• Längtar2008

Tänk att jag äntligen är gravid. Kan inte förstå!

Hej,

Jag gjorde mitt gravtest i lördags och till min stora glädje så var det ett tydligt pluss på testet och jag är gravid i v5. Det känns dock helt overkligt för mig och oron att fostret inte skulle fästa vid ruvningen har gått över till oro för att det inte ska synas någonting vid ultraljud samt oro för missfall.

Jag har gjort ett test men funderar på att gå och köpa några fler och testa bara för att vara på den säkra sidan.

Är det fler toklyckliga kvinnor därute som känner på samma sätt?? Som känner att det är på låtsas?

• Svar på tråden Tänk att jag äntligen är gravid. Kan inte förstå!
  • Åsabritt

STORT GRATTIS!! helt underbart! jag är i samma situation och visst äre overkligt när vägen dit har varit lång och stuntals svår...men till slut så..kram

• pp08

Längtar2008. jag känner igen allt du skriver. Det svåraste nu är bara att vänta o vänta. Jag har slutat att testa, eftersom testet inte kommer att avslöja om/när något går fel. Positivt + icke mens = gravid

• Längtar2008

PP08 & Åsabritt - när ska ni gå på ultraljud?
    Är det vanligt att det inte finns något där när de gör undersökningen?

Tack för lyckoönskningar och stöd från alla!!

• pp08

Jag har fått tid för VUL nästa vecka, när jag är i v 6+3; det är tidigt men det är meningen att något finns där; vill inte veta om någon statistik att det kan gå fel innan dess

• Längtar2008

6+3, är 3:an antal dagar eller hur räknar de?

Håller med dig om att det är bäst att inte veta någon statistik utan bara vara glad att vi nu faktiskt är gravida!!!

• pp08

Längtar2008: ja 6+3 är 6 fulla veckor och 3 dagar (7e veckan har alltså börjat).

• Arien

Grattis till er nygravida :). Försök att njuta av graviditeten och inte oroa er för allt som kan gå snett. Jag gjorde VUL i v. 9, 11 och 14 pga oro men bestämde mig sen för att jag måste tro på det hela. Redan på VUL:et i v. 11 sa läkaren åt oss att sluta tvivla och börja njuta. Hon hade ju helt rätt. Det är bättre att vara glad så länge det varar än att ta ut något i förskott.

• Arien

Än att ta ut ett missfall i förskott menade jag alltså...

Svar på tråden Tänk att jag äntligen är gravid. Kan inte förstå!