13-åriga sonen ska lägga sig. Då kryper jag ner under hans täcke och vi pratar i lugn och ro om vad som hänt under dagen

Har hört nå´n barn psykolog säga att det är bästa tillfället att få ett förtroendefullt samtal. Barnen sänker "garden" och vågar prata om, eller minns, saker som hänt under dagen. "nattar" också mina barn(oftast, när orken inte är helt slut) och sitter en stund på sängkanten och småpratar
  • SchumiFerrari

Min 18 åriga systerdotter kan fortfarande krypa upp i sin pappas knä. Misstänker du att det är något mysko? Det är väl bara mysigt att 13åringen har en nära relation med sin pappa?

*Älskade Noa*
  • Tindra02

Låter jättemysigt, min dotter skulle aldrig göra det

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, Bf 14 nov
  • Bevabus

amen!

Maskot skrev 2008-09-30 19:38:27 följande:
    Alla är olika och kanske behöver den här 13-åringen extra mycket bekräftelse. Låt han få det!Vi är många gånger så snabba på att bestmma vad som är normalt eller onormalt - att sätta upp mallar för hur vi ska bete oss och vara.Att få en egen stund på kvällen är också jättemysigt, tycker att alla föräldrar ska passa på att få den stunden så länge man får. Det kommer inte att vara så för alltid. Se det inte som ett problem, det borde inte vara det!
  • mirre2

min äldsta e 13½år han sitter inte i mitt knä precis men  sover ofta brevid mig karamar och pussar på kinden får man när man e hemma men aldrig att han skulle hålla mig i handen när vi e ute pinsamt ju om nån av hans kompisar skulle se det

• mirre2
    mirre2 skrev 2008-10-12 21:43:52 följande:
    min äldsta e 13½år han sitter inte i mitt knä precis men  sover ofta brevid mig karamar och pussar på kinden får man när man e hemma men aldrig att han skulle hålla mig i handen när vi e ute pinsamt ju om nån av hans kompisar skulle se det
    kramar ska de stå   vi har nära relation så blir de nog lätt när mina barn bara har mig 
  • GodBiten

Jag tycker man ska vara glad så länge man har så fin kontakt med sina barn!!

Svar på tråden Vanligt med 13-åring som håller hand och sitter i knä??