För at göra PGD så behöver du minst 10 ägg vid äggplock.En PGD undersökning görs i 3 steg och är omfattande.Det är flera ägg som dukar under, under undersökningen i de 3 stegen.Goggla på det så kan du hitta hur det görs.Det är förbjudet i sverige och det ifrågasätts nu att kliniker erbjuder utomlands det, då graviditetschanserna inte ökar för att man gör det.
I Sverige görs det BARA om Socialstyrelsen godkänner det för viss ärftlig sjukdom.
Jag tycker inte heller att det är försvarsbart att erbjuda IVF på bara baserade blodprover då det inte talar om hela sanningen om dina äggs kvalitet.
Har din man dålig sperma, alltså inte bara dåliga simmare, så skulle jag inte använda dom.
Jag kanske låter krass.Men spelar det genetiska inte så stor roll eftersom ni hade tänkt på ÄD så ta donerade spermier också.
Har din man dåliga spermier så kanske det ändå inte lyckas fast du får ett fint ägg i ÄD.Du kan få missfall eller att det inte tar sig.
Nu vet jag inte vad för fel din man har på sina spermier.
Men kör på ÄD för sjutton!!
Det ökar dina chanser direkt på många procent!
Jag tror de absolut vill ha in pengar medan ni väntar på en donator.Många kanske inte vill känna vid att de ÄR VINSTDRIVANDE företag och nu när det är sådan lågkonjuktur så blir det också färre kunder.Dyrare för dom.Erkänn att de vill ha pengar.Det är det Dr Ralfh Archorn lever på.Mångmiljonär!
Bette skrev 2008-10-15 14:13:36 följande:
Hej igen,Kliniken har inte mig veteligt ont om donatorer. Jag tror som scilla att de föreslår det med tanke på en själv. Mig föreslog de aldrig det med tanke på att min kvalitet på ägg är så dålig. PGD kan fungera, kan de inte göra PGD med ICSI, alltså de sätter in spermien i ägget, spermien simmar alltså inte själv, om det är dåliga simmare som han har. Bette