Minkic skrev 2008-11-06 20:27:15 följande:
Blue Bear:Ok, själva förlossningen tycker jag nog var kanon, men att ha honom inne så pass länge,neee det vill man inte vara med om, gärna lite tidiagre eller hur?Ja födde benjamin två vedckor tidigare än beräknat, vattnet gick 04,30 på morgon, in för att hand huvud inte var fixerat, öppen 3, fick efter en tid dropp eftersom jag inte öppnade mig men hade värkar, sen blev det skitmkt värkar på droppet, använde lustgas ifrån 15 o sen kl 19,27 kom våran gosse, krystade i 45 min :) Så jag tycker att min förlossning också var rätt skaplig med tanke på vilka historier man hör :)
Ja min första förlossning startade ca 3 på morgonen och det tog en timme att krysta ut henne de fick nästan hoppa på min mage låter hemskt jag vet men så var det i slutet. Jag sprack mycket dessutom. Hon kom 16.00.
Min andra förlossning så började värkarna 11.00 och höll på i två dagar det var svin jobbigt så när det väl var dags var jag jättetrött. Lustgas klarade jag inte av det fick mig att spy fick epudralen 20 min innan jag födde hm,,lönt kan man tycka. Det tog mig ca 40 min att krysta och sprack ännu mer. Så nu ska jag opereras igen pga att jag har tre blygisar kul va? Nä usch tanken på operationen får mig att rysa men jag längtar samtidigt.
Men under hela den tiden på förlossningen så hade jag en bm som var en pina fy fasiken så sur har jag aldrig varit på någon. Hon kunde inte hålla käften en sekund ens. Hon kunde inte sluta kommentera hur dåligt jag andades och lät mig inte ha vilka ställningar jag ville så till sist bad jag he dra fort som fan och låta mig vara för sånt behövde jag verkligen inte höra ho var så himla elak hela tiden och kaxig och då är det inte lätt för mig att vilja ta till mig råd.
Men nu är han här och helt underbar och snäll bebis vid namn Santino
p.s cola kunde jag inte alls dricka pga halsbrännan jag hade under hela graiditeten och foglossningen glömmer jag aldrig känner fortfarande av den ibland men mycket bättre är det iaf som tur är.