• felicia76

Ger ni julpresent till var och en på ert barns avdelning eller en gemensam present?

Sitter och klurar på julklapp till dagispersonalen eftersom det är första gången för oss. Mina tvillingar började dagis i höstas. Tror inte föräldrarna samlar in gemensamt så vill gärna ge något för att visa min uppskatting. De är 3 st förskollärare i vår avdelning.
    Tänkte köpa en liten korg/påse och blanda något av följande: vin/kaffe, fin choklad, olivolja/vinäger, kaffe/te, ljus.
    OBS! Har inte bestämt exakt vad ännu men lite av ovanstående till en rimlig summa. (Inte allt för dyrt)
    Frågan är om jag ska ge en gemensam stor korg så de kan plocka vad de vill ha eller ge en varsin mindre påse till var och en? Tips?

Hur brukar ni göra?

• Svar på tråden Ger ni julpresent till var och en på ert barns avdelning eller en gemensam present?
  • P2007

köp en fin flaska glögg med ett personligt skrivet kort till var och en!

• enny signatur
    Svar på #27
    för att jag iallafall tycker alkohol är etiskt förkassligt. vad säger du när 15 åringen dricker vin= lika kul då?
  • 3 hjärtan

Majbebis: ja, det är väl inte det värsta att ge bort en vinflaska man fått (nu dricker jag vin, så jag skulle behålla ) problemet är väl om någon har alkoholproblem och faktiskt inte klarar ge bort flaskan utan halkar dit... känns onödigt bara att ge bort. jag skulle iaf aldrig ge bort något med alkohol till någon jag inte vet säkert dricker alkohol.

• P2007
    enny signatur skrev 2008-10-31 20:50:09 följande:
    Svar på #27 för att jag iallafall tycker alkohol är etiskt förkassligt. vad säger du när 15 åringen dricker vin= lika kul då?
    Men nu pratar vi väl om vuxna människor?!
  • vampyria2
    enny signatur skrev 2008-10-31 20:50:09 följande:
    Svar på #27för att jag iallafall tycker alkohol är etiskt förkassligt. vad säger du när 15 åringen dricker vin= lika kul då?
    Förhoppningsvis är fröknarna äldre än 15
    Har gett vin till fröknar och det har blivit väldigt uppskattat vill jag lova.
    Ena fröken sa att det var första gången hon fick det och att hon blev så glad för hon älskade vin, nästa termin slut så fick hon 10 flaskor vin
  • kalkprinsessan

Jo men om man inte kan ge bort en flaska vin för att det finns folk som har problem så ska man inte ge bort choklad eller annat gott heller för hur skan vi veta om personen lider av bullemi?? Så som jag sa innan... De är väl tanken som räknas och man ska inte behöva oroas sig för sånt för trots allt kan dom flesta av oss njuta av en flaska vin eller en god chokladkaka.

• 3 hjärtan

Tycker ändå det är en viss skillnad på alkoholism och att ge bort vin (alkohol över huvud taget) och att ge bort choklad till en bulimiker... och jag hoppas att andra också ser skillnaden på de olika sakerna. Det är min åsikt, och det står jag för.

• P2007

Som sagt....alkoholfri glögg   ...det är ju trots allt Jul!

• Majsansarne

Haha. Vad roliga ni är. Klart fröknar dricker vin, det gör dem inte till alkoholister. Vin är en skitbra present. Komplementera gärna med roliga ostar eller badbomber eller andra "feelgood" prylar... (Nej de kommer inte knarka sig i ångorna från badbomberna.)

• S vali s
    3 hjärtan skrev 2008-10-31 21:05:40 följande:
    Tycker ändå det är en viss skillnad på alkoholism och att ge bort vin (alkohol över huvud taget) och att ge bort choklad till en bulimiker... och jag hoppas att andra också ser skillnaden på de olika sakerna. Det är min åsikt, och det står jag för.
    Instämmer, finns så mycke annat man kan köpa än just en flaska vin...
    Den late får brått när det blir kväll
  • Majsansarne

Håller inte med. Men håll dig borta från choklad, vin, kolesterol, vitt socker, mjöl, gräs (stark allergiframkallande)etc om du vill.

• 3 hjärtan

Men herregud, lägg av. Jag säger inte att alla som dricker vin är alkoholister! Läs vad jag skriver istället. Det är onödigt att ge bort alkohol till människor man inte känner väl, för man vet aldrig. Det finns så många andra bra presenter att ge bort som inte inkluderar alkohol. De här andra grejerna som du kommer med choklad, kolesterol, vitt socker, mjöl och gräs, hur i hela världen kan du jämställa det med alkohol????

• My family and I

jag hade gett någon litet till varje fröken!!

Stolt mamma till Leon född 001124 och Wyatt född 070114! Förhoppningsvis bebis 2009
  • Majsansarne

Ok, förlåt, det var inte meningen att du skulle ta åt dig så mycket som du gjorde. Självklart är inte alla som dricker vin alkoholister. Det var just det jag försökte poängtera. Så du kan lugnt fortsätta köpa vin till fröknarna! Det är hur poppis som helst! (Och dissa inte spagrejer heller, för de uppskattas jättemycket.)

• AnnaOliver031016

Skippa vinet, satsa på alkoholfri glögg det tycker jag passar bättre eftersom det är jul..
    jag hade gett något litet till varje fröken.

Svar på tråden Ger ni julpresent till var och en på ert barns avdelning eller en gemensam present?