• Pormoicheia

    Husqvarna Viking SLE 6570

    Någon som har en sån som kan hjälpa mig med alla knappar och inställningar?

    1. Jag får inte igång raksömmen framtå (bakåt är dock inga problam).
    Troligtvis är det framåtmatningen som inte fungerar som den ska.
    Någon som har några tankar om varför och/eller hur man kan fixa problemet?
    Finns någon grundinställning jag bör känna till?

    2. Alla dessa olika "knappar" och saker med siffror o.dyl.
    Vilken gör vad?
    Nu tänker jag att någon ställer in sömlängd medan en annan ställer in trådspänning o.s.v.

    3. Elastisk söm, hur ställer jag in sån?

    Kommer säkert på mer framöver men en sak (eller rättare sagt 3 saker) i taget...


    It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Svar på tråden Husqvarna Viking SLE 6570
  • Stormorsan
    Tess75 skrev 2015-05-04 10:47:52 följande:

    Hej!
    Jag har letat ljus och lykta efter en manual till Husqvarna 6570 som jag fick ärva efter att min mor gick bort. Finns det en möjlighet att mejla den till mig med? [email protected] TACK!Skrattande


    Du har mejl.
  • Ren

    Sitter med min nyservade sle 6570 för 980 kr. Trodde det var fel på den när jag inte kunde ändra stygnslängd (pyttesmå stygn). Har en manual för Husqvarna 2000 och beskrivningen av stygnslängdsbyte motsvarar Jmynts inlägg på denna sida och manualen. Kan fortfarande inte byta stygnslängd trots att jag även följt rådet att ta ut stygnspluggen A. Blir jag hjälpt av en annan manual, måntro?
    Kan någon maila mig den till rene.sterlund@live.se?

  • Stormorsan
    Ren skrev 2015-07-26 21:23:33 följande:

    Sitter med min nyservade sle 6570 för 980 kr. Trodde det var fel på den när jag inte kunde ändra stygnslängd (pyttesmå stygn). Har en manual för Husqvarna 2000 och beskrivningen av stygnslängdsbyte motsvarar Jmynts inlägg på denna sida och manualen. Kan fortfarande inte byta stygnslängd trots att jag även följt rådet att ta ut stygnspluggen A. Blir jag hjälpt av en annan manual, måntro?
    Kan någon maila mig den till [email protected]?


    Nej det ska inte vara någon skillnad. Vad sa dom om stygnlängden där du servade då? Gå tillbaka dit och be dom visa.
  • Frazzie

    Hej! Min mormor har äntligen börjat orka sy igen och vill använda sin SLE 6570 och jag har inte lyckats hitta en manual till henne. Har du en att dela med dig av "Stormorsan"?

    Ha det gott!
    Maria

  • Halryd

    Hej,
    Sent skall syndaren....
    Den här tråden ser ju ut att kunna få evigt liv
    Även jag saknar instruktionsboken till min ärvda 6570, och jag skulle bli jättetacksam om någon av alla er som nu har en pdf-manual skulle vilja maila den till mig på hakan.slottet@gmail.com
    Simma lugnt!

  • Lura

    Hej, jag har en Husqvarna 2000 modell 6360 som är från min mamma. Men som för många andra har jag ingen manual.Undrar om någon har en sådan eller om den som finns kan fungera för min maskin med.
    Min mailadress är lovely.lura@gmail.com om någon har en sådan :)

  • MSvanberg

    Jag drar en chansning, även jag skulle behövt manualen till Husqvarna SLE 6570 då jag köpt maskinen på secondans och tyvärr fanns ingen manual. 


    Så om någon snäll själ hade kunnat skicka den hade det varit guld, tack på förhand Solig

  • MSvanberg

    Jag drar en chansning, även jag skulle behövt manualen till Husqvarna SLE 6570 då jag köpt maskinen på secondans och tyvärr fanns ingen manual. 



    Så om någon snäll själ hade kunnat skicka den till maddesvanberg93@gmail.com hade det varit guld, tack på förhand Solig

Svar på tråden Husqvarna Viking SLE 6570