• Anonym (Nyfiken)

Ang homosexuella (killar) Obs inte alla!!

Nu ska jag börja med att säga att jag inte på någotvis har något emot bi/homosexuella så slipper vi ta upp det. Vad jag undrar över är varför homosexuella (och då menar jag killarna) talar med en så feminin röst det känns ju som om de vill dra på sig något som inte är dom själva.. Är det så man är eller är det något som man som gay måste göra? Ska tillägga att jag inte menar alla då det finns undantag.
    Jag är bara så nyfiken!

• Svar på tråden Ang homosexuella (killar) Obs inte alla!!
  • trettioplus

Precis som fru Hennerdal skriver så är språkmelodi väldigt kulturellt. Jämför gärna en "oxford-britt" med en "texas-amerikan", så hittar du direkt en lika stor skillnad som mellan vissa (till synes) heterosexuella män och vissa bögar.
    Många människor byter i princip helt rörelsemönster, jargong och röstläge beroende på vilka de för närvarande umgås med.
    Jag har noterat ganska roliga exempel på folk som ytligt sett helt bytt personlighet från ena sidan gatan till den andra, beroende på vilka som befunnit sig på vilken sida.

Att det mest förekommande skulle vara mindre konstlat än det andra tror jag däremot inte det minsta på.

• Gung Ho

Anonym (Nyfiken) skrev 2008-10-30 07:59:19 följande:

Nu ska jag börja med att säga att jag inte på någotvis har något emot bi/homosexuella så slipper vi ta upp det. Vad jag undrar över är varför homosexuella (och då menar jag killarna) talar med en så feminin röst det känns ju som om de vill dra på sig något som inte är dom själva.. Är det så man är eller är det något som man som gay måste göra? Ska tillägga att jag inte menar alla då det finns undantag.Jag är bara så nyfiken!
    Jag anser att de flesta homosexuella inte är 'fjolliga'. Att ta de som anmäler sig till ett sånt seröst program som Bonde söker Fru som urval är nog dålig metodik...
  • Anonym (Nyfiken)
    Add3 skrev 2008-11-01 00:46:59 följande:
    Anonym (Nyfiken) skrev 2008-10-30 07:59:19 följande: Jag anser att de flesta homosexuella inte är 'fjolliga'. Att ta de som anmäler sig till ett sånt seröst program som Bonde söker Fru som urval är nog dålig metodik...
    Det är inte fjollighet jag pratar om det är deras feminina tal, de pratar överdrivet korrekt om man får säga så. Jag har haft gay vänner och vet att alla inte är likadana men det är inte det jag vill ha svar på. Men om vi ska ta bonde söker fru som ex så är bonden inte speciellt feminin i talet medans några av hans killar är väldigt feminina i talet.... är det något de drar till med eller är det så de är...?
  • CuteElliz

har en släkting som e homosexuell... han e väl lite smått feminin... men ändå... inget jag reagerar över längre... så har de ju varit hela tiden... han blir däremot glad om man kallar honom för fjolla... vet inte riktigt varför... men ändå...

• Muneca
    CuteElliz skrev 2008-11-01 10:50:34 följande:
    har en släkting som e homosexuell... han e väl lite smått feminin... men ändå... inget jag reagerar över längre... så har de ju varit hela tiden... han blir däremot glad om man kallar honom för fjolla... vet inte riktigt varför... men ändå...
    Kanske det bekräftar hans sanna känslor om sig själv och den han vill vara? =)
  • CuteElliz
    Muneca skrev 2008-11-01 11:54:15 följande:
    Kanske det bekräftar hans sanna känslor om sig själv och den han vill vara? =)
    antagligen...
  • Gung Ho
    Annaloo skrev 2008-10-30 08:26:36 följande:
    Jag undrar också varför nästan alla (det FINNS undantag men jag har sett det på TV)  svarta människor är gängmedlemmar, nästan alla (det FINNS undantag men jag har sett det på TV) indianer alkoholister och nästan alla (det FINNS undantag men de är få ) svenskar är helt obekanta med begreppet ironi.
    Hahahaha, klockrent

Och ännu roligare vart det av TS kommentar till ditt svar..

Mitt svar till TS: Läs ovanstående och fundera så förstår du nog..
  • Anonym (Nyfiken)
    Add3 skrev 2008-11-07 02:14:38 följande:
    Hahahaha, klockrentOch ännu roligare vart det av TS kommentar till ditt svar.. Mitt svar till TS: Läs ovanstående och fundera så förstår du nog..
    Jag är inte född bakom flötet, fattar bara inte varför vissa måste vara så barnsliga!? Helst hade jag velat få lite mer seriösa svar i tråden, vissa kanske borde flytta till sandlådan och fortsätta leka ett tag till! Jag respekterar homo/bisexuella och försöker inte på någotvis att skämta om dem, jag ställde en fråga och hade kanske hoppats på svar från någon som är gay. 
  • Anonym

Tusen gånger har jag hört mina vänninor prata med stark,rak röst i en diskution för att sedan vända sig tills in partner och med sockersöt gulli,gull röst be snuttgubben skicka saltet.

När jag träffar någon ny pratar jag med en speciell röst, när jag pratar inför en grupp har jag en annan röst och föralldel kroppshållning.

Jag tror att den roll vi har i just det samanhanget är den rösten vi har, gesterna vi använder.

• Trollet i skogen

Min flickvän är "butch" men hon har långt hår så hon ser sig själv som feminin, vilket jag retar henne för. Jag är väldigt femme men klippte av mig håret i en typisk "butch"frisyr. Men hur kort mitt hår är, är jag ändå feminin.

Till sättet är min bucthflate flickvän pysslig, mysig och blommig och allt feminint trams(enligt mig) Själv har jag en välfyll verktygslåda där jag naturligtvis kan använda vart enda verktyg i.

Så lite kul är det när jag iförd kort kjol står och borrar och flickvännen står i jobb-byxor och grov tröja och planterar om blommor*s* Allt i fördommens tecken*s*

• Tussebus
    Svar på #20
    Hihih snacka om ombytta roller! Vad kul! Varken jag eller min fru är särskilt butch eller femme tycker jag. Vi är väl medelmåttiga tjejer helt enkelt. Dock är det hon som är fixaren som kan alla verktyg och hänger upp tavlor o spikar o har sig medan jag fixar hushållsarbetet som städao sånt. Hon lagar mat jag gör det bara när jag måste :)
Svar på tråden Ang homosexuella (killar) Obs inte alla!!