• MIA SD

Hur snabbt kan man ta ett G-test

Som frågan lyder: Hur länge måste man vänta på att göra gravid-test?
    Förr så vet jag man skulle vänta bra länge men jag hoppas på att den nya tekniken ska ha kortat tiden!!!

• Svar på tråden Hur snabbt kan man ta ett G-test
  • Teskedsmamman

Ägget fäster 4-7 dagar innan bim, så där kan tekniken inte göra så mycket testar man på BIM-3 så har du 70% chans att få ett rättvisande svar.

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • MIA SD

Detta är mycket pinsamt men vad är BIM?

• Ruggugglan

Jag har för mig att i instruktionerna till g-testen man köper på apoteket så står det att det tidigast 4veckor efter att man blivit gravid visar rätt resultat? Har jag för mig? Kan ha fel.

• MIA SD

Tack Nu har jag lärt mig nått nytt idag!! Va tråkigt det är att vänta o vänta..
    Vi hade praktiska övningar förra helgen! Hade faktiskt lite svårt att gå ordentligt på jobbet på måndagen....

• critan

jag fick ett svagt plus 10 dagar efter ägglossning. starkare efter ytterligare några dagar. vet man inte när man har ägglossning så kan man testa den dagen man skulle haft sin mens.

Mamma, dotter, hustru, syster, faster, moster, bästis, polare
  • MIA SD

Att man ska va så jäkla otålig! Vill ju veta NU!!!

• Skruttefia
    SparklingSnow skrev 2008-10-28 17:22:36 följande:
    Jag har för mig att i instruktionerna till g-testen man köper på apoteket så står det att det tidigast 4veckor efter att man blivit gravid visar rätt resultat? Har jag för mig? Kan ha fel.
    Ja

Med de flesta tester kan du tidigast börja testa ca 3dagar innan förväntad mens. Men då fisk risk för att du får ett "falskt" minus. Annars rekommenderar de att man testar dagen för förväntad mens, dvs ca 2 veckor efter ÄL.
    Mamma til A 060121 & BF 090606
  • JenMark

hur långt efter äl kan man kolla då, eller hur tidigt kanske jag ska formulera mig :)
    Är på dag 8 från äl nu jag och börjar bli OTÅLIG ;)

• Julia med A 04

Jag testade ursvagt positivt BIM-5...det var med billig sticka från testlagret...det var svagt men det syntes ändå...Prova om du är nyfiken!
    Jag fick starkare på kvällen än på morgonen...(konstigt)...

Svar på tråden Hur snabbt kan man ta ett G-test