Framåtvänd bilbarnstol, vad stämmer?
Min kompis flicka är 14 månader, föräldrarna tänker vända hennes bilbarnstol framåtvänd. Kan man verkligen det? Jag har hört att man ska vända barnen när det är mkt äldre.
Min kompis flicka är 14 månader, föräldrarna tänker vända hennes bilbarnstol framåtvänd. Kan man verkligen det? Jag har hört att man ska vända barnen när det är mkt äldre.
Säkrast vore det ju om vi inte vistades i trafiken alls.
Kanske skulle varje människa tilldelas en varsin madrasserad cell så att vi inte kan komma till skada/skada andra.
Hur kan man resonera att det är bättre att vända för att barnen inte ska bryta benen i en ev krock?
Brutna ben överlever de flesta, men bruten nacke?
Och om man nu resonerar så, så tror man sälert inte att man kommer krocka heller, och då kan barnet lika gärna åka bakåt eftersom barnet isf ändå inte kommer bryta några ben.
Hej jag blir lit rätt upprörd när jag läser hur folk ressonerar runt bilbarnstolar. Jag skulle inte själv köpa en utan att ha kollat tester och sett vad som är bäst! Jag har själv butik och vi har bara BESAFE för de är jättebra! Jag tycker det är emskt när man ser att de stora kedjorna säljer ut bilbarnstolar som fått underkänt i tester! Att en 4 årig drar 116 i stl kan ju bero på hur man vill att kläderna ska sitta. Stolarna är så deisgnade att när öronen sticker upp över kanten då ärbarnet för stort. Att det gått bra tidigare att sitta frammåtvänd är för att bilarna har förändrats. Dagens morderna bilar har krockzoner vilket gör att vi vuxna ska vara bättre skyddade i bilarna. Men de är inte designade för barnen som behöver allt säkrare bilbarnstolar för kraften på bilbarnstolarna blir större vilket gör att de gamla stolarna spricker.
Mina barn har varit åksjuka men de har fått sitta bakåtvända till 4 år de finns åksjukeband på apoteket som är heltsuveräna.
man ska helst vara 4-5år innan man sitter frammåt vänd pågrund av att krockar man 50km i h blir kraften på barnets nacke nästan 200kg. och vem skulle villa slita i sitt barn med de krafterna.
Hur gör man då när man ska dra iväg 80 mil till stugan med en 1,5åring som skriker och spyr hela tiden när hon åker bakåtvänt, men är på kanon humör och inte mår det minsta illa när hon åker framåtvänd?
Okej hon sitter säkrare bakåtvänd, men ja kan garantera att min fokus på vägen och trafiken är ohygligt mycket sämre när hon hela tiden spyr eller skriker.
Som ni kan förstå har ja henne framåtvänd, går det skulle ja köra bakåtvänt men i många fall går det inte eller skapar större risker än va det går att sitta framåtvänd.
Fattar inte ens att man PROVAR att låta en 1,5-åring åka framåt...!
Härligt att en tråd från 2008 vaknar till liv!
Att man ens provar att vända en 1åring är för mig helt sjukt. Att man provar när de är 4, javisst. Men innan dess är det fan galenskap. Har ni provat att ha ungen i takboxen också eller liggandes i bakluckan på en madrass. Säkert mysigt det med! Idioti
Och blixtens, man ger fan i att åka 80 mil till stugan om ungen kräks hela vägen.
Hur gör man då när man ska dra iväg 80 mil till stugan med en 1,5åring som skriker och spyr hela tiden när hon åker bakåtvänt, men är på kanon humör och inte mår det minsta illa när hon åker framåtvänd?
Okej hon sitter säkrare bakåtvänd, men ja kan garantera att min fokus på vägen och trafiken är ohygligt mycket sämre när hon hela tiden spyr eller skriker.
Som ni kan förstå har ja henne framåtvänd, går det skulle ja köra bakåtvänt men i många fall går det inte eller skapar större risker än va det går att sitta framåtvänd.