Ringa BUP - eller gör jag saken större än den är??
Dottern är 12 år och tycker allt är skit, säger att hon mår dåligt, att hon gråter på kvällen MEN hon vill inte berätta varför, "för det kommer ändå inte att hjälpa" "ingen gör nåt ändå" eller "det blir bara värre" är några saker hon kan säga när jag föröker prata med henne, hon har haft sporadisk kontkat med sin pappa under de sista 7 åren, nu vill han att hon bor hos honom varannan vecka, ser att hon tycker det är jobbigt med säger inget, hon har också haft många duster med min man som varit hennes bonuspappa sedan hon var 6 år, nu säger hon att hna förstör henne liv, att hon vill att hna flyttar....självklart kna inte hon bestämma det, men jag känner att hon glider iväg från mig och hon vänder sig till kompisar istället för att prata (tillhör väl åldern också) med det känns som det inte bara är det. Hon sitter vid datorn (som är hennes liv säger hon) och hon skulle sitta jämt om hon fick. Funderar på att ringa BUP för jag vet inte hur jag ska nå henne, i ett första steg bara för att få råd för egen del. hon tänkte inte prata med någon, det har hon sagt redan!
Har ni alla kloka människor här några råd??