Inlägg från: Tutilure |Visa alla inlägg
  • Tutilure

Synagis-hur reagerade din bebis?

Min dotter ska också få Synagis i november och vår kontaktsköterska har sagt att det inte bra om de får det för tidigt heller.
    Förra året började säsongen sent och risken är om man börjat för tidigt är ju att barnet blir utan skydd i slutet av säsongen. Så har vår sköterska förklarat det för oss. Antar att de bara får ta ett visst antal sprutor under en säsong.

♥ C 050323 ♥ M 060518 ♥ M 080805♥
  • Tutilure
    Molly i Skåne skrev 2008-10-08 22:09:25 följande:
    Säsongen håller på till april-så för vår killes del blir det totalt 7 sprutor. Varje spruta funkar en månad.De har redan haft misstänkta fall i Skåne-varav ett är ouppklarat.Vi är oerhört glada att han fick sprutan idag-nu törs man gå på fika i prematur-gruppen igen!
    Hmm, ja jag vet inte varför, men det var så hon sa.
    Ska dit imorgon och då kan jag passa på att fråga henne.
  • Tutilure
    Molly i Skåne skrev 2008-10-08 22:15:42 följande:
    Ja, det kan ju vara så enkelt som en kostnadsfråga. Men med tanke på vad våra små prematurer kostat på neo, så är det ju en liten del i det stora hela-och vinsten är enorm!Lycka till!
    Tack så mycket, fast min dotter är inte prematur, hon har ett komplicerat hjärtfel som gör att hon behöver synagis.
    Men visst har hon kostat mycket med mediciner och hennes operation, så man kan ju tycka att den kostnaden inte borde betyda något i det hela.
Svar på tråden Synagis-hur reagerade din bebis?