• Dorro85

Jag vill inte föda i vecka 27 :(

Min mardröm har skett. Åkte in i onsdags för att jag va helt slemmig i trosorna. Är i vecka 27 nu. Jaha.. förlossningen hade satts igång och jag är öppen 2 cm.

Nu blir det sjukhusvistelse med dropp och alla sprutor och allting och enbart sängliggande fram tills förlossningen. Är så rädd att den lilla kommer ut nu... än så länge är läget stabilt. Har inte haft sammandragningar alls, utan bara molvärk (typ hela tiden).
    Gråter massor och är LIVRÄDD... FAN! :(

• Svar på tråden Jag vill inte föda i vecka 27 :(
  • FreddieFisk
    Linda 275 skrev 2012-10-04 10:22:07 följande:
    OK, vad bra att du ringer - förhoppningsvis är det inget att oroa sig för. Håller alla tummar!
    Tycker det är så jobbigt när man får för sig saker....
    Jag har inte ens känt bebisen idag och det gör ju inte saken bättre :´( Brukar alltid vara en aktiv krabat dygnet runt nu den senaste veckan... Fan vad dessa veckor (v 24-28) kommer vara det värsta veckorna i mitt liv pga rädslan... Passerar jag v 28 (då dottern föddes) så kommer det på nåt sätt ändå kännas som en milstolpe... Men dessa veckor kommer inte vara roliga :´( 
  • Linda 275
    FreddieFisk skrev 2012-10-04 10:34:45 följande:
    Tycker det är så jobbigt när man får för sig saker....
    Jag har inte ens känt bebisen idag och det gör ju inte saken bättre :´( Brukar alltid vara en aktiv krabat dygnet runt nu den senaste veckan... Fan vad dessa veckor (v 24-28) kommer vara det värsta veckorna i mitt liv pga rädslan... Passerar jag v 28 (då dottern föddes) så kommer det på nåt sätt ändå kännas som en milstolpe... Men dessa veckor kommer inte vara roliga :´( 

Usch, kan verkligen förstå det. Tycker du ska bejaka och ta varje oroande magkänsla på allvar och hellre ringa/besöka bm en gång för mycket. Se till att göra det du kan för att känna dig lite lugnare iaf och bry dig inte om iaf du uppfattas som överkänslig eller nojig.
  • FreddieFisk
    Linda 275 skrev 2012-10-04 10:40:00 följande:

Usch, kan verkligen förstå det. Tycker du ska bejaka och ta varje oroande magkänsla på allvar och hellre ringa/besöka bm en gång för mycket. Se till att göra det du kan för att känna dig lite lugnare iaf och bry dig inte om iaf du uppfattas som överkänslig eller nojig.

Bara dom inte säge "ta det lugnt, du överdriver, det brukar vara så, det är inget osv".... och att jag inte får komma dit... Jag mår psykiskt dåligt som det är, och är sjukskriven bland annat pga det.... Dom öppnar kl 11, så då ska jag ringa direkt... Vill gärna prata med MIN barnmorska och träffa henne. Hoppas hon jobbar idag... annars får det ju självklart bli någon annan.
  • FreddieFisk

Fick åka in till förlossningen.. Smärtan och den brännande känslan som jag har i underlivet och som jag kanske glömt nämna här, beror på foglossning :) tappen va fortfarande fin och lång! Gud vad skönt det känns nu. Att det "bara" va foglossning. Slemmet gav hon ingen förklaring till, men inget tyder på att det har satts igång :)

• FreddieFisk
    Linda 275 skrev 2012-10-04 19:53:43 följande:
    Vilken bra nyhet!

Ja :) Så jag kan slappna av en stund till :) Sen om 2 veckor så är det tapp-koll igen :)
  • FreddieFisk
    Klunsen111 skrev 2012-10-07 18:18:16 följande:
    Vad skönt att du är "kollad". Lycka till nu!

Tack :)
  • FreddieFisk

Imorgon är jag i vecka 38+0 och det är dax för mitt planerade kejsarsnitt!
    Tänk, jag lyckades gå till vecka 38! Det är en enorm skillnad från dotterns födelse i vecka 28. Min GBS visade sig aldrig igen, och det är förmodligen pga antibiotikan som jag ätit hela vägen.  Jag ska bli mamma för andra gången! *tårögd*

• FreddieFisk

Den 14 januari fick jag en underbar dotter som heter Nellie <3
    48 cm lång och 3355 gram :) UNDERBAR LYCKA! 

• SvenThorstens

Å, grattis! Mår ni bra?

• FreddieFisk
    SvenThorstens skrev 2013-01-24 19:42:16 följande:
    Å, grattis! Mår ni bra?

Jajjemen :) Blev ett planerat snitt och det va underbart!!!
Svar på tråden Jag vill inte föda i vecka 27 :(