• Molly i Skåne

Synagis-hur reagerade din bebis?

Imorgon skall min lille få sin första Synagis spruta. Jag känner mig orolig och skulle gärna vilja veta hur andra barn reagerat. Vet att den gör ont och orsakar feber. Kan någon vara snäll och berätta mer?

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Svar på tråden Synagis-hur reagerade din bebis?
  • 3xE

synagis e inte ett 100% skydd våran dotter fick det och ändå fick hon RS.

• Molly i Skåne
    3xE skrev 2008-10-08 21:57:17 följande:
    synagis e inte ett 100% skydd våran dotter fick det och ändå fick hon RS.
    Nej, det vet jag. Men de barn som immuniserats blir mindre sjuka. Vår lille kille har fortfarande syrgas och skulle nog inte fixa RS utan synagisen. Nu har han en chans!
    Blev din dotter väldigt sjuk?
  • 3xE

nä hon klarade av det väldigt bra.

• Molly i Skåne

Så skönt!
    Tror de att det var synagisen eller hade hon fixat det ändå?!

• Tutilure

Min dotter ska också få Synagis i november och vår kontaktsköterska har sagt att det inte bra om de får det för tidigt heller.
    Förra året började säsongen sent och risken är om man börjat för tidigt är ju att barnet blir utan skydd i slutet av säsongen. Så har vår sköterska förklarat det för oss. Antar att de bara får ta ett visst antal sprutor under en säsong.

♥ C 050323 ♥ M 060518 ♥ M 080805♥
  • 3xE

jo det var pga synagisen som hon klarade av rs viruset så bra

• 3xE

vi fick ta en spruta varje månad så länge som RS härjade.

• Molly i Skåne
    Tutilure skrev 2008-10-08 22:05:56 följande:
    Min dotter ska också få Synagis i november och vår kontaktsköterska har sagt att det inte bra om de får det för tidigt heller. Förra året började säsongen sent och risken är om man börjat för tidigt är ju att barnet blir utan skydd i slutet av säsongen. Så har vår sköterska förklarat det för oss. Antar att de bara får ta ett visst antal sprutor under en säsong.
    Säsongen håller på till april-så för vår killes del blir det totalt 7 sprutor. Varje spruta funkar en månad.
    De har redan haft misstänkta fall i Skåne-varav ett är ouppklarat.
    Vi är oerhört glada att han fick sprutan idag-nu törs man gå på fika i prematur-gruppen igen!
  • Tutilure
    Molly i Skåne skrev 2008-10-08 22:09:25 följande:
    Säsongen håller på till april-så för vår killes del blir det totalt 7 sprutor. Varje spruta funkar en månad.De har redan haft misstänkta fall i Skåne-varav ett är ouppklarat.Vi är oerhört glada att han fick sprutan idag-nu törs man gå på fika i prematur-gruppen igen!
    Hmm, ja jag vet inte varför, men det var så hon sa.
    Ska dit imorgon och då kan jag passa på att fråga henne.
  • Molly i Skåne
    Tutilure skrev 2008-10-08 22:11:32 följande:
    Hmm, ja jag vet inte varför, men det var så hon sa.Ska dit imorgon och då kan jag passa på att fråga henne.
    Ja, det kan ju vara så enkelt som en kostnadsfråga. Men med tanke på vad våra små prematurer kostat på neo, så är det ju en liten del i det stora hela-och vinsten är enorm!
    Lycka till!
  • Tutilure
    Molly i Skåne skrev 2008-10-08 22:15:42 följande:
    Ja, det kan ju vara så enkelt som en kostnadsfråga. Men med tanke på vad våra små prematurer kostat på neo, så är det ju en liten del i det stora hela-och vinsten är enorm!Lycka till!
    Tack så mycket, fast min dotter är inte prematur, hon har ett komplicerat hjärtfel som gör att hon behöver synagis.
    Men visst har hon kostat mycket med mediciner och hennes operation, så man kan ju tycka att den kostnaden inte borde betyda något i det hela.
  • Molly i Skåne
    Tutilure skrev 2008-10-08 22:42:33 följande:
    Tack så mycket, fast min dotter är inte prematur, hon har ett komplicerat hjärtfel som gör att hon behöver synagis. Men visst har hon kostat mycket med mediciner och hennes operation, så man kan ju tycka att den kostnaden inte borde betyda något i det hela.
    Men då borde hon ju verkligen få synagis!!!Håller verkligen tummarna för er!
    Nej, tack o lov bor vi i ett land där man får något för sina skattepengar- det är inte förrän folk drabbas själva man inser det!!!
Svar på tråden Synagis-hur reagerade din bebis?