• Pormoicheia

Husqvarna Viking SLE 6570

Någon som har en sån som kan hjälpa mig med alla knappar och inställningar?

1. Jag får inte igång raksömmen framtå (bakåt är dock inga problam).
    Troligtvis är det framåtmatningen som inte fungerar som den ska.
    Någon som har några tankar om varför och/eller hur man kan fixa problemet?
    Finns någon grundinställning jag bör känna till?

2. Alla dessa olika "knappar" och saker med siffror o.dyl.
    Vilken gör vad?
    Nu tänker jag att någon ställer in sömlängd medan en annan ställer in trådspänning o.s.v.

3. Elastisk söm, hur ställer jag in sån?

Kommer säkert på mer framöver men en sak (eller rättare sagt 3 saker) i taget...

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Svar på tråden Husqvarna Viking SLE 6570
  • Stormorsan
    Åsapåsa01 skrev 2013-11-10 11:12:26 följande:
    Halloj!
    Jag skulle också hemskt gärna vilja ha en kopia av manualen. Har ärvt hela kittet förutom just manualen.

Tack på förhand
    asahedin@hotmail.com

Fixat!
  • Elinek

Hejsan, samma här, ärvt symaskinen utan manual och nu är den nyservad och fin och det vore så roligt om någon vänlig själ ville dela med sig och mejla över manualen. [email protected]
    Tacksam för hjälp!

• Sangy

Stormorsan, om du ser det här, skulle du kunna tänka dig att mejla manualen till mig? Skulle bli jättetacksam!

Eller någon annan som har manualen och ser detta. Fick symaskinen av min gammelfaster och får inte riktigt ordning på den.

sara.thuresson80@gmail.com

• Stormorsan
    Sangy skrev 2014-07-31 20:59:36 följande:

Stormorsan, om du ser det här, skulle du kunna tänka dig att mejla manualen till mig? Skulle bli jättetacksam!

Eller någon annan som har manualen och ser detta. Fick symaskinen av min gammelfaster och får inte riktigt ordning på den.

[email protected]

Du har mail!
  • jmynt

Hej, du kanske redan har fått den hjälp du behöver. Men om du inte har det så kan jag ju dra hur det fungerar på min. På listen uppe med blider på atta sömmar har du ju olika färger och så en bokstav under, om du vill ha en sommen med ex. grön bakgrund vid bokstaven D så sätter du i stygnpluggen som är märkt med D sen sätter du att vred på den gröna markeringen. När jag syr raksöm så har jag ingen stygnplugg i alls, sätter bara det övre vänstra vredet på knapphåls-symbolen och det övre högra vredet ( stygnlängd) brukar jag ha på 3 ungifär. Det undre vredet reglerar stygnbredden. Knappen på det övre högra vredet är backen och knappen under det understa vredet är till matningen (trycker man in den matas inte tyget framåt, om man tex. ska sy i en knapp)

övertrådspänningen sitter uppe i vänstra hötnet och undertrådspänningen ändrar man med en liten skruv på spolkapseln som man läggen i under tråden i.

Bra att vet är också att när man byter stygnplugg ska man sätta det övre vänstra vredet på den vita pricken och de andra två vreden ska stå på 0

hoppas att jag var till nån hjälp och att det gick att förstå nåt av det jag skrev Flört

Lycka till!!

• Limo

Jag har också en viking SLE 6570 och har inte använt den på många år. Nu känner jag mig dum för jag kan inte få den att köra vanlig sicksack :)
    Har tagit ut pluggen (A) som satt i, ställt in stygnlängd och bredd, men det blir bara 6 stygn sicksack, sedan ett par raka, sedan sicksack. Blir galen :)
    Säkert är det något med övre vänstra ratten jag ska ställa in men jag har provat alla lägen på den utan resultat.

Om någon har manualen så skicka den hemskt gärna!

• LMH84

Lever denna tråd? Sitter och sliter mitt hår med min husqvarna 2000 6430 och förstår absolut ingenting ???? någon som har en manual som kan skicka?

• Tess75

Hej!
    Jag har letat ljus och lykta efter en manual till Husqvarna 6570 som jag fick ärva efter att min mor gick bort. Finns det en möjlighet att mejla den till mig med? therese@tessnet.net TACK!Skrattande

Svar på tråden Husqvarna Viking SLE 6570